|

چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی به بهترین شکل / وقتشه یه طراح دکوراسیون حرفه ای بشی

چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی موضوع خیلی مهمیه که ممکنه توی خیلی از خونه ها بهش فکر نشه. توی این مقاله این موضوع رو با هم بررسی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون مبحث خیلی گسترده ای هست که موضوعات مختلفی از بزرگ تا کوچیک و جزئی رو در بر میگیره. از انتخاب طرح و نقشه خونه، خرید اجزا و وسایل اون تا نحوه چیدمان و... رو میشه با توجه به اصول و باید و نبایدهایی انجام داد و در نهایت محیطی دلنشین و گرم هماهنگ با سلیقه خودت فراهم کرد. انتخاب فرش، استفاده از آینه، انتخاب پرده و... همگی موضوعات مهمی هستن که باید بهشون توجه کرد. چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی هم موضوع خیلی مهمیه که ممکنه توی خیلی از خونه ها با دقت بهش فکر نشه. توی این مقاله میخوایم ایده های چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی رو با هم مرور کنیم. تا پایان همراه ما باشید...

chideman3

بهترین مکان برای تلویزیون کجاست؟

شاید اولین نکته برای چیدمان هال و پذیرایی، انتخاب بهترین مکان برای تلویزیون باشه. اگر فضای شما قابلیت ایجاد چند فضای جداگانه رو داره در این کار شک نکنید. چون تقسیم بندی فضا، گرما و نمای خوبی به خونه شما میده و اون رو خاص شما میکنه.

تلویزیون قابلیت تبدیل شدن به نقطه کانونی در منزل شما رو داره و میتونید دیواری بزرگ و مهم به غیر از دیوار روبروی پنجره رو به تلویزیون اختصاص بدید و بقیه وسایل رو بر این اساس بچینید.

chideman8chideman4ایجاد تی وی روم در نشیمن

همونطور که گفتیم تقسیم بندی فضا در خونه هایی که متراژ بالایی دارن، به هرچه زیباتر و گرم تر شدن فضا کمک میکنه. اگر مبلمان راحتی و ال دارید، میتونید داخل فضای هال یا نشیمن خودتون، یک تی وی روم جذاب ایجاد کنید.

کاناپه بزرگ یا ضلع بزرگتر مبل ال رو درست روبروی تلویزیون بذارید و مبل های تک و یا ضلع کوچکتر مبل ال رو در سمت دیگه قرار بدید. تی وی روم شما آماده ست و میتونید جزئیات رو به اون اضافه کنید.

chideman2

چیدمان تلویزیون و مبل سلطنتی

اگر به هر دلیلی تمایل دارید که تلویزیون رو در فضای پذیرایی و همراه با مبل سلطنتی چیدمان کنید، باید تلویزیون رو نقطه کانونی فضای پذیرایی خودتون در نظر بگیرید. ابتدا مبل سه ‌نفره رو مقابل نقطه کانونی یعنی تلویزیون قرار بدید و صندلی‌ های تک ‌نفره رو با فاصله مشخص در اطراف اون چیدمان کنید. در این نوع چیدمان، فرش در وسط پهن میشه و میز تلویزیون و مبل ها در اطراف اون قرار میگیرن.

chideman1

chideman6

چیدمان تلویزیون و مبل در پذیرایی مستطیل

اگر فضای پذیرایی یا هال و نشیمن شما مستطیل شکل و کشیده هست، روش چیدمان مبل و تلویزیون در اون کمی متفاوت میشه. در این مدل فضا بهتره که تلویزیون رو در وسط دیوار بزرگ قرار بدید و کاناپه بزرگ یا ضلع بزرگتر مبل ال رو روبروی اون قرار بدید. مبل های تک نفره یا ضلع کوچیکتر مبل ال هم در انتهای سالن قرار می گیرن تا برای رفت و آمد مزاحمت ایجاد نکنن.

در پذیرایی مستطیل شکل بهتره میز ناهارخوری رو جلوی پنجره و انتهای سالن قرار داد و با یه فاصله مناسب مبلمان و تلویزیون رو چیدمان کرد.

chideman7

در این مقاله چند ایده ساده و کاربردی برای چیدمان مبل و تلویزیون مطرح شد که امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره. اگر به مبحث دکوراسیون علاقمندید اینجا میتونید مطلبی با عنوان انتخاب میز و چیدمان میز کنسول رو بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی