|

واسه داشتن یه خونه شیک و چشم نواز هی مبل گرون نخر / کاغذ دیواری پذیرایی مناسب بزن توپ

اگر شما هم قصد زدن کاغذ دیواری رو دارید اما نمیدونید چه مدل و جنس و رنگی به نشیمن خونتون میاد، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه فقط به مبلمان و تخت و کمد نیست و اونچه که مشخصه اینه که ترکیبات و چیدمان خونه از قسمتای مختلفی تشکیل شده  درست به مانند استایل میمونه که قسمتای بزرگ و اصلی داره با قسمتای ریز و اکسسوری طور، که خب همه و همه میتونن یه ظاهر جذاب و تکمیل بسازن. مثلا تو خونه علاوه بر اینکه تک به تک وسایل اهمیت خودشون رو دارند و میتونن زیبایی و یا زشتی قابل توجهی به فضای خونه بدن، آیتم هایی مثل کفپوش و کاغذ دیواری و طرح های سقف و … هم موثر هستند. 

مثلا تو مقاله قبلی در رابطه با کفپوش اپوکسی صحبت کردیم که خب باید بگیم واقعا جذابه، اما در اینجا قراره با کاغذ دیواری آشنا بشیم. اونهم کاغذ دیواری که مناسب نشیمن باشه. اخه میدونید که خیلی از خونواده ها هستند که دلشون میخواد یه صفا و تنوع اساسی اما در عین حال کم دردسر واسه عید تو خونشون داشته باشن، اما نمیدونن چیکار کنن که خب کاغذ دیواری یکی از بهترین روش های تنوع دادن به خونه میتونه باشه. اما انتخابش خیلی مهمه و اینجاست که به شک و سردرگمی دچار میشن چون نمیدونن چی به فضای نشیمن خونشون میاد و چی بهتره و چی بدتر. کاغذ دیواری اونقدری توانمند هستش که بتونه خیلی راحت هم خون شما رو کوچیک کنه و هم بزرگ. اگر شما هم این مشکل انتخاب درست رو دارید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی

چجوری کاغذ دیواری مناسب نشیمن رو انتخاب کنیم؟

نوع دکور و نحوه چیدمان منزل شما نشون دهنده شخصیت و سلیقه شما، بنابراین اونچه که شما برای خونتون انتخاب میکنید میتونه نشون بده شما چه مدل اخلاق و شخصیتی دارید. خونه باید محلی باشه برای آرامش گرفتن جسم و روح ما که خب این آرامش گرفتن هم بستگی کامل به محیط و لوازم خونه داره، از طرفی هم حسن سلیقه شما رو نشون میده. 

بهتره که ابتدا مشخص کنید دلتون میخواد کاغذ دیواری براتون چیکار کنه؟ به فضاتون عمق بیشتری بده؟ بافتش گرم یا شاید یا آرامش و … داشته باشه؟ درخشش رو بیشتر کنه و یا شاید هم گوشه های دیوار رو بیشتر به چشم بیاره؟ 

اون آیتم بولدی که در کاغذ دیواری وجود داره اینه که علاوه بر طرحش، رنگش هم به شدت تاثیر گذاره. قطعا برای داشتن یک خونه بزرگتر نباید از رنگ ها و طرح های تیره استفاده نمایید و از طرفی هم باید مطابقت خوبی با دیگر لوازم خونه باشه باشه و این مدلی نباشه که مبلمان قطب شمال رنگ ها باشن و کاغذ دیواری قطب جنوب!! فراموش نکنید که رنگ ها بیش از حد تصور ما قدرتمند هستند و میتونن وقتی تو مجله مغازه کاغذ دیواری دیده بشن خوشگل به نظر بیان ولی بعد از نصب روی دیواری خونه شما، تو ذوق بزند.

کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی

خونه ای که سبک مدرن داره کاغذ دیواری چی خوبه؟

همونطور که بالاتر اشاره کردیم طرح و رنگ مهمه و اگه به درستی انتخاب نشه میتونه باعث هرج و مرج تو خونه بشه. به طور معمول خونه هایی که سبک مدرن دارن، کاغذ دیواری تک رنگ دارای طرح و نقش‌ های ساده و منظم واسشون جذاب تره. هماهنگی دیوار با کفپوش و همچنین رنگ سقف هم برای داشتن دکوراسیون منحصر به فرد نباید فراموش کرد.

اگر قصد این رو دارید که برای نشیمن از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید، یادتون نره که نباید جوری باشه که باعث شلوغی فضا بشه. اگر میلمان و فرش و پرده هایی ساده و مینیمال دارید، دستتون برای انتخاب طرح نقش دار کاغذ دیواری حسابی بازه، اما اگر نه همه چی تو خونه شما دارای نقش و نگاره، قطعا انتخاب کاغذ دیواری هم میتونه نا آروم ترش کنه. همچنین کاغذ دیواری‌ هایی که مدل‌ های راه‌ راه و طرحای عمودی دارند، میتونن باعث بشن فاصله سقف تا کف بلندتر نشون داده بشه و طرح‌ های افقی نیز این خطای دید رو ایجاد می کنند که فضا وسیع و بزرگ تر هستش، اما خب ارتفاع سقف و کف رو کم‌ تر از حالت معمول به نمایش میگذارند. 

اینجاست که برمیگردین به صحبت ابتدای متن که گفتیم اگر در ابتدا بدونید چی میخواین، تو هزینه وقتتون هم صرفه جویی خواهید داشت.

کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی

جنس کاغذ دیواری چی باشه بهتره؟

خب چون فضای نشیمن محلیست پر رفت و آمد، بنابراین باید دقت کنید که جنس کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو و لکه بری داشت باشند. بهتره که کاغذ دیواری‌ هایی با پوشش "وینیل" بخرید، چون این جنس از کاغذ دیواری هم قسمت زیر و هم قسمت روییش گونه ای از لایه‌ های وینیل تشکیل شده که ضد آب نیز می باشد. 

کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها