|

چیدمان لاکچری میز پذیرایی / عید دیدنی نوبتت رسید اینجوری خوشمزه جات بچین چش درار

یکی از جذابیت های عید خوراکی هایی هستش که تو هر مهمونی میخوریم، اگر اینبار شما میزبان هستید و میخواین سنگ تموم بزارید این نکات رو رعایت کنید

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فقط یه کوچولو دیگه مونده تا سال عوض بشه و عید قشنگمون از راه برسه. تو عید معمولا ایرانی ها عادت دارن که برن خونه همدیگه و به این سبک از پذیرایی مهمون میگیم عید دیدنی! خب قطعا خیلی خوش میگذره هم به مهمون و هم به میزبان، اما این خوشگذرانی در صورتیه که همه چیز به درستی انجام بشه وگرنه به هیشکی خوش نمیگذره! یکی از مهمترین کارهایی که همه ما تو مهمونی های عید انجام میدیم اینه که حسابی خوراکی های خوشمزه تدارک می بینیم و نوش جان می کنیم.

اینکه ما به عنوان میزبان چطور یه میز شیک و لاکچری بچینیم، بی شک تاثیر فراوونی تو دید افراد داره. در واقع شما باید یه برنامه ریزی مناسب داشته باشید و حس صمیمیت رو به مهمون بدید. در غیر این صورت احتمالا اون میز لانچری که چیدین چندان جذاب به نظر نمیرسه و اون خوشگذرانی که ابتدا گفتی هم اتفاق نمیفته! در این جا ما شما رو به ادامه مطلب دعوت می کنیم تا بینیم چطور میشه به موارد گفته شده رسید و یک شب به یاد موندنی ساخت.

چیدمان میز برای عید نوروز

اول محل مناسب قرار گیری میز رو انتخاب می کنیم

خب میز خوراکی ها باید جایی قرار بگیره که هم تو دید و دسترس باشه، هم اینکه جلو رفت و آمد رو نگیره! معمولا همه ما برای پذیرایی از مهمونا از میز جلو مبلی استفاده می کنیم. اگر شما خونه ای نسبتا کوچیک دارید بهتره که این میز رو به کنار سوق بدید و برای چیدن خوراکی ها از یه میز پایه بلند تر استفاده نمایید تا دسترسی بهش راحت تر باشه.

چیدمان میز برای عید نوروز

تعداد مهمون ها رو حتما در نظر بگیر

گاهی اوقات در عید دیدنی های عید مهمون به شکل سر زده میاد، اما خب گاهی هم شما میدونید چه کسانی قراره که تشریف بیارن و در چنین حالتی بهتره که خوراکی ها رو کمی بیشتر از تعداد تدارک ببینید چرا که ممکنه با خودشون فردی رو به همراه بیارن و یا اینکه اونقدری خوشمزه جات های شما لذت بخش بوده باشه که دلشون بخواد کمی بیشتر نوش جان کنند!

چیدمان میز برای عید نوروز

انتخاب یه تم خوشگل و طراحی میز پذیرایی

بهترین کار اینه که وقتی قراره میز پذیرایی بچینیم به تم مهمونی هم دقت کنیم، یعنی عید نوروز! اینجوری فضا خیلی زیباتر میشه و حس و حال عید دیدنی هم بولد تر. عید نوروز چند عنصر متفاوت برای خودش داره، مثل شکوفه های بهاری که خب بیشتر رنگ قرمز و سبز رو یادآور میشن و تو سفره هفت سینمون میچینیم. و یا آتش که خب یکی از مهمترین عناصر عید نوروز باستان هستش که شما میتونید با قرار دادن شمع کنار تنگ ماهی این زیبایی رو خلق کنید. قرار دادن گل طبیعی داخل یک گلدان شیک رو هم اصلا فراموش نکنید که واقعا انرژی خوبی رو منتقل میکنه. 

چیدمان میز برای عید نوروز

از رومیزی استفاده کنید تا جلوه بده به فضا

اساسی ترین چیزی که میتونه میز شما رو قبل از هرچیز زیبا کنه انتخاب یک رومیزی هستش. رومیزی میتونه زیبایی رو چند برابر کنه که بسته به سلیقه شما و سن خونواده میزبان و سبک دکوراسیون خونه و تمی که انتخاب کردین برای میز، رومیزی انتخاب میشه. مثلا اگه یه زن و شوهر جَوون هستین احتمالا سبک های مینیمال و مدرن مورد پسندتون باشه و اگر یه خونواده سن دار نوه دار هستین بی شک ترمه و یا ساتن و میله دوزی شده و حتی رانر ها میتونن گزینه هایی ایده آل برای شما باشند.

چیدمان میز برای عید نوروز

چینش ظرف ها بر روی میز به این شکل

بعد از طی کردن مراحل گفته شده، حالا وقت این رسیده که جای ظرف ها رو انتخاب کنیم. احتمالا آجیل رو داخل یه ظرف پایه دار قدی ریختین. پس باید اون رو جایی بزاریم که دسترسی به ظرفای کوچیک تر رو نگیره. درضمن یه خانوم با سلیقه به فاصله ظرف ها هم دقت داره چرا که با تو هم تو هم چیدن ظروف، در واقع میز شما شلوغ شده نه خوشگل! به علاوه اینکه بهتره خوراکی ها رو دسته بندی کنید، البته تا حدودی. مثلا شیرینی ها یه سمت و مغز ها سمت دیگه و …!

تو تهیه خوشمزه جات یکم خلاق باش خانوم زیبا!

خب یکسری از خوراکی ها در این مهمونی پایه ثابته و رسم! مثل شیرینی و آجیل و میوه. اما با توجه به اینکه تو همه چیز باید با اصول مدرنیته هم پیش رفت، بهترین کار اینه که از خوراکی های ترند هم استفاده کنید. مثلا اگه مهمونی شما عصر هستش میتونید مقداری فینگرفود تهیه کنید. یا اگه مهمونای شما بچه دارند کمی پفیلا و بادام زمینی مزه دار و یا بستنی میوه ای تدارک ببینید. در این بین از دمنوش ها و نوشیدنی ها هم غافل نشید. یه وارمر و قوری پیرکس بردارید و روی میزتون قرار بدید تا هر موقع مهمونا دلشون خواست یه گلویی تازه کنند.

چیدمان میز برای عید نوروز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی