|

با درختچه های آپارتمانی طراوت و زیبایی رو به خونه بیار / معرفی و شرایط نگهداری

درختچه های طبیعی جذابیت زیادی دارن و محیط خونه رو دلنشین و زیبا میکنن! توی این مقاله چند درختچه طبیعی که مخصوص آپارتمان هستن معرفی میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل ها و گیاهان طبیعی در منزل از گذشته های دور بین آدما رواج داشته. انگار انسان وقتی از طبیعت دور شد، تصمیم گرفت تا طبیعت رو به خونه ش بیاره! خب واقعا هم سرسبزی و زیبایی گیاهان حس و حال خیلی خوبی به خونه و محل زندگی آدم میده. حالا که اکثرمون علاقمندیم تا از گیاهان توی خونه هامون نگهداری کنیم خوبه که اونها و شرایطشون رو بشناسیم. مثلا چه گیاهانی نور کم نیاز دارن؟ چه گیاهانی برگ های پهن و زیبا دارن؟ چه گیاهانی لاکچری محسوب میشن و... درختچه ها هم جذابیت زیادی دارن و محیط خونه رو حسابی دلنشین و زیبا میکنن! توی این مقاله می خوام چند درختچه طبیعی که مخصوص آپارتمان هستن رو بهتون معرفی کنم. تا پایان همراه من باشین...

derakhtche2

لیندا

لیندا یا نخل دم ‌اسبی بومی بیابان ‌های آمریکا و مکزیکه. برگهای باریک و بلند لیندا جلوه‌ زیبایی دارن. با رشد گیاه انتهای ساقه ضخامت پیدا میکنه و شبیه پای فیل میشه. در انگلیسی به اون گیاه پافیلی هم گفته میشه. اگر از لیندا به خوبی مراقبت کنید ارتفاع آن تا 2 متر هم میرسه. نخل دم اسبی گیاهی مقاومه فقط سرما رو تحمل نمی کنه.

لیندا آب رو در انتهای ضخیم ساقه ذخیره میکنه به همین دلیل به آبیاری خیلی کمی احتیاج داره. بهتره هر دو هفته یک ‌بار به درختچه لیندا آب بدید و حواستون باشه تا آبیاری بعدی خاک گیاه خشک بشه.

لیندا گیاهی دوستدار نوره و بهتره اون رو پشت پنجره ‌ای نورگیر قرار بدید تا در طول روز نور کافی دریافت کنه. مخلوطی از خاک شنی با زهکشی خوب هم مناسب لینداست.

linda

کاج مطبق

کاج مطبق بومی استرالیاست و داخل خونه تا ارتفاع 1.5 تا 2 متر رشد میکنه. کاج مطبق به دلیل داشتن شاخه‌ های طبقه ای ظاهر زیبایی داره و از محبوبترین درختچه های آپارتمانی محسوب میشه. البته اگه به کاج مطبق به صورت مداوم رسیدگی نکنید برگهاش زرد و پژمرده میشن.

خاک گلدان بهتره همیشه مقداری مرطوب باشه. در فصل تابستون دو بار در هفته و در فصل زمستون یک بار در هفته آبیاری کنید.

کاج مطبق به نور ملایم نیاز داره و بهتره گلدان رو پشت پنجره بذارید تا نور کافی جذب کنه. در فصل بهار و تابستون که تابش نور شدیدتره هر هفته گیاه رو 45 درجه بچرخونید تا طبقه‌ ها منظم رشد کنن.

kaj

یوکا

گیاه یوکا با برگهای سبز، نوک تیز و خنجرمانند، درختچه محبوب دیگه ای هست که برای نگهداری در آپارتمان مناسبه. یوکا به دلیل نگهداری راحت و آسون بین خانواده ها خیلی محبوبیت داره. این گیاه به نور و دمای متوسط نیاز داره و در فاصله بین دو آبیاری صبر کنید تا خاک گیاه خشک بشه. بهتره برای یوکا از خاک کمپوست استفاده کنید.

yuks

نخل اریکا

یکی دیگه از درختچه های محبوب آپارتمانی نخل اریکاست. این گیاه با برگهای باریک و سبز زیبا بومی منطقه ماداگاسگاره. درختچه اریکا شرایط نگهداری نسبتا سختی داره پس اگر وقت کافی برای رسیدگی کامل به این گیاه رو ندارید این نخل مناسب شما نیست.

نخل اریکا به آبیاری مداوم و منظم نیاز داره و نباید خاک اون کامل خشک بشه. البته آبیاری بیش از حد هم باعث پوسیدگی ریشه و ساقه میشه. این گیاه به نور متوسط نیاز داره و در گرما بهتر رشد میکنه.

derakhtche1

فیکوس بنجامین

یک نوع دیگر درختچه آپارتمانی فیکوس بنجامین هست. این گیاه درختچه ای مقاومه و به همین دلیل گیاهی محبوب برای نگهداری در آپارتمانه. فیکوس بنجامین از گیاهان بومی مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیاست. با اینکه فیکوس بنجامین گیاهی پرتوقع نیست ولی اگر مرتب به اون رسیدگی کنید به خوبی رشد می کنه و میتونه تا 2 متر هم ارتفاع بگیره.

fikus

فیکوس بنجامین رو در تابستون هر دو هفته یک ‌‌بار و در زمستون یک بار در هفته (یا 10 روز یک ‌بار) آبیاری کنید. آبیاری بیش از اندازه باعث زرد شدن برگهای گیاه و کم‌ آبی هم باعث پژمردگی و لوله شدن برگ‌ها میشه. برای آبیاری بنجامین بهتره از آبی که املاح نداره استفاده کنید و قبل از استفاده آب رو ولرم کنید.

فیکوس بنجامین در نور و دمای متوسط رشد خیلی خوبی داره و مخلوط خاک برگ و پیت‌ ماس با زهکشی خوب برای این گیاه مناسبه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی