|

گیاهان مناسب آشپزخانه بدون نور/ آشپزخانه پنجره نداره و تنها نورش لامپه اینا براش خوبن

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب آشپزخانه رو بهتون معرفی کردیم که میتونید اون ها رو در این فضا در صورتی که نور نداره پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در فضای داخلی این روزا یکی از کارهایی هست که حسابی مد شده یعنی شاید شما قبلا هم از گل و گیاه توی خونتون استفاده میکردید ولی خب این روزا این موضوع بسیار مهم تره که شما از این زیبارویان سبز در دکور خونتون بهره بگیرید و جالب هم هست که شما در انتخاب اون ها محدود نخواهید بود مثلا از گیاهان رومیزی بگیر تا گیاهان آپارتمانی آویز رو میتونید توی قسمت های مختلف منزلتون داشته باشید و از تماشای زیبایی اون ها نهایت لذت رو ببرید. البته که داشتن گل و گیاه میتونه یه جورایی مسئولیت باشه روی دوش هر کسی که اقدام به این کار میکنه چون شما باید شرایط نگهداری خاص گیاهتون رو براش فراهم کنید تا بتونه در این شرایط رشد کنه که خب شاید این موضوع تا حدودی استرس زا باشه.

ولی نترسید! چون طبیعت بسیار شگفت انگیز تر از این حرفاست و و در این بین خیلی از گل و گیاهان هستن که در صورتی که شما آبیاری به موقع اون ها رو فراموش کنید و یا نورشون خیلی خوب نباشه باهاتون قهره نمیکنن و به حیات خودشون ادامه میدن مثل گیاهان آپارتمانی کم دردسر که در صورتی که یه فرد فراموشکار و پر مشغله هستید نگهداری از اون ها رو بهتون توصیه میکنیم. حالا برسیم به موضوع اصلی این مقاله که راجبه گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور هست؛ در اصل شما وقتی که توی آشپزخانه پنجره نداشته باشید باید یه سری گیاه رو که به نور زیاد حساس نیستن رو در اونجا نگه دارید که در ادامه چندتاشو بهتون معرفی میکنیم. پس در صورتی که میخواهید تو این فضا چندتا گلدون داشته باشید توصیه میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

پتوس یه گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

پتوس رو میشه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی بین ایرانی ها و حتی آسیایی ها بشمار آوورد که بسیار مقاومه و نیاز به مراقبت کمی هم داره. در اصل پتوس یه گیاه آپارتمانی که نور زیادی احتیاج نداره بشمار میاد و میتونه توی فضاهایی مثل حموم و آشپزخانه و پذیرایی بدون نور به خوبی دووم بیاره و به رشد و حیات خودش ادامه بده . از خوبی های پتوس میشه به توانایی بالای اون توی تصفیه کردن مونو اکسید کربن هوا اشاره کرد. پس با توجه به این ویژگی ها دست روی دست نذارید و به سراغ نگهداری از این زیباروی خاص برید و با استفاده ازش فضای آشپزخانه و هر نقطه ی دیگه از خونه رو زینت ببخشید.

گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

گندمی یه گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

برسیم به یکی دیگه از گیاهانی که بدون نور میتونه دووم خوبی داشته باشه یعنی گندمی که با برگ های باریک و آویزی که داره میتونه روی اپن و یا جزیره ی آشپزخانه ی شما مثل یه آبشار سبز جاری بشه و نما رو شیک و زیبا کنه. این گیاه نسبت به نور کم بسیار مقاومه و به همین علت میتونه در یه محیط کم نور و تنها با نور لامپ هم به خوبی رشد کنه. گندمی همچنین باعث تصفیه هوا هم میشه و از این رو برای بودن توی آشپزخانه و حتی اتاق خواب بسیار مناسبه. دقت کنید که شما نباید این گیاه رو در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بدید چون امکان سوختن برگ های اون در این حالت وجود داره.

گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

قاشقی یه گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

قاشقی و یا پیرومیا رو میشه یه گیاه آپارتمانی کوچک که از ظاهر زیبا و منحصر به فردی برخورداره بشمار آوورد که برگ های اون شبیه به قاشق بوده و دارای رنگبندی متفاوتی هم هست. این گیاه زیبارو رطوبت و خاک مرطوب رو بسیار دوست داره از این رو باید اسپری آب رو کنار اون قرار بدید و هر از گاهی برگ هاش رو خیس کنیدو شما میتونید قاشقی رو تنها با نور لامپ رشدش بدید و از تماشای زیبایی اون در آشپزخانه و هر گوشه ی خونه لذت ببرید.

گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

سانسوریا یه گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

برسیم به یه گیاه دیگه که برای بودن در فضای آشپزخانه و هر قسمت دیگه از خونه بسیار مناسبه یعنی سانسوریا که به زبان مادرشوهر هم شناخته میشه و یه گیاه مقاوم در مقابل نور کم هست و خیلی ها به علت ظاهر خاص برگ های اون که راه راه هست و شبیه پوست ماره اقدام به نگهداری از اون توی خونه هاشون میکنن. سانسوریا در کل سایه دوست هست و نور غیر مستقیم متوسط میتونه برای اون خوب باشه.

گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی