|

تمیز کردن سرامیک دستشویی با مواد شیمیایی داغونت میکنه / ترفندای خونگیه راحت اینجاست

همیشه نظافت سرویس بهداشتی سخت بوده، در حالی که ما در این مطلب ترفند هایی رو یاد میدیم که دیگه نیازی به استفاده مواد شوینده شیمیایی نباشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- قطعا خرید لوازم لاکچری با فلان و بسیار قیمت همه قضیه نیست و در واقع شما باید علاوه بر اینکه خونه ای با چیدمان خوشگل و با نظم دارید، به تمیزکاری و نظافتشون هم برسید. وگرنه که قطعا نه تنها از زیبایی خونه کم میشه و دیگه اون ظاهر جذاب اولیش رو نداره، بلکه به طور حتم به وسایلتون آسیب هم رسوندین و بعد از مدتی مثلا دیگه سرامیک و یا گاز قشنگتون اون جلای اولیه رو نداره. اما جدا از این کلیات، اونچه که در جزئیات هم مورد توجه قرار میگیره و برای اکثر خانوما کار خیلی ناخوشایندی به نظر میاد نظافت و تمیز کاریه سرویس بهداشتی و حمام هستش که قطعا برای هم سخته!

تمیز کردن سرامیک دستشویی

اما خوبه که بدونید یکسری ترفند ها وجود داره ک شما خانوم خونه میتونید ازشون استفاده نمایید و اون شوینده های غلیظ و بودار شیمیایی رو کنار بزارید. فراموش نکنید که اصل از چند شوینده به شکل قاطی استفاده نکنید که مطمئن حسابی حالتون بد میشه و نفس کشیدن براتون سخت خواهد شد. تازه اگه این حرکت رو بزنین و فکر کنین اینجوری سرامیک سرویس بهداشتی تمیز نر هم میشه، بدونید که بوی ناجورش به قدری گلو رو میزنه که حتی باید آبکشی و بردن مواد کف هم نمیتونید تو دستشویی بمونید، چه برسه به برس کشیدن و تمیز کارای دیگه!

پس خانم جان به خودت سختی نده و با مطلب ما همراه شو تا شگردهای مناسب تری رو یاد بگیریم.

تمیز کردن سرامیک دستشویی

1- استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه

تمیز کردن آینه حموم دستشویی هم به دلیل اینکه قطره های آب روش میمونه، معمولا خانوما نمیدونن با چی برقش بندازن که خب راهکار ما به شما اینه که به جهت نظافت این قسمت کافیه تا مقداری جوش شیرین و آب اکسیژنه رو با هم میکس کنید و ماده به دست اومده رو داخل بطری ریخته و بر روی آینه حموم و دستشویی اسپری کنید و در نهایت هم با یک اسفنج آینه رو تمیز کنید.

2- نظافت دستشویی با سرکه، جوش شیرین و الکل

به جهت خلاصی از میکروب های موجود بر روی وان، خب قطعا باید وان رو نظافت کنید و برای تمیز کردن این تیکه از حموم میشه که نصف فنجون سرکه و یک‌ چهارم فنجون جوش شیرین و یک فنجون الکل استفاده نمایید. این سه ماده رو با همون میزان گفته شده به‌ علاوه 4 کیلوگرم آب در یک ظرف بزرگ و مناسب بریزید و مخلوط کنید و اونهارو به شکل یکنواخت بر روی قسمت‌ های کثیف وان حموم بریزید. یه یک ربعی صبر کنید و بعد وان رو به خوبی بشویید و آبکشی کنید تا تمیز و براق بشه و تمام.

تمیز کردن سرامیک دستشویی

3- دوغاب سرامیک رو با وایتکس تمیز کن

در ابتدای متن هم اشاره کردیم که از شوینده های قوی و شیمیایی تا حد امکان استفاده نکنید و حالا هم همچنان بر روی حرفمون هستیم اما با این فرق که میتونید تنها به جهت تمیز کردن دوغاب کاشی‌ های حموم و تمیز کردن سرامیک دستشویی از مقداری وایتکس استفاده داشته باشید. همونطور که میدونید دوغاب از پودر سنگ یا سیمان سفید ساخته شده که خب کاشی‌ های حموم دستشویی رو در کنار هم محکم نگه میداره. در واقع این ماده میتونه لک و کثیفی رو به خودش جذب کنه و باعث کثیف شدن کاشی‌ ها بشه! پس برای تمیز کردن کاشی و سرامیک به هیچ عنوان استفاده ای نداشته باشید. شما میتونین برای از بین بردن جرم‌ های روی دوغاب سرامیک از وایتکس کمک بگیرید. برای این کار هم فقط کافیه تا وایتکس رو با استفاده از یک برس یا فرچه مخصوص سرویس روی قسمتای لک شده بکشید و بعد با آب بشویید تا کاملا تمیز بشه.  

تمیز کردن سرامیک دستشویی

4- استفاده از نوشابه جهت نظافت سرویس بهداشتی

یکی دیگه از شگردای تمیز کردن حموم و دستشویی به جهت از بین بردن لکه‌ های سرامیک حموم و جرم‌ های ایجاد شده تو کاسه توالت فرنگی، استفاده از نوشابه گاز دار هستش. برای این کار تنها کافیه تا یه شیشه بزرگ نوشابه گازدار رو داخل کاسه توالت فرنگی خالی کنید و بعد سیفون رو بکشید و آبکشی نهایی رو انجام بدید. همچنین برای نظافت سرامیک کف حموم نوشابه رو روی سرامیک ریخته و با یه برس جرم های ایجاد شده رو از بین ببرید و در نهایت تمام کف حموم رو بشورید تا کاملا سفید بشه.

تمیز کردن سرامیک دستشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی