|

گل های مناسب آشپزخانه / اگه تو آشپزخانه پنجره ندارید و نورگیرش بده اینا نور نمیخوان

در این مقاله در خصوص گل های مناسب آشپزخانه براتون صحبت کردیم که میتونید برای نگهداری گیاه در این فضا یکی از اون ها رو انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- این روزا بسیاری از مردم علاقمند به نگه داشتن گل و گیاه در فضای داخلی خونشون هستن چرا که خب اکثر خونه ها آپارتمانی شدن و دیگه خبری از گل و گیاه توی حیاط خونه ها نیست و خب تنها راهی که میشه از زیبایی این زیبارویان بهره مند شدن آوردن اون ها به داخل خونه هست که این روزا حتی طبق دکوراسیون های مدرنی هم که رواج پیدا کرده، بودن گل تو خونه میتونه از عناصر زیبایی مهم محسوب بشه که میشه با گلدون اون ها حتی یه نقطه ی کانونی ایجاد کرد ولی احتمالا بدونید که هر گلی رو نمیشه توی خونه نگه داشت و از همین رو ما میخواهیم راجبه یه سری از گل های مناسب آشپزخانه براتون صحبت کنیم که شما میتونید اون ها رو تو این فضا و محیط نگه دارید.

در خصوص گل های مناسب آشپزخانه باید بگیم که در کل اون گل هایی که توی خونه اون ها رو نگه داری میکنیم باید از مقاومت بالایی برخوردار باشن خصوصا در صورتی که خونتون نورگیر خوب نداره این گیاهان باید در مقابل نور کم مقاوم باشن و خب خیلی ها هستن که آشپزخانه هاشون پنجره ای نداره و تنها منبعی که از طریق اون میتونن نور مورد نیاز گیاه رو تامین کنن لامپ هست و با این حساب باید یه سری از گیاهانی رو تهیه کنید که حتی با نور لامپ هم میتونن به زیبایی هر چه بیشتر به رشد خودشون ادامه بدن پس حالا در ادامه بریم به سراغ معرفی چندتا از گل های مناسب آشپزخانه، با ما همراه باشید.

گل های مناسب آشپزخانه

پوتوس از گل های مناسب آشپزخانه

یکی از کم دردسرترین گیاهانی که شما میتونید در آشپزخانه و نقاط دیگه از خونتون به نگهداری اون بپردازید و به زیبایی روزافزون خونتون اضافه کنید پوتوس هست که از خصوصیات مثبتی که داره میشه به هماهنگ شدنش با شرایط نوری مختلف و مقاومت بالاش در برابر کم آبی و خشکی اشاره کرد. پتوس رو میشه از جمله گیاهان رونده ای به شمار آوورد که در آشپزخانه به زیبایی هر چه تمام تر میتونه خودش رو وقتی از جزیره و یا اپن آویزون میشه نشون بده و یا شما میتونید اون رو از سقف و یا یه کابینت آویزون کنید و ببینید که چطور موهای افشون خودش رو آویزون میکنه و با برگ های زیبا و سبز رنگش روح زندگی رو در آشپزخانه ی شما به جریان میندازه.

گل های مناسب آشپزخانه

فیلودندرون از گل های مناسب آشپزخانه

فیلودندرون رو میشه یکی دیگه از اون دسته از گیاهانی که میشه با اطمینان کامل زیبایی آشپرخانه رو بهش سپرد به شمار آوورد. که پیشنهاد میکنیم در صورتی که میخواهید زیبایی این گیاه رو چندین برابر کنید اون رو داخل یه گلدون آویزون بذارید تا ببینید چطور عرصه رو به خون و آتیش میکشه با زیباییش. این گیاه هم همانند پوتوس در برابر خشکی از خودش مقاومت بالایی نشون میده و در نور غیر مستقیم خورشید تا حد متوسط تا کامل میتونه رشد کنه. جالبه که بدونید با داشتن رنگ های مختلف این گیاه میتونید به آشپزخانه تون رنگ و روح بینظیری ببخشید. همچنین یکی دیگه از ویژگی های مثبت دیگه ای که این گیاه داره و میشه بهش اشاره کرد قدرت بالای اون در تصفیه کردن هواست بنابراین با داشتن فیلودندرون هوای تمیز رو به ریه هاتون هدیه میکنید.

گل های مناسب آشپزخانه

گل های مناسب آشپزخانه

سانسوریا از گل های مناسب آشپرخانه

برسیم به یکی ادیگه از پر طرفدارهای این لیست یعنی سانسوریا حی و حاضر در همه جا! حالا چرا همه جا؟ چون شما میتونید این روزا این گیاه محبوب رو در هر مکانی از دفتر کار تا رستوران و کافه و خونه ببینید که البته بی دلیل نیست دلیل این همه فراوانی و محبوبیت این گیاه چون سانسوریا از جمله گیاهانی هست که علاوه بر ظاهر زیبایی که داره شرایط نگهداری اون راحت و آسونه و همچنین قدرت بالایی در تصفیه کردن هوا داره که همین موضوع باعث شده خیلی از افراد به فکر نگه داشتن یه گلدون با این گل بیفتن.

از خوبی هایی دیگه ای که سانسوریا داره میشه به تنوع رنگ اون و در دسترس بودن اندازه های مختلف از اون اشاره کرد. سانسوریا درسته که از گونه های گرمسیری هست ولی شاید براتون جالب باشه که برخلاف خیلی از این گیاهان در مقابل نور کم هم به خوبی رشد میکنه و به حیات خودش ادامه میده بنابراین در صورتی که آشپرخانه ی شما نورگیر خوبی نداره هم میتونید به نگهداری از این گیاه در اون امیدوار باشید و یه محیط زیبا خلق کنید فقط این گیاه برای حیوانات خونگی و بچه ها سمیه مواظب باشید که برگ های اون ها رو نخورن!

گل های مناسب آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی