|

دکوراسیون همه چی تموم و جون دار خونه 36 متری دوبلکس / هنر میخواد چیدمان اینجوری خفن

در اینجا میخوایم با نحوه چیدمان خانه 36 متری دوبلکس آشنا بشیم تا ببینیم چطور میشه فضای کوچیک رو تبدیل به فضایی منحصر به فرد و کاربردی کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا دیگه خونه ها خیلی کوچیک شدن و هر چقدر هم که متراژ خونه میاد پایین تر، چیدمان و دکور کردن براش سخت و سخت تر میشه! قطعا تو چنین فضاهایی انتخاب وسیله و حتی رنگشون، جای گذاریشون خیلی حساس میشه و مسیر هر کدوم از این موارد رو اشتباه برید، فسقل بودن خونه رو بولدتر کرده اید و به خفه شدن و منفی بودن هر چه بیشتر اون محیط کمک کرده اید. 

در اینجا ما می خوایم با یکی از کمترین متراژ ها آشنا بشیم که خب 36 متر بیشتر فضا نداره اما به شکل دوبلکس هستش! قطعا برای شما هم عجیب به نظر میاد، اما نکات جالبی داره که ادامه خواهید دانست.

نگاهی کلی به فضای خانه 36 متری دوبلکس

خب همون اول درجا نباید دست به کار شد و ابتدا باید با توجه به نقشه، برنامه ای دقیق برای چیدمان این فضا داشت! قطعا ابتدا باید هر طبقه رو بررسی کنید تا ببینید هر فضا داری چه امکانات و کاربری هایی هستش. مثلا اینکه معمولا تو قسمت بالای هر خونه دوبلکسی، اتاق خواب ها قرار دارن و اتاق هم که جای ریلکس کردن و استراحته، پس باید از رنگ های خنثی و روشن استفاده کرد تا آرامش برقرار بشه، مگه اینکه شما یه اخلاق خاص پسنده رنگی دوست داشته باشید.

یا اینکه کجا رو میخواین محلی برای گپ زدن کنید و کجای خونه میتونه مناسب تر برای پذیرایی باشه و باید بزرگتر نشون داده بشه. جدا از آشپزخونه، کجا قراره غذا خورده بشه خیلی موارد دیگه!

دکوراسیون خانه 36 متری

مبلمان برای فضای کوچیک باید چه مدل و رنگی داشته باشه؟

اگر فضایی بزرگ تر داشتید مبلمان کلاسیک رو پیشنهاد میدادیم، اما در واقع شما فضایی کوچیک دارید که نباید درش ریسک کرد! برای زیباتر جلوه دادن فضای نشیمن و پذیرای میتونید از دست مبل های رنگ روشن و البته مینیمال استفاده نمایید. متاسفانه دست شما در انتخاب باز نیست و محدودیت دارید، اما این به این منظور نیست که شما اصلا نتونید فضایی زیبا و جذاب تو خونتون بسازید. 

در کنار سبک و طرح مبل، به هیچ عنوان از آیتم هایی مثل گلدان و دکوری و مجسمه و میز و کوسن و غیره برای منحصر به فرد شدن فضاتون غافل نشید.

دکوراسیون خانه 36 متری

خلق فضایی دنج و سبز

ممکنه تو خونتون فضایی مثل تراس و یا بهار خواب و بالکن جمع و جور داشته باشید که این فضا بهترین جا برای ساخت یه محیط دنج و سبزه که میتونید با استفاده از گل و گلدان های مناسب و انداختن گلیم و مبل حصیری و … حسابی بهش جون بدید.

تزیین پله ها با عناصر انرژی بخش

قطعا وصل کردن طبقات یه خونه دوبلکس، نیاز به پله داره که خب در چنین شرایطی احتمالا به سراغ راه پله های خیلی حجیم و جا گیر که نمیشه برید، پس باید از پله هایی متناسب با فضاتون برید که در این حالت احتمالا می بینید چقدر خونون خشک به نظر میرسه! پس باید به سراغ خوشگلاسیون پله ها برید و اینجاست که میتونید از متریال چوب استفاده نمایید و یا اینکه با رنگ و گل های پر انرژی این فضا رو از سادگی در بیارید و تزیین نمایید. راستی یادتون نره که شما به جز محیط کلیه خونه، یه فضای پرت اما به شدت کاربردی به مانند زیر پله هم دارید که میتونین با استفاده از راهکار های مختلف این قسمت رو هم به کار بگیرید. مثلا طبقه بندی برای کتاب و یا شاید هم کشو بندی و جا کفشی و اصلا شاید هم فضایی برای چیدن گل و گلدان هایی که نیاز به نور ندارند.

واقعا میتونه جذاب باشه! من که از تصورش به وجد اومدن.

دکوراسیون خانه 36 متری

دکوراسیون خانه 36 متری

با نورپردازی خونتو دلباز کن و حالشو ببر

خبر داشتین که نورپردازی تو آپارتمان جادو میتونه جادو کنه؟ نورپردازی استتار کننده نقاط ضعف خونه هستش و در واقع با نورپردازی اصولی میتونید یه فضای اضافی توهم زا و دلربا به دکوراسیون خونتون عرضه کنید و آپارتمان‌ های کوچیک رو به شدت دلباز، پرنور و بزرگ جلوه دهید. 

استفاده و ترکیب لامپ‌ های کم نور و رنگ‌ های گرم، صمیمیت و گرما رو به محیط خونه شما دعوت می کنند. به علاوه اینکه با اضافه کردن چند گلدون زیبا کنار طاقچه پنجره، انرژی بیشتری به فضای آپارتمان خواند بخشید. هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی در روح و جسم خونه شما تاثیری مستقیم و بولد دارد.

دکوراسیون خانه 36 متری

چجوری خونه فسقلیمو فضا به فضا کنم؟ تفکیک

قطعا شما نیاز به بیش از یک فضا تو طبقه پایین خونه دارید و اینجاست که چون متراژ خونه خیلی کمه به چالش میخورین و نمیدونین چجوری باید این تفکیک رو انجام بدید. خب پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده ای زیبا هستش که ممکنه تو دید اول بگین مگه خونه قدیمیه! .که خب باید بگیم سخت در اشتباهید چرا که اگر از پرده هایی رو مد و متناسب استفاده کنید اتفاقا میتونه به شدت کاربردی باشه.

دیگر ایده اینکه میتونید از پارتیشن های مختلف و یا شاید هم چیدمان یک کتابخونه، فضایی بکر برای خود بسازید و یه گوشه از خونه رو تبدیل به محیطی جدا از نشیمن و پذیرایی کنید.

دکوراسیون خانه 36 متری

آشپزخونه و قسمت غذاخوری

قطعا شما در فضای 36 متری نمیتونید هم اشپزخونه داشته باشید و هم اینکه یه محیط جداگانه به عنوان غذاخوری بسازید. پس در واقع بهترین کار اینه که آشپزخونه ای با یک جزیره کوچیک داشته باشید که هم بشه از کشو و کابینت جزیره کوچیک استفاده کرد و هم اینکه با قرار دادن چند صندلی اطرافش به عنوان میز ناهارخوری نهایت کاربرد رو ازش گرفت.

دکوراسیون خانه 36 متری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی