|

راهنمای انتخاب بهترین کابینت های آشپزخونه / اولین مغازه خرید نزن خوبی بدیشون رو بدون

اگر دلتون یه تعویض کابینت درست حسابی میخواد، باید با انواع بهترین کابینت ها آشنا بشید. پس به این مطلب سر بزنید و اونچه که نیازه رو بدونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه قلب هر خونه ای محسوب میشه. چرا که این فضا هم به لحاظ زیبایی و هم از نظر کاربری اهمیت بسیار بالایی داره. اما خود آشپزخونه هم با کابینت هاست که جون میگیره و در واقع اگر کابینتی وجود نداشته باشه انگاری یه تیکه اتاق خالیه که فایده خاصی هم نداره! این عضو جدایی ناپذیر باید از تمامی ابعاد مثل رنگ و جنس و سبک به درستی انتخاب بشه تا بتونه نمای کلی آشپزخونه رو خوشگل بسازه. بی شک همه ما بعد از ورود به یه خونه ای، بعد از اینکه هال و پذیرایی رو دیدیم، چشممون میخوره به آشپزخونه و اونجاست که آنالیز می کنیم این خونه خوشگل و باسلیقست، و یا عادی و نه چنان جذاب!

اما چجوری میشه این فضا رو تبدیل به یه آشپزخونه شیک و مناسب کرد؟ اصول و فن خاصی داره؟ باید نکاتی رو رعایت کرد یا چی؟

بهترین کابینت های آشپزخانه

تا چند سال پیش بیشتر کابینت ها از جنس فلز و یا چوب ساخته میشدن در حالی که امروزه پیشرفت کردن و حالا می بینیم که در انواع و اقسام تنوع جنسی دیده میشن و مورد استقبال زیادی هم قرار میگیرند. اینکه کابینت آشپزخونه شما چه مدل و جنسی باشه ارتباط مستقیم با بودجه و سلیقه شما داره، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین کابینت های آشپزخونه آشنا بشید و راحت تر بتونید انتخاب کنید.

بهترین کابینت های آشپزخانه

کابینت‌ های آشپزخانه گلاس زیبا و براق

کابینت های گلاس در واقع گونه ای دیگر از کابینت های جنس ام دی اف هستن که خیلی خوشگل و شیک میشن با یه سطح براق که جلوه ای خاص به آشپزخونه میده. این نوع کابینت ها معمولا از جنس ام دی اف سفید هستن و بخش سطح روکش رو هم ورق های های گلاس تشکیل داده. های گلاس به نسبت ام دی اف به عنوان روکش قوی تر و ضخیم تره و به طبع قیمت بالاتری هم داره. تنوع و خوشگلیشون تموم عیاره و از طرفی هم در مقابل جذب غبار و آب مقاومت خوبی داره. اما باگ کار اینجاست که اثر انگشت روشون میمونه و به جهت رفع این موضوع نیز میتونید از گلاس سفید و یا نقره ای استفاده کنید چرا که رنگشون روشنه و این اثرات روشون کمتر نشون داده میشه. با یه دستمال مرطوب هم میتونید راحت پاکشون کنین.

بهترین کابینت های آشپزخانه

کابینت آشپزخانه پی‌ وی‌ سی با فوران ویژگی ها

پی‌ وی‌ سی یه نوع پلاستیک فشرده هستش که به شکل ورق‌ های تقریبا ضخیم با ضخامت بین ۱٫۵ تا ۲ سانتی‌ متر ساخته میشه. یکی از خوبی های این سبک از کابینت ها برای جاهاییه که استفاده از آب درشون زیاده و امکان پوسیدگی در کابینت وجود داره. چرا ساختار این کابین ها دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستش. وزن کابینت های پی وی سی سبکه و مقاومت بالا در مقابل حرارت و رطوبت، و همچنین نصب آسون و ضدخش بودنش باعث شده تا مورد توجه بسیاری قرار بگیره. اما از عیوبش اگر بخوایم بگیم باید اشاره کنیم که تجزیه ناپذیری ورق های پی وی سی باعث آسیب رسوندن به محیط زیست میشه که خب این خیلی بده و همچنین قیمت این سبک کابینت از ام دی اف بیشتره چرا که به نوعی کابینت آنتی باکتریال هستش و خیلی به ندرت آلودگی رو جذب خودش میکنه. به منظور پاک کردن غبار از روی این کابینت ه میتونید از یه دستمال مرطوب کمک بگیرید.

بهترین کابینت های آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ممبران کلاسیک و مجلل

کابینت های ممبران در واقع به شدت کلاسیک و مجلل خطاب میشن. چهارچوبشون اغلب از ام دی اف ساخته میشه و برای ساخت قسمت هایی که تو دید هستن نیز ام‌ دی‌ اف خام رو توسط دستگاه CNC حکاکی میکنن و تحت مکش و خلا، روکش طرح‌ داری از جنس PVC رو بر روی ام‌ دی‌ اف خام حکاکی‌ شده میچسبونن. از جذابیت های کابینت کلاسیک ممبران میشه به طرح‌ های شلوغ، پر زرق و برق، طراحی برجسته، پوشش وکیوم، کشو و محفظه‌ های زیاد، طرح بخشیدن به دستگیره‌ ها و درب و سرستون اشاره کرد که زیبایی خاصی به فضا می بخشند. اگه دنبال یه طراحی و کلاسیک و مدرن واسه آشپزخونه خون هستید، از ای سبک غافل نشید. از باگ های این سبک کابینت اینه که باید به هنگام ساخت، وکیوم شدن روکس بر روی تخته به درستی انجام بشه وگرنه تو مدت زمان باعث جدا شدن روکش از روی تخته خواهد شد. همچنین مقاومت کمی در مقابل نور خورشید دارند و باید حواستون به این موضوع باشه. 

بهترین کابینت های آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی