|

ترفندهای کاری واسه تمیز کردن چربی آشپزخونه / از شر روغن رو کابینت و هود و گاز خلاصی

گاهی تمیز کردن آشپزخونه به دلیل چربی هایی که وجود داره خیلی دشوار میشه که خب در این مطلب ما به شما روش های تمیز کردن هر قسمت رو یاد دادیم.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- خونه داری خیلی سخته، چرا که شما باید مثلا در عین حال که آشپزی می کنید و باید شام و ناهار خوش طعمی رو به خونواده ارائه بدید، باید بعدش یه عالمه ظرف بشویید اونهم ظروفی که در حین غذا درست کردن کثیف شدن. از طرفی هم گاز کثیف میشه و باید تمیزش کنید و آشپزخونه ای مرتب برای وعده غذایی بعدی داشته باشید. آخه میدونید که آشپزخونه یه فضای خدماتی محسوب میشه که خیلی از نیازهای اعضای خونواده رو پاسخگو هستش. از شستن لباس ها و ظروف بگیر، تا انواع و اقسام خوراکی ها و حتی پذیرایی از خونواده برای وعده های غذایی سر میز!

بی شک آشپزخونه هم حق داره خیلی کثیف بشه دیگه درسته؟ بله اینجوریاست که یهو می بینیم ای دل غافل این قسمت از خونه رو چقدر چربی و روغن گرفته. از گاز و هود بگیر، تا حتی قسمت کانتر و و روی کابینت ها و غیره. اما چجوری میشه این قسمتا رو تمیز کرد تا به روز اولشون برگردن؟ جواب سوال شما رو ما دادیم که خب باید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تمیز کردن چربی آشپزخانه

چجوری لکه های چربی رو از کابینت فلزی پاک کنم؟

به جهت از بین بردن لکه چربی از رو این سبک کابینت میشه که مقداری شامپو فرش و داخل آب حل کرد و با یه اسفنج بر روی کابینت ها کشید. این روش میتونه خیلی خوب چربی رو تمیز کنه، فقط باید مراقب باشید که اصلا پای اسکاج رو وسط نکشید و تو مرحله اخر هم با یه دستمال خشک کابینت رو تمیز کرده تا رطوبتی باقی نمونه.

تمیز کردن چربی آشپزخانه

روش از بین بردن لکه چربی از کابینت ام دی اف

در اینجا نیز میتونید به مانند روش قبلی از شامپو فرش کمک بگیرید و به جهت خلاصی از چربی های باقی موند روی کابینت ام دی اف استفاده نمایید. فقط نکته به شدت مهم در اینجا اینه که برای تمیز کردن کابینت ام دی اف اصلا و ابدا از موادی مثل وایتکس و مواد شوینده الکل دار و غیره استفاده نکنید! به هیچ وجه.

همونطور که مشاهده می کنید شامپو فرش به عنوان یه پاک کننده و حلال لکه‌ها میتونه علاوه بر از بین بردن بوی بد فرش و لکه بری، واسه شستشوی انواع فرش و موکت و دیگر لوازم استفاده بشه و کمک خوبی داشته باشه.

تمیز کردن چربی آشپزخانه

اینجوری لکه چربی رو از هود پاک کن

خب قطعا همیشه و همیشه به هنگام آشپزی و سرخ کردنی ها یه عالمه چربی به اطراف گاز و هوا پاشیده میشه که خب چون هود هم خاصیت مکش داره میتونه این چربی ا رو بیشتر جذب خودش کنه. در اینجا باید بگیم که یکی از ساده ترین مواد برای پاک کردن مواد و چربی های هود محلول گاز پاک کن هستش که به همراه اسفنج استفاده میشه.

اینجوری که فیلتر آلومینیومی هود رو میتونید با کمک از یه پاک کننده چربی هود مثل تترا یا پودر ماشین لباسشویی تمیز کنید. اما چجوری؟ اینجوری که فیلتر رو داخل این محلول بخوابونید. بعد بیاین با استفاده از یه برس نرم فیلتر فلزی هود رو بکشید به مانند مواردی مثل از بین بردن لکه سیاه روی استیل و برق انداختن ظروف مسی، از کاربردشون استفاده نمایید. مواد شوینده و روش استفاده رو با متناسب با سطح مورد نظر انتخاب کنید.

تمیز کردن چربی آشپزخانه

واسه لکه چربی های سمج گاز این راهو برو

در واقع از بین بردن لکه چربی گاز آشپزخونه که محل تجمع چربی‌ هاست و از اونجایی که سرخ کردن خیلی از غذاها بر روی گاز انجام میشه، دقت خیلی زیادی هم واسه پاک کردنش میخواد. در اینجا اول از همه میله‌ ها و شعله‌ های گاز رو یه دو سه ساعتی داخل محلول تهیه شده با ریختن جوش شیرین در مایع ظرفشویی و سرکه (آمونیاک هم برای این قسمت میتونه خوب باشه) قرار بدید. بعد با یه اسکاچ زبر یا همون سیم ظرف شویی که دارید چربی‌ ها و سوختگی ها رو حسابی پاک کنید. یادتون نره که واسه تمیز کردن سوراخ های شعله گاز که دسترسی بهشون سخته هم میشه از مسواک استفاده کرد. در نهایت هم به جهت از بین بردن لکه چربی روی صفحه گاز آشپزخونه اول باید غذاهای باقی مونده رو با دستمال از روی سطح جمع کنید و بعد با محلول جوش شیرین آب جاهایی که سفت شدن و چربی غلظت گرفته رو تمیز کرده و با یه دستمال یا پارچه قسمتای مورد نظر رو پاکسازی نمایید.

تمیز کردن چربی آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی