|

گیاهان آپارتمانی آویز / برا نگاه کردن اینا سر بلند کن انگار خدا از آسمون برات فرستاده

در این مقاله چند تا از گیاهان آپارتمانی آویز رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها دکور هر نقطه از خونه رو جلا بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگه داشتن گل و گیاه توی خونه علاوه بر این که حال و هوای شما رو تغییر میده میتونه یه تحول شگفت انگیز توی دکورتون ایجاد کنه چرا که این زیبارویان سبز میتونن با قرارگیری درست در جایی که توی خونه بهشون تعلق داره فضا رو بی نهایت شیک جلوه بدن ولی خب باید دقت کنید که برای هر قسمت گیاه خاص اون رو پیدا کنید مثلا در صورتی که برای آشپزخانه در نظر دارید گل و گیاه انتخاب کنید به سراغ گل های مناسب آشپزخانه برید و از اون ها برای زیباسازی این فضا کمک بگیرید تا شاهد این باشید که فضای آشپزخانه چه جلوه ی خاصی به خودش میگیره و توی خونه تک میشه.

اما تنها چیزی که گیاهان رو خاص کرده زیبایی اون ها و یا کاراییشون توی دکور نیست بلکه قیمت اون ها هم هست مثلا ما گیاهان آپارتمانی ارزان داریم تا گیاهان گرون ولی در این بین پیش میاد که داشتن یه گیاه براتون مفت درمیاد که شاید براتون جالب باشه که چه جوری؟ با قلمه زدن گیاه موردعلاقتون شما میتونید یه نسخه ی کامل و جدا از اون رو به گلدون هاتون اضافه کنید اون هم بدون این که ریالی برای این موضوع خرج کرده باشید البته که صرف کردن وقت و انرژیتون برای این کار لازمه. حالا در این مقاله میخواهیم چندتا از گیاهان آپارتمانی آویز رو از دنیای گل ها بهتون معرفی کنیم که میتونید اون ها رو داخل خونه و بالکن داشته باشید و حتی وقتی دوستاتون ازشون خواستن براشون قلمه بزنید، پس برای یه تیر و دو نشون با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی آویز

عنکبوتی از گیاهان آپارتمانی آویز

گیاه عنکبوتی که جزء گیاهان آپارتمانی آویز بشمار میاد میتونه یه انتخاب کلاسیک و قدیمی برای خیلی ها باشه چرا که این گیاه رو ما ایرانی ها از قدیم الایام توی خونه هامون دیدیم. این گیاه زیبارو بیشتر به علت برگ های کمانی شکل و راه راه سبز و سفیدی که داره معروفه ولی این تنها دلیل محبوبیتش نیست چون این گیاه رو میشه یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا بشمار آوورد که از این رو برای خیلی ها گیاه ارزشمندی هم محسوب میشه. 

عنکبوتی به راحتی با شرایط نوی مختلف سازگاری پیدا میکنه که یه همین دلیل میتونید اون رو در فضاهای مختلفی از خونه نگه دارید مثلا تو یه گلدون معلق از سقف بالکن یا دیوار خونه آویزونش کنید و یا روی میز بذاریدش تا برگ هاش مثل آبشار پایین بریزن و با هر بار دیدنشون احساس طراوت کنید.

گیاهان آپارتمانی آویز

گیاهان آپارتمانی آویز

پتوس از گیاهان آپارتمانی آویز

پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی بشمار میره و برای هر کسی که گل و گیاه پرورش میده از گیاهان لیستشون محسوب میشه که خب این موضوع به علت شرایط نگهداری راحت اون هست چرا که پتوس توی شرایط نوری مختلف میتونه به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه که خب این برای یه گیاه بسیار ویژگی عالی بشمار میره چون شما میتونید اون رو حتی در خونه هایی که نورگیر بد هم دارن نگهداری کنید و از زیبایی بینظیرش لذت ببرید. 

همچنین پتوس زیبایی خاصی هم داره و به برگ های قلبی شکل و خیره کننده اش که مشهوره و یه گزینه ی عالی برای زیباسازی محیط بشمار میره. شما میتونید پتوس رو توی آب و بدون نیاز به خاک هم رشد بدید که خب از این منظر برای اون دسته از افرادی که علاقه به نگهداری از خاک توی خونه ندارن بسیار گزینه ی مناسبیه. پس برای گلدون آویز خودتون با خیال راحت به سراغ پتوس برید چرا که قراره به زیبایی هر چه تمام تر در این گلدون بدرخشه.

گیاهان آپارتمانی آویز

گیاهان آپارتمانی آویز

پیچک از گیاهان آپارتمانی آویز

پیچک رو میشه یکی دیگه از گیاهان آویز و حتی چسبنده به شمار آوورد که با وجودش میتونه هر جایی رو تبدیل به یه بهشت کوچیک کنه و از قدیم الایام بین ایرانی ها نگهداری ازش مرسوم بوده و هست و یه انتخاب کلاسیک محسوب میشه. ویژگی های ظاهری این گیاه باعث محبوبیت بسیار بالای اون شده چرا که برگ های این گیاه ظاهر بسیار خاصی دارن و شما هر بار که نگاهشون کنید حس خوبی ازشون دریافت میکنید پس برای داشتن یه گلدون آویز از این گیاه اصلا تردید نداشته باشید.

گیاهان آپارتمانی آویز

سرخس بوستون از گیاهان آپارتمانی آویز

برسم به یکی دیگه از زیبارویان آویز یعنی سرخس بوستون که با شاخه های کمانی و زیباش میتونه یه انتخاب جذاب برای بودن توی هر خونه ای باشه و حس بودن در طبیعت رو به اهالی خونه منتقل کنه چرا که با  این گیاه زیبا شما همیشه حس این رو خواهید داشت که در جنگل های شمال هستید و احساس طراوت میکنید. پس توصیه میکنیم که یه گلدون آویز که سرخس بوستون در اون خودنمایی میکنه تهیه کنید و باهاش به دنیای خیال قدم بذارید.

گیاهان آپارتمانی آویز

گیاهان آپارتمانی آویز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی