|

اصول چیدمان فرش به سبک مدرن / از این سر خونه فرش بنداز تا اون سرش چه فایده شیک نباشه

در این مقاله در خصوص اصول چیدمان فرش براتون صحبت کردیم که با رعایت نکات ذکر شده میتونید یه دکور خوب داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری از وسایل هستان که در هر خونه ای پیدا میشن و در این بین شاید حتی بین خارجی و ایرانی هم فرقی نباشه ولی خب شاید در خصوص وسیله فرقی نباشه ولی در چیدمان اون فرق بسیاری وجود داره مثلا در مورد فرش ما ایرانی ها عادت داریم که کف خونه رو کلا با فرش بپوشونیم و هیچ نقطه ای رو خشک و خالی باقی نذاریم و اگر گذاشتیم دیگه دمپایی های روفرشی رو از خودمون جدا نمیکنیم چون پاهامون به زمین خشک و سرد عادت نداره ولی نقطه ی مقابل ما خارجی ها هستن که خب اون ها هم توی خونشون فرش دارن ولی شاید یه دونه و خب همون یه دونه هم طوری میچینن که به چشم بیاد به همین خاطر در این مقاله قصد دایم که اصول چیدمان فرش رو براتون بگیم.

چون شاید شما در خونه فرش های زیبا و نفیسی دارید ولی چون اون ها رو بد چیدید اصلا زیباییشون به چشم نمیاد و صرفا اینطور به نظر میاد که یه فرشی هست که باشه و فرقی هم نمیکنه که زیباترین فرش ماشینی باشه این فرش یا زیباترین فرش دستبافت چون در هر حالت اگر دکور و چیدن اون بد باشه اصلا زیباییش به چشم نمیاد بنابراین باید در این مورد حسابی دقت و وسواس به خرج داد تا زیبایی دکوراسیونمون حفظ بشه و جذابیت اون پایمال نشه. هر چند که باید این نکته رو هم توجه کنید که هر جایی برای خودش فرش داره و حتی مدل های به روز فرش ها هم فت و فراوون هست مثل فرش آشپزخانه جدید که خب با توجه به این موضوع هم باید در انتخابتون و چیدمانتون حساسیت داشته باشید حالا در ادامه بریم به سراغ نحوه و اصول چیدمان فرش در فضاهای مختلف.

اصول چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش در پذیرایی

اولین نکته ای که در خصوص چیدمان فرش در پذیرایی باید به اون تاوجه بشه این هست اندازه ی فرشی که برای این فضا انتخاب میشه کاملا با اندازه ی پذیرایی رابطه ی مستقیم داره.

در کل باید به این موضوع دقت کنید که ادازه ی فرشتون باید یه مقدار از متراز فضاتون کوچکتر باشه و در صورتی که کفپوش زیبایی دارید دیگه چه بهتر چون در این حالت زیبایی اون هم به چشم میاد.

توی اون خونه هایی که پذیرایی بزرگ هست فرشتون باید حداقل چهل و پنج سانتیمتر و توی خونه های کوچیک چیزی حدود بیست الی بیست و پنج سانتمیتر از دیوار فاصله داشته باشه و اینطوری یعنی از بیخ دیوار فرش رو پهن نکنید و اون رو به دیوار و همچنین در صورت چندتا بودن بهم نچسبونید.

اصول چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

در صورتی که فضای شما کوچیک هستش دقت کنید که فرش رو بزرگ انتخاب نکنید طوری که همه ی مبلمان داخل اون قرار بگیرن چون اینطوری مبلمان یه فضای بصری میگیرن و محیط شما رو کوچیک تر نشون میدن پس در این صورت باید اندازه ی فرش طوی باشه که تنها پایه های جلویی مبل روی اون قرار بگیرن تا در هنگام نشستن هم پای شما با فرش در زیر برخورد کنه نه زمین خالی.

در صورتی که فضای پذیرایی کوچیک باشه و یا سبک چیدمان اون مدرن باشه بهتره که از فرش های که طرح های درشت دارن ولی از اون طرف کوچیک هستن استفاده بشه. البته که شما میتونید حتی پایه های جلویی مبل رو  هم روی فرش قرار بدید و به سراغ اون فرشی برید که تنها میز پذیرایی رو روی خودش جا میده البته نکته ای که در این حالت باید بهش دقت کنید این هست که طول مبل و یا کاناپه باید باید به طول فرش برابری کنه و در صورتی که تو یه همچین فضایی از فرش های دایره ای و یا بیضی هم استفاده کنید چون زاویه ندارن بسیار بهتره چون فضای شما رو بزرگتر نشون میدن.

اصول چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

چیدمان فرش در زیر میز ناهار خوری

در صورتی که میز ناهار خوری دارید انداختن فرش زیر اون باعث زیباتر شدن فضا خواهد شد و بسیار عمل سنجیده ای هست بنابراین اصلا زیر این میز رو خالی از فرش نذارید چون شما با انداختن فرش در این فضا باعث میشید که جداسازی فضا ها خیلی زیبا و به راحتی انجام بگیره. در خصوص اندازه ی این فرش باید دقت کنید که از هر سمت میزتون این فرش باید در کمترین حالت حداقل شصت سانتیمتر بزرگتر باشه تا در صورتی که صندلی ها رو برای نشستن حرکت میدید همه ی پایه های اون روی فرش قرار بگیرن و از اون خارج نشن. 

همچنین بهتر هست که به این نکته هم توجه کنید که شکل فرش و میز ناهار خوری رو باهم دیگه ست بگیرید یعنی برای میزهای مستطیلی فرش های مستطیلی، برای فرش های دایره ای میزهای دایره و... تا از این طریق یکپارچگی و ست بودن رو در این زمینه هم رعایت کرده باشید.

اصول چیدمان فرش

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی