|

اصول چیدن میز ناهارخوری تو مهمونی نوروز / اینجوری تا هفت روز دارن تعریف خونتو میکنن

اگر برای عید مهمونی دعوتی واسه شام دارید، پس بهتره نسبت به خودمون یا رسمی بودنشون اینچنین میز هایی متفاوت بچینید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از رسم های خیلی دلبر و باحال تو عید، عید دیدنی هایی هستش که میون فامیل و آشنایان و دوستان رخ میده. مهمونی هایی که تو خونه هامون میگیریم چه صمیمانه باشه و چه رسمی، فرقی نمیکنه به هر حال شما باید فضای دوستانه ایجاد کنید تا کسی حس معذب بودن نداشته باشه. اگر قراره مهمونا بمونن برای شام، بهترین ایده اینه که روی میز شامتون مانور بدین. آخه میدونید که خوردن غذا یکی از جذابیت های هر مهمونی محسوب میشه و اگر شما به خوبی بدونید چطور باید یه میز مناسب برای مهمونا چید، برد کریدن و یه شب یه یاد موندنی برای خودتونو مهمونا ساختین. چیدمان میز دارای یکسری اصول هستش که همراه با سلیقه میشه یه هنر جذاب! 

اما خب یک سری از بانوان هستند که این اصول رو میدونن، اگر شما هم این چنین هستید اصلا نگران نباشید و تنها با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

نحوه چیدمان میز شام

چه لوازمی برای چیدن میز شام تو مهمونی خودمونی عید نیاز داریم؟

خب معمولا تو مهمونی های خودمونی دوستان و آشنایان نزدیک مهمون خونمون هستند و در واقع هرچی اون فرد یا افراد دور تر باشند، مهمونی حالت رسمی تری به خودش میگیره. اما در هر صورت میز شام باید برای مهمونا چه نزدیک و چه دور، به شکلی کامل و بدون نقص باشه.

رومیزی، کارد، چنگال و چاقو. بشقاب تخت و گرد (اگر سوپ آماده کردین)، لیوان برای نوشیدنی و در نهایت دستمال سفره که هم خیلی ضروریه و هم خیلی خوشگل.

نحوه چیدمان میز شام

بریم سراغ چینش میز

اول باید یه رومیزی خوشگل بر روی میز پهن کنید و یا اینکه میتونید از رانر ها مطابق با سبک دکوراسیون فضاتون استفاده نمایید. بعد بیا و بشقاب ها رو دقیقا روبروئی هر نفر بچین. قرار دادن چنگال وسط دستمال سفره و در قسمت چپ بشقاب. (حواستون باشه که اگر میدونید یکی از مهمونا چپ دست هستش، پس حتما جای دستمال سفره و چنگال رو در قسمت راست بشقاب قرار بده). چاقو رو نزدیک به بشقاب و چاقو رو حتما در سمت راست چاقو قرار دهید. در نهایت نیز هم سطح کردن همه این لوازم ، به این معنی که انتهای چاقو و چنگال و قیق با هم یکی باشند. لیوان ها رو هم در قسمت بالای بشقاب سمت راست تو حد فاصل مناسبی بچینید. خانوم خانوما چیدمان و قرار دادن گل طبیعی در میز شام میتونه حال و هوایی به شدت زیبای ایجاد کنه اما به شرط اینکه گل و گلدان در سایز مناسب انتخاب بشه.

نحوه چیدمان میز شام

چیدمان و لوازم مورد نیاز برای چیدمان میز شام دوستانه

در واقع مهمونی دوستانه یک لول از مهمونی خودمونی رسمی تره و از اونجایی که قرار برای عید انجام بشه نیاز به ظروف بیشتر و تدارک بهتر داره. در واقع اضافه کردن یک لیوان دیگه (در صورتی که نوشیدنی های متعدد مثل دوغ، آبمیوه، نوشابه و آب داشته باشید) و همچنین بشقاب سوپ خوری و همچنین بشقاب سالاد خوری فراموش نشه. 

رومیزی رو پهن کنید. بشقاب ها رو چیده و بشقاب سالاد روی بشقاب تخت بزارید و کاسه سوپ خوری هم بر روی همه اینها قرار دهید. دستمال سفره رو سمت چپ و چنگال رو بر روی دستمال بگذارید. قاشق و چاقو به سبک چیدمان قبلی، و همینطور لیوان آب رو بالای بشقاب سمت راست بچینید و کمی بالاتر هم لیوانی دیگر برای نوشیدنی هایی مثل دوغ یا نوشابه. از طرفی هم برای نوشیدن یکسری خوشمزه جات مثل کوکتل ها و آبمیوه ها و موهیتو و غیره، میتونید از یه لیوان گیلاس نیز استفاده نمایید و اون رو کنار لیوانم آب بزارید. اگر یه جای نمکدان دارید اون رو وسط سفره قرار داده و اگر دو تا دارید یکیش این سر میز و دیگری اون سر میز قرار بگیره. 

نحوه چیدمان میز شام

نحوه چیدمان میز شام

واسه چیدمان میز شام برای مهمونی رسمی چیزی از قلم ننداز

در واقع وقتی شما میزبان یه مهمونی رمی تر هستید، همواره دائما استرس این رو دارید که چیزی از قلم نیفتاده باشه، اما با چیدمان میز یه راهنما برای خود گذاشته اید. چرا که وقتی شما با صبر و حوصله و درست بشقاب ها رو بر روی بچینید، در اصل دارین به خودتون یادآوری می کنید که مثلا با دیدن ظرف دسر شما باید دسر ها رو از یخچال در بیارید! از اونجایی که مهمونی رسمی تدارک بیشتری میطلبه، از ظروف بیشتری هم باید کمک گرفت.

نحوه چیدمان میز شام

رومیزی شیک و اتوکشیده

اول یه رومیزی به شدت شیک و اتو کشیده شده و تمیز پهن کنید. بشقاب ها روبروی افراد و بشقاب سوپ خوری هم داخلشون. یه بشقاب برای قرار دادن نان در قسمت چپ، بالای بشقاب تخت قرار بدید. دستمال سفره قسمت چپ بشقاب و بهترین ایده اینه که از یه حلقه برای دستمال ها استفاده نمایید. سمت چپ بشقاب دو تا چنگال که یکی برای غذاست و دیگری برای سالاد بزاری و جوری چیدما کنید که چنگال کوچیکتر دورتر از بشقاب قرار بگیره. 

چاقو رو سمت راست بشقاب تخت و قاشق رو هم سمت راست چاقو قرار دهید و یادتون نره که تیغه تیز چاقو باید روبروی بشقاب قرار بگیره. یه چاقو کره‌ خوری به شکل افقی نسبت به بشقاب تخت، روی بشقاب نان قرار دهید و قاشق دسر خوری هم فراموش نشه.

شکل و تعداد لیوان ها رو درست به مانند سبک قبلی انتخاب و چیدمان کنید. بالای بشقاب تخت یک جفت نمک و فلفل بزارید و در نهایت نیز یادتون نره که برای ظروف برنج و سالاد و خورش نیز جا باقی بزارید. اگر میز شما بزرگه میتونید در مرکز میز از گل های طبیعی استفاده کنید و زیبایی میز شما رو ده برابر خواهند کرد.

نحوه چیدمان میز شام

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی