|

ترفندهای چیدمان و بزرگ نشون دادن آشپزخونه های کوچیک/ چند نکته کاربردی و ساده

در این مقاله با چند ترفند ساده برای چیدمان و بزرگ نشون دادن آشپزخونه های کوچیک آشنا میشی تا اگر فضای محدودی داری بیشترین بهره رو از اون ببری

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروزه اکثر خانواده ها با محدودیت فضا مواجهن و در آپارتمان های با متراژ پایین ساکن هستن. این موضوع باعث شده تا طراحی دکوراسیون داخلی به سمتی بره که از فضاها بهترین استفاده رو بکنه. طراحی کابینت ها، کمدهای دیواری و چیدمان خونه ها با این محدودیت سازگار شده و خیلی بیشتر از قبل به این موضوعات فکر میشه. آشپزخونه به عنوان قلب خونه اهمیت زیادی داره و اگر کوچیک باشه باید ترفندهایی به کار برد که بزرگتر به نظر بیاد و وسایل بیشتری رو در خودش جا بده. توی این مقاله میخوایم به ترفندهای چیدمان و بزرگ نشون دادن آشپزخونه های کوچیک بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید...

ashpazkhane5

استفاده از رنگ های روشن در آشپزخونه کوچیک

اولین و مهمترین موضوع در آشپزخونه های کوچیک، استفاده از رنگ های روشن برای کابینت ها و دیوارهاست. اگر از رنگ هایی مثل سفید، طوسی روشن، کرم روشن و... در کابینت ها و دیوارها استفاده کنید تا حدود زیادی فضا رو دلبازتر و بزرگتر از چیزی که ست نشون میدید.

ashpazkhane3

نورپردازی رو فراموش نکنین

شاید خیلی به چشم نیاد ولی در آشپزخونه های کوچیک توجه به نورپردازی میتونه خیلی مهم و موثر باشه. استفاده از نورهای سقفی و نور زیر کابینت ها تاثیر خوب و چشمگیری در بزرگ نشون دادن فضا خواهد داشت.

اگر این شانس رو داشته باشید که در آشپزخونه پنجره نورگیر داشته باشید کمک بزرگی برای بزرگ نشون دادن فضا خواهید داشت.

ashpazkhane9

کابینت ها رو تا سقف سفارش بدید

اگر قراره ساکن خونه ای بشید که آشپزخونه کوچیک داره، بهتره کابینت ها رو تا سقف بسازید. اینطوری آشپزخونه مرتب تر و فضای خیلی بیشتری برای قرار دادن وسایل دارید. ضمن اینکه میتونید از فضای بالای گاز و سینک هم بیشترین استفاده رو ببرید.

ashpazkhane2

از نظم دهنده ها استفاده کنید

این روزها اکسسوری های خیلی متنوعی برای آشپزخونه در بازار وجود داره که با کمی جستجو میتونید بهترین و مناسب ترین ها رو برای آشپزخونه کوچیک خودتون تهیه کنید.

نظم دهنده های مختلف، طبقه های فلزی که به صورت کشویی و چرخان نصب و تعبیه میشن و... میتونن باعث استفاده بیشتر از فضا و راحت تر شدن کار شما در آشپزخونه بشن.

ashpazkhane0

استفاده از شلف ها و درهای شیشه ای

استفاده از کابینت ها به صورت یکپارچه و با درهای تماما ام دی اف شاید باعث خفه نشون دادن فضای آشپزخونه کوچیک شما بشن. برای رفع این مسئله میتونید روی یک دیوار از شلف های چوبی استفاده کنید و برخی وسایل و ظروف رو روی اونها قرار بدید.

استفاده از کابینت های با درهای شیشه ای هم برای روح دادن به فضای آشپزخونه کوچیک شما انتخاب هوشمندانه ای هستن که میتونید از این ایده هم بهره ببرین.

ashpazkhane8

میز غذاخوری رو فراموش کنید!

در آشپزخونه های کوچیک جایی برای قرار دادن میز غذاخوری وجود نداره و بهتره از کانتر به جای میز استفاده کنید تا فضای بازتری برای کار در آشپزخونه داشته باشید. قرار دادن چند صندلی در کنار کانتر، محل خوبی برای صبحانه و غذا خوردن در کنار اعضای خانواده است.

ashpazkhane6

در این مقاله با چند ایده ساده و کاربردی برای چیدمان و ترفندهایی برای بزرگ نشون دادن آشپزخونه های کوچیک آشنا شدید که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیره. اینجا هم میتونید مطالب زیادی در مورد دکوراسیون بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها