|

ساعت دیواری چی بخرم: راهنمای جامع انواع ساعت دیواری

امروزه تنوع ساعت دیواری ها بسیار بالا می باشد اگر به دنیای ساعت دیواری و مدل های مختلف آن علاقه مند هستید با ما در دکوکاف همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

ساعت دیواری یکی از عناصر اصلی و لازم در هر دکوراسیونی می باشد. فرقی ندارد که شما در منزل باشید؛ یا در شرکت و یا حتی در یک فروشگاه کوچک. شما به ساعت دیواری نیاز پیدا خواهید کرد. با توجه به این نکته انتخاب ساعت دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه امروز تنوع ساعت دیواری ها بسیار بالا می باشد و شما می توانید با هر سلیقه و هر بودجه ای ساعت مناسبی برای دکوراسیون خود تهیه کنید. اگر چه این تنوع می تواند به نوعی سر در گم کننده نیز باشد.

اگر به دنیای ساعت دیواری و مدل های مختلف آن علاقه مند هستید با ما در دکوکاف همراه باشید. در ادامه از معرفی انواع ساعت دیواری جدید تا ساعت دیواری های خاص و مدرن و حتی فوت و فن های داشتن یک خرید خوب خواهیم پرداخت.

image_9f98df58e28889cc717d3aa05bead6880d567daf

انواع موتور ساعت دیواری

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که شب از صدای تیک تاک ساعت نتوانید بخوابید؟ این مساله اگر خواب سبک تری داشته باشید بسیار اهمیت پیدا می کند. صدایی که از ساعت ها به گوش می رسد مربوط به موتور آن می باشد. موتور ساعت ها می تواند مدل های متفاوتی داشته باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

به طور کلی دو نوع موتور در ساعت دیواری و ایستاده ها استفاده می شوند: موتورهای تیک تات و موتورهای روان گرد. موتورهای تیک تاک در هر ثانیه که چرخ دنده می چرخد مکث انجام می شود. این مکث به صورت صدای تیک قابل شنیدن می باشد. به همین دلیل به این سبک از موتورها تیک تات گفته می شود. بر خلاف موتورهای تیک تاک، موتورهای روان گرد، عقربه ثانیه گرد بدون مکث و به صورت کاملا متناوب می چرخد. به همین دلیل کم صداتر می باشد.

انواع ساعت دیواری

با توجه به تنوع بالای انواع ساعت دیواری از نظر ویژگی های مختلف مانند نوع موتور، سبک ساعت، جنس، ابعاد، شکل ظاهری و ... دسته بندی کرد. این دسته بندی به شما اجازه خواهد داد راحت تر در بین مدل های مختلف ساعت دیواری گشت و گذار کنید و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

سبک های مختلف ساعت دیواری

همان طور که دکوراسیون های مختلف دارای سبک می باشند اجزا و المان هایی که در دکوراسیون نیز استفاده می شوند دارای سبک هستند. به جرات می توان گفت توجه به سبک ساعت مهم ترین اصل در هنگام خرید ساعت دیواری می باشد.

ساعت دیواری کلاسیک

اگر دکوراسیون و چیدمان شما کلاسیک می باشد باید از ساعتی استفاده کنید که هم خوانی خوبی با آن داشته باشد. ساعت دیواری قدیمی  یا ساعت دیواری چوبی به ویژه مدل های ایستاده بهترین گزینه برای دکوراسیون های سبک کلاسیک می باشند.

image_402b09adaa6ad4312648ee0fe07561e448aa9ba2

ساعت دیواری مدرن

اگر دکوراسیون شما مدرن می باشد خوشبختانه گستره انتخابی وسیع تری برای خرید ساعت دیواری خواهید داشت. هر نوع ساعتی که بازتاب کننده جلوه مدرنیته باشد برای دکوراسیون مدرن مناسب می باشد. ساعت های ترکیبی آینه و فلز، ساعت رزین، ساعت دیواری چوبی ساده و ... گزینه های بسیار مناسبی برای این سبک به شمار می روند.

ساعت دیواری مینیمال

اگر دکوراسیون شما مینیمال می باشد باید تا حد امکان از ساعت های کاملا خلوت و بدون زرق و برق اضافی برای دکوراسیون خود استفاده کنید. ساعت هایی که بدون شمارنده می باشند و صفحه های ساده دارند گزینه های خوبی برای دکوراسیون مینیمال هستند.

ساعت دیواری سبک صنعتی

اگر دکوراسیون شما صنعتی ست ( فرقی نمی کند که یک خانه باشد، یا یک کافه و یا حتی یک محیط صنعتی واقعی)؛ بهتر است از ساعت هایی استفاده کنید که حس صنعتی بودن را به افراد منتفل کند. عموما ساعت هایی که شامل چرخ دنده هستند؛ یا ابزارهای مکانیکی  و صنعتی را می توان به وضوح در طراحی آن دید برای این سبک دکوراسیون مناسب است.

علاوه بر این ساعت هایی که حالت زنگ زدگی دارند و تکنیک های کهنه کاری بر روی آن ها اجرا شده است به خوبی با دکوراسیون های سبک صنعتی سازگار می باشند.

ساعت دیواری فانتزی

اگر محیط شما یک محیط فانتزی می باشد باید ساعت انتخاب شما نیز بازتاب کننده این فانتزی باشد. بسته به سبک و حال و هوای دکوراسیون می توانید از ساعت هایی مناسب این فضا استفاده کنید. عموما ساعت های سبک رزین یا پلی استر به دلیل رنگ بندی و نوع طراحی برای دکوراسیون های فانتزی گزینه های خوبی هستند.

image_1daa5187f7a51f7250a7926a2fa8b8f034a7b174

ساعت دیواری اتاق کودک

ساعت دیواری که برای اتاق کودک نصب می شود باید متناسب با حال و هوای اتاق کودک و دوران بچگی او باشد. به همین دلیل باید از ساعت هایی استفاده کرد که متناسب با رویا پردازی های کودکانه باشد.

ساعت دیواری رسمی و شرکتی

اگر برای شرکت و یا دفتر رسمی خود به دنبال ساعت هستید باید تا حد امکان از زرق و برق اضافه جلوگیری کنید. ساعت انتخابی باید کاملا رسمی ، ساده و شیک باشد. از بین رنگ های مختلف بهتر است از ساعت هایی با رنگ خنثی استفاده کنید. البته استفاده از ساعت هایی که با رنگ دکوراسیون شما هماهنگی دارند ( مانند رنگ دیوارها، رنگ میز و صندلی و ...) نیز گزینه مناسبی به شمار می آیند.

جنس های مختلف ساعت دیواری

یکی دیگر از دسته بندی هایی که می توان برای انواع ساعت دیواری داشت تقسیم بندی آن ها بر اساس جنس و متریال سازنده ساعت می باشد. در ادامه با تفصیل بیشتری به انواع جنس های ساعت دیواری خواهیم پرداخت.

ساعت دیواری چوبی

یکی از محبوب ترین ساعت های دیواری که می توان از آن در انواع دکوراسیون استفاده کرد ساعت دیواری چوبی می باشد. ساعت های چوبی گستره طراحی بسیار وسیعی دارد و می توان آن را به شکل مدرن و مینیمال یا سنتی و کلاسیک فرم داد.

از طرفی رنگ چوب، به دلیل خنثی بودن طیف رنگی، با اکثر رنگ بندی ها سازگار می باشد و هماهنگی خوبی ایجاد می کند. در بین ساعت های چوبی مختلف، ساعت هایی که کاملا دست ساز می باشند می توانند این حس لذت بخش را به خوبی به اطراف خود انتقال دهند.

ساعت هایی که طراحی ساده ای دارند برای دکوراسیون های مدرن و حتی رسمی قابل استفاده می باشند. در حالی که ساعت دیواری چوبی با جزئیات بیشتر و استفاده از هنرهایی مانند تذهیب، منبت و معرق برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی مناسب می باشند.

ساعت دیواری رزین

رزین یکی از هنرهای دستی نسبتا جدید در جهان می باشد. کار با رزین به شما امکان خلاقیت بالایی می دهد و دست شما را در طراحی باز نگه می دارد. به همین دلیل می توان از رزین برای ساخت و تزئین وسایل مختلف بهره برد.

ساعت دیواری رزین یکی از محصولات بسیار پرطرفداری ست که با استفاده از هنر رزین ساخته می شود. ساعت های رزینی به نسبت دست ساز بودن قیمت مناسبی دارند. از طرفی تنوع رنگی و حتی طرح این ساعت ها به شما اجازه می دهد که بتوانید هماهنگی خوبی بین ساعت دیواری دکوراسیون و چیدمان خود برقرار کنید.

اگر چه در نظر داشته باشید که به طور کلی  با توجه به قالب ساعت های رزینی بیشتر برای دکوراسیون های معاصر و مدرن مناسب می باشند.

image_1471f671be6fd8fe6476f6577abd392fc07b1125

ساعت دیواری صنایع دستی

استفاده از صنایع دستی مختلف می تواند حس خوبی به دکوراسیون انتقال کند. علاوه بر این صنایع دستی به نوعی ر بردارنده فرهنگ یک منطقه می باشد. پس اگر به دنبال این هستید که به دکوراسیون خود حس بیشتری از یک فرهنگ ایرانی بدهید استفاده از ساعت دیواری صنایع دستی گزینه خوبی به شمار می رود.

امروز از هنرهای دستی زیادی مانند خاتم کاری، مینا کاری، قلم زنی روی مس، تذهیب و ... برای ساخت ساعت دیواری استفاده می شود. با خرید این سبک از ساعت دیواری ها می توانید از یک وسیله کاربردی به صورت بهینه به عنوان یک وسیله دکوراتیو و هنری نیز استفاده کنید.

در هنگام انتخاب ساعت دیواری حتما به نوع رنگ های به کار رفته در آن و سبک کلی ساعت دقت کنید تا بتوانید از هماهنگی آن با دکوراسیون خود نهایت استفاده  و زیبایی را داشته باشید.

ساعت دیواری پلی استر

ساعت دیواری پلی استر نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین ساعت های دیواری می باشد. روش ساخت این سبک از ساعت دیواری ها مانند مجسمه های موجود در بازار می باشد. ابتدا قالب ریزی ساعت با استفاده از مواد مورد نظر انجام شده و پس از آن سمباده کشی و رنگ آمیزی می گردد.

ساعت دیواری های پلی استر بیشتر در رنگ های بسیار روشن و ملیح مانند سفید، صورتی روشن و .. تولید می شوند. اگر رنگ سفید یکی از رنگ های غالب دکوراسیون شما می باشد می توانید از این ساعت ها در چیدمان خود بهره ببرید.

ساعت های پلی استری سبک فانتزی مانند دارند و برای هر نوع دکوراسیونی توصیه نمی شوند. اما برای اتاق خواب گزینه های خوبی هستند. ساعت های پلی استری با توجه به جنس و ترکیبات سازنده، نسبت به سایر مدل ها آسیب پذیری بیشتری دارند و باید در هنگام جا به جایی و نصب دقت زیادی داشته باشید.

ساعت دیواری آینه ای

یکی دیگر از ساعت های پرطرفدار در دکوراسیون معاصر و نسبتا مجلل، ساعت های آینه ای و شیشه ای می باشند. این سبک از ساعت ها با برش های لیزری ساخته می شوند. به همین دلیل از دقت بالایی در ساخت برخوردار هستند و می توان ساعت های بسیار زیبا با جلوه خیره کننده ساخت.

ساعت دیواری آینه ای بیشتر مناسب دکوراسیون هایی می باشد که زرق و برق زیادی در دکوراسیون دیده می شود. علاوه بر این دقت داشته باشید به دلیل وجود آینه در ساختار ساعت، آسیب پذیری آن نیز می باشد.

ساعت دیواری های خاص

در بین ساعت دیواری های معمول که در بازار وجود دارد مدل های خاص و خلاقانه نیز دیده می شود. ساعت دیواری های خاص را می توان به دو دسته از نظر نوع کاربرد و نوع طراحی تقسیم بندی کرد. در ادامه چند مدل از ساعت دیواری خاص را معرفی خواهیم کرد.

ساعت دیواری چند زمانه

ساعت دیواری چند زمانه یکی از پرفروش ترین مدل های ساعت در سراسر جهان می باشند. این سبک از ساعت ها می توانند به طور هم زمان ساعت رسمی چندین کشور را به نمایش بگذارند. این ساعت ها معمولا در هتل ها و مکان های بین المللی کاربرد زیادی دارند. اما استفاده از خانه هایی که یکی از اعضا در کشور دیگر زندگی می کند نیز می تواند بسیار مفید و دارای حس خوب باشد.

ساعت دیواری family و چند تکه

همراه با قاب عکس و تابلوهای چند تکه، ساعت های چند تکه نیز به بازار راهی شده اند. در بین این سبک و مدل ها، ساعت دیواری family نسبت به بقیه پرفروش تر و محبوب تر می باشد. در ساعت دیواری مدل خانواده، به جای هر یک از اعداد یک عکس خانوادگی و دوستانه قرار می گیرد.

این سبک ساعت ها ظاهری جذاب و صمیمی دارند. و می توانند دکوراسیون شما را جدیدتر و مدرن تر نشان دهند. با توجه به مدل انتخابی می توانید از آن در سالن های پذیرایی و اتاق خواب استفاده کنید.

image_7d51c591ca6fe70b2431baf18454456b9fc128a4

ساعت دیواری با طرح های خاص

اگر طراحی دکوراسیون شما خاص و خلاقانه می باشد برای ساعت دیواری هم نباید به مدل های معمولی بسنده کنید. ساعت هایی که طراحی خاص دارند را به راحتی نمی توان در بازار پیدا کرد. بهتر است مدل پیشنهادی خود را از اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست پیدا کنید و از یک هنرمند توانمند بخواهید تا برای شما آن را بسازد.

نکات مهم در خرید ساعت دیواری

مهم ترین نکته در هنگام خرید ساعت دیواری توجه به سبک و رنگ آن می باشد تا بتوانید هماهنگی خوبی با ساعت ایجاد کنید.

از لحاظ ابعادی سایز ساعت را بررسی کنید و از مناسب بودن ابعاد آن مطمئن شوید.

میزان آسیب پذیری ساعت را در هنگام جا به جایی در نظر بگیرید.

از ساعت هایی استفاده کنید که با گذر زمان و در دکوراسیون های مختلف کماکان زیبایی خود را حفظ می کنند.

ساعت هایی که بدون شیشه می باشند آسیب پذیری بیشتری در هنگام جا به جایی دارند.

در صورت خرید اینترنتی ساعت از معتبر بودن وب سایت و نحوه بسته بندی مطئن شوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها