|

خونه وقتی خونه میشه که ریزه کاریشم اصولی و آس بچینی / ساعت دیواری کجا نصب بشه خوبه؟

شاید فکر کنید نصب ساعت دیواری اینکه کجای خونه باشه چندان اهمیت نداره که خب باید بگیم سخت در اشتباهید چرا که اصول خاص خودش رو داراست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب واسه داشتن یه خونه همه چی تموم و خوش استایل قطعا همه چیز مهمه. از انتخاب متریال و رنگ وسایل گرفته تا اون مدلی که دارن و کجای خونه چیده میشن. این روزا دیگه اونقدری همه چی پیشرفت کرده و مدلای جدید اومده که طراحان حتی به ریز جزئیاتی به مانند قرنیز هم توجه خاصی دارند. مثلا قرنیز نوری و یا نورپردازی های لاینی که میتونن خیلی به زیبایی خونه کمک کنن، خیلی ها!! مثلا قبلنا قرنیز فقط واسه پوشوندن حد فاصل دیوار و کف بود که خب یه ظاهر یکدست تحویل صاحبخونه میداد، اما حالا می بینیم که قرنیز ها حتی میتونن چراغ خواب هم باشن! باورتون میشه؟ 

خب می بینید که جزئیات و دیتیل ها تا به همین اندازه اهمیت دارند و میتونن هم کاربردی باشن و هم به لحاظ خوشگلاسیون موثر باشند. یکی دیگه از وسیله های ریز اما تاثیر گذار ساعت هستش. شما ساعت دیواری دارین یا ساعت ایستاده؟ خب تو اکثر خونه ها از ساعت دیواری استفاده میشه اما این که این عنصر جذاب و پررر کاربرد کجای خونه قراره بشینه خیلی مهمه. شاید بگین بابا ساعته دیگه، یه جا نصب میشه میره! که خب باید بگیم نه دوست عزیز اون ساعت جان که گذر عمر ما رو نشون میده اتفاقا مهمه کجای چیدمان خونه قرار بگیره، هم از نظر زیبایی شناسی و هم به لحاظ کاری! 

اگر دوست داری بدونی کجای دکوراسیون خونه باشه بهتره پس با ادامه مطلب ما همراه بمون.

royalblackclock_1

ساعت باید تو چه قدی روی دیوار نصب بشه؟ 

در واقع فاصله ای که یه ساعت دیواری از زمین باید داشته باشه یه قانون کلی نداره و میشه گفت با توجه به اینکه ارتفاع یک سقف معمولی خونه 2/80 هستش، خب به نظر میاد تو ارتفاع 1/80 اینطورا باشه بهترین کاره! البته که طراحان بر این نظرند که ارتفاع ساعت از زمین بین یک الی یک و نیم متر باشه که به نظر نمیاد خیلی منطقی باشه، نه؟ اونها بر این تفکرند که نصب ساعت تو این فاصله باعث میشه تا چشم انسان از زاویه نشسته و استیته بتونه ساعت رو ببینه اما خب به نظر خود من خیلی این حد فاصل یک متری جالب نیست!! 

فراموش نکنید که اگر ساعت دیواری شما آویز داشته باشه میتونید تا فاصله دو متر از زمین بالا برید که خود ساعت پایین تر میوفته در ارتفاع مناسبی قرار بگیره.

Untitled

ساعت دیواری رو کجای خونه نصب کنیم بهتره؟

وقتی در حال نصب ساعت دیواری به دیوار هستید در واقع باید با دقت لوازم اطراف رو در نظر بگیرید. از طرفی هم باید به بخش های مختلف خونه برید و ببینید ساعت به خوبی بیا شما دیده میشه؟ اگر دیوار و یا وسایل مانع از دیدن ساعت شد باید بدونید که ساعت جان رو تو جای خوبی نصب نکرده اید. 

البته که اگه میخواین چند تا ساعت دیواری تو جاهای مختلف نصب کنید برنامه عوض میشه و در این صورت باید طبق همون فضایی که درش قرار دارید ببینید دید خوبی به ساعت دیواری دارید؟ مثلا وقتی میشینین رو مبل در نظر داشته باشید که چیزی مانع از دید شما نشه!

71Nz2L4gJaL._AC_UF894_1000_QL80_

ساعت دیواری رو بالای کاناپه اینجوری نصب کن

یکی از ایده آل ترین جاهایی که میشه یه ساعت رو نصب کرد بالای کاناپه دو یا سه نفره می باشد. این کار در درجه اول از نظر زیبایی شناسی خیلی خوشگل میشه چرا که یه تعادل و تقارن جذاب میسازه. از طرفی هم بادی قدوقواره ساعت رو در نظر بگیرید که مثلا اگه از این مدلای خیلی بزرگه باید جایی باشه که کسی نخواد زیرش بنشینه و خطر افتادن رو در نظر داشته باشید. 

از دیگر ایده هایی که میشه برای نصب ساعت بالای مبل داشت اینه که بین دو میل تک نفره قرار بگیره که این پیشنه هم واقعا ب نظیر میشه.

long-wall-art-cum-clock-by-madhuram-handicrafts

ساعت دیواری رو بالای کنسول بزار

یکی از آیتمایی که در چندسال اخیر به شدت ترند شده استفاده از کنسول در دکوراسیون خون هستش که شما میتونید با قرار دادن شمع مجسمه و اکسسوری ها بر روی کنسول به زیباسازیش هم کمک کنید و از طرفی هم اگر بر روی آن آینه قرار ندادین، از ساعت دیواری استفاده کنید و بالاش نصب بنمایید! اینجوری یه هماهنگی جذاب با چیدمان کنسول و اکسسوری ها پیدا نمیکنه.

61iO5KrSizL._AC_UF1000_1000_QL80_

ساعت دیواری بالای میز تلویزیون میتونه خوب باشه؟

احتمالا شما هم دیده اید و یا اصلا خودتون هم شاید این کار رو کردین که ساعت دیواری ر.و بالای میز تلویزیون قرار دادین که باید بگیم خیلی کار اشتباهی کردین! همیشه همه فکر میکنن بهترین ایده این مکان هستش که خب باید بگیم در واقع نصب ساعت دیواری بالای تی وی باعث میشه که حواس افراد پرت بشه و به جهت دیزاین دیوار پشتی تلویزیون یا همون TV Wall، ایده های بهتری وجود داره. 

شما وقتی میرین سینما ساعت در اطراف پرده سینما می بینید؟ خیر!

source-min-8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • نجمه ارسالی در

    زیبایی قشنگ هست ولی درصورتی که همه ازآن بهره مند باشند .
    دراین زمانه که مخارج اساسی زندگی را به سختی میشه تامین کرد چطور دلتون میاد از چیدمان منزل صحبت کنید .
    میدونید ذهن ها دارید متمرکز به این مورد می کنید واگر ذهن ها ی خانم ها متمرکز شود چه می شود ؟
    دراین دنیای بی پولی ؟
    برای خانم هایی که عاشق این چیزها هستند ودستشون کوتاهست ؟
    یک نمونه بحث و گفتگو با شوهران بخاطدوضعیت مالی ،، افسردگی ، فساد ....................................
    و نهایتا طلاق
    این برای عموم نیست 🙏

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها