|

دکوراسیون وینتیج چیست؟

تویی که دیزاین خاص میبینی خیره میشی روش / خونتو دکوراسیون وینتیج کن روحت جون میگیره

اگر شما هم شیفته دکوراسیون های خاص با طبع ایرانی هستید، پس حتما با سبک دکور وینتیج آشنا بیشد که قراره روحتون رو تازه کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیدین یه وقتایی وارد یه خونه هایی که میشیم، اصلا یه انرژی خوبی میره تو پوست و جونمون؟ من خودم به شخصه اینجوریم که هر وقت اسم از دکوراسیون ایده آل میاد، یاد این خونه های قدیمی با فضای آرامش بخش و نوستالژیک شون میفتم که هیاهوی زندگی سرد و بی روح آپارتمانی رو ندارند. مثلا مثل خونه مادر بزرگ ها، گرم و صمیمی!

خونه هایی که اغلب سقف کوتاهی دارند اما همیشه کنجی دنج و خلوت برای نوشیدن یک چای یا قهوه پیدا میشه؛ این خونه ها وینتیج هستند. اگر شما هم شیفته خونه هایی با این سبک چیدمان هستید، باید بگیم که وینتیج دقیقا همون چیزیه که توقعات شما رو از دکوراسیون یک خونه برآورده خواهد کرد. البته که ما نباید از دنیای امروزی غافل بشیم و در واقعا استفاده از آیتم های مدرن و امروزی در کنار دکور های روستیک و قدیمی، زیبایی خاصی به عمل میاره و تحویل شما خواهد داد. قلقلکتون نیومد تا به این سبک منحصر به فرد بیشتر و بیشتر آشنا بشید؟ اگر بله، پس با ادامه مطلب ما حتما همراه باشید.

دکوراسیون وینتیج

دکوراسیون وینتیج دقیقا چه مدلیه؟

در چیدمان یک پذیرایی به سبک وینتیج، وسایل قدیمی و عناصر مربوط به چندین دهه قبل، با فیس و رویکرد لوکس و مدرن به خونه باز میگردن، بنابراین برای داشتن یک دکوراسیون به این سبک بهتره که به بازار برید و وسایلی مثل میز های چوبی قدیمی، لامپ‌های نوستالژیک و البته کاغذ دیواری‌ های خاطره‌ انگیز تهیه کنید تا ظاهری منحصر به فرد و قدیمی طور به خونتون بخشید.

دکوراسیون وینتیج

مبلمان خاص در طراحی به سبک وینتیج

مثلا اینکه بیاید و از مبلمان حصیری و چوبی به سادگی نگذریم چرا که یه راه آسون و جذاب برای رسیدن به دکوراسیون وینتیج هستش. برای این کار باید به دنبال آیتم های نوستالژیک مثل صندلی‌ های عتیقه و یا کنسول‌ های طرح چوب و حتی یک فرش با طرح بافت باشید. ساخت یک گوشه دنج در این سبک اولویت خودش رو داره و از طرفی هم برای ساخت یک فضای دلچسب تنها کافیه تا یک صندلی راحت و یک قفسه کتاب کوچیک که پر از رمان های کلاسیک هستش استفاده کنید تا وینتیج رو به قلب خونتون هدیه بدید. فراموش نکنید که اگر روکش مبل ها قدیمی شده، حتما دست به کار بشید و با عوض کردن روکش اونها به سبک مدرن، مد روز رو هم به فضای خونتون دعوت کنید. چون شما دارید در عصر حاضر زندگی می کنید و خیلی به قدیم رفتن هم جالب نیست!

دکوراسیون وینتیج

آینه هایی که کهنه دیده میشن، اما اصیل و آنتیک

قطعا چیدمان خونه تنها به وسایل بزرگش نیست و در واقع لوازم جانبی و اکسسوری ها نیاز به یک نقطه اتصال دارند تا بتونن هماهنگی خوبی با هم پیدا کنند. مثلا وجود یک آینه آنتیک نمونه بارزی هستش که میتونه نقطه کانونی اتاق باشه و وسایل رو به هم ربط بده. شما برای داشتن چنین آینه ای میتونید به عتیقه فروشی ها و یا کهنه فروشی ها برید و آینه مورد نظرتون رو پیدا کنید. فراموش نکنید که لوازم یه همخونی خوبی با هم داشته باشن و مثلا قاب آینه با صندوقچه کنارش و یا حتی حکاکی شومینه ست خوبی داشته باشه.

دکوراسیون وینتیج

وینتیج تو نورپردازی خیلی دست و دلبازه!

این رو یادتون باشه که تو دکوراسیون وینتیج نورپردازی اهمیت زیادی داره. چرا که نور میتونه جلوه بیشتری به وسایل خونه و اکسسوری ها ببخشه. برای یه نورپردازی، خوب می‌تونید از لوستر‌های فلزی قدیمی، دیوارکوب‌ های فرفوژه و یا حتی لامپ‌های رشته‌ ای استفاده کنید و بهره گیری از هر کدومشون بستگی به سلیقه خودتون داره. وینیتج نورپردازی رو به شکل دست و دلبازانه دوست داره و هر وسیله ای رو بهونه ای برای درخشش در نظر میگیره.

دکوراسیون وینتیج

فرش دستباف یا گلیم خوابیده روی کفپوش

نساجی های قدیمی طور به مانند گلیم‌ ها و مخصوصا فرش‌ های سنتی دستباف، به جهت حفظ اصالت وینتیج گزینه هایی عالی و منحصر به فرد می باشند که طرفداران خاص خودشون رو هم دارند.

برای رسیدن به این هدف مثلا برید به دنبال قالیچه‌ های بافتنی یا گلیمی، لحاف‌ های عتیقه و همینطور رومیزی‌ های قلاب بافی چرا که اونها دقیقا شما رو میبرن میزارن وسط وینتیج! همچنین، یادتون نره که هیچی مثل عناصر الهام گرفته از طبیعت نمیتونه سبک وینتیج رو تو خونه شما بیاره! بنابراین با داشتن چند گیاه سرسبز، گل‌ های تازه یا حتی یه کاسه از میوه‌ های طبیعی، ارگانیک بودن رو تو فضای خونه داشته باشید.

دکوراسیون وینتیج

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی