|

سرامیک بهتره یا پارکت؟ فقط به خوشگلی نگاه نکن یاد بگیر هر کدوم چه خوبی بدی دارن!

همیشه بین اینکه از سرامیک استفاده بشه یا پارکت بحث بوده که با خوندن این مطلب شما به خوبی متوجه مزایا و معایب هرکدوم خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- دیگه خیلی وقته که کفپوش هایی به مانند موکت قویمی شده و کمتر خونه ای رو می بینیم که اینچنین باشه. و یا اینکه حداقل این مدلین که تنها اتاق خواب بچه رو موکت میکنن که البته در اینجا موکت لازم و ضروریه. دیگه چه خونه های نوساز و چه خونه هایی که توسط صاحبشون بازسازی میشن، یا سرامیک هستند و یا پارکت. این دو کفپوش هر دو بسیار پرطرفدارن اما اونچه که بینشو فرق میذاره تفاوت هاشونه که باعث میشه یکی از یکی بهتر و یا بدتر باشه و همه اینها برمیگرده به سلیقه و نیاز صاحبخونه. شاید شما از دست افرادی باشید که به خوبی ندوندی فرق این دو کفپوش چیه و تو سردرگمی باشید برای اینکه کدومشون رو استفاده کنید، که باید بهتون بگیم اصلا نگران نباشید چرا که این مطلب دقیقا برای شما نوشت بده، پس با ادامه مطلب همراه باشید.

Untitled

مزیت و معایب سرامیک و پارکت چیست؟

کفپوش ها قسمتی بسیار مورد توجه در ظاهر و زیبایی خونه هستند که به عنوان دکوراسیون و چیدمان خونه محسوب نمیشن، اما دقیقا به همون اندازه مهمن چرا که هم از لحاظ زیبایی به شدت تاثیر گذارن و هم از لحاظ کاربردی. مثلا اگر قراره برای آشپزخانه کفپوش بزنید بی شک باید بگیم از کفپوش ضد آب باید استفاده بشه. پس در این جا استفاده از پارکت که حذف شد. 

از طرفی هم سرامیک ها ظواهری براق و روشن دارن که به همین دلیل هم میتونن فضا رو بزرگ تر نشون بدن و هم خوشگلترن. راه رفتن بر روی کف خنک در فصل تابستان و کف گرم در فصل زمستان از سرامیک بر میاد اما از طرفی هم نباید فراموش کرد که پارکت میتونه بلریا زمستون گرم تر باشه و اگر هم آبی بر روی کف ریخته شد سرامیک ها به شدت سر میشن و احتمال زمین خوردن میره بالا.

pic-4

پارکت گرم تر، اما سرامیک جذاب تره؟

پارکت ها به دلیل اینکه از چوب ساخته میشن به مانند سرامیک ها خیلی سفت نیستن و کمی نرم تر به نظر میاد. پارکت ها درجه بندی کیفیت و رنگ بندی مختلفی دارد که از خوبیاشون حس گرما و طبیعی بودن هستش.

سرامیک و پارکت دو جنس و ظاهر کاملا متفاوت هستند که اصلا هیچ شباهتی به هم ندارن و کلا از دو دنیای متفاوت اومدن. انتخاب بین دو کفپوش علاوه بر معایب و مزیایی که دارند، یه آیتم کاملا سلیقه ای نیز محسوب میشن که باید پیش از انتخاب اونها چند سوالی از خود بپرسید!

- ظاهر کفپوش برای شما در اولویت قرار داره یا عملکرد آن؟

- میزان رفت و آمد تو خونه شما چقدره؟ 

- تا چه اندازه میتونید برای تمیز کردن و مراقبت از کفپوش خونه زمان بگذارید؟

- میزان مقاومت کفپوش در برابر این رفت و آمد ها چقدر باید باشه؟ فرزند دارید  یا خیر!

Untitled

معایب پارکت

اما قطعا هر کدام از این کفپوش ها تنها مزیت و یا عیب ندارند و در اینجا با معایب پارکت آشنا میشیم. از بدی های پارکت اینه که نیاز به نمراقبت بیشتر و درزگیری داره. برای تمیز کردن روغن مخصوص خودش رو میخواد تا برق بیوفته. اگه درست متصل نشه اونوقته که صدا بده و قیژ قیژ کنه. برای آب و هوای مرطوب به شدت نامناسبه.

معایب سرامیک

لغزندگی زیادی در هنگام خیس بودن داره و از طرفی هم اگر چه ظاهری جذاب و متنوع داره، اما احتمال شکستنش هم زیاده. فراموش نکنید که سرمای فیزیکی آن باعث درد مفاصل خواهد شد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها