|

امان از بی پولی خونه دارم فسقلی / ببین خونه 60 متری رو چطور دیزاین کرده شده لاکچری

اگر شما هم خونه ای کوچیک دارین که نمیدونین چطور میشه بازسازی و دیزاینش کرد تا دلباز و جذاب بشه، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه بودجه خونواده ها خیلی سر به سقوط داشته به حدی که خیلیا اصلا توان خرید رو ندارن و میرن سراغ رهن و اجاره. اما اگر بتونین حتی شده متراز پایین بخرین، قطعا ارزشمند تر خواهد بود و یه سرمایه کوچولو اما تاثیر گذار براتون خواهد شد. گاهی برخی از خانوما نگران این هستند که خب با پول کمی که دارند چجوری یه خونه تر و تمیز پیدا کنن که با اونچه که دلشون میخواد همخونی داشته باشه! که خب باید بگیم خانوم جان چنین چیزی یا وجود نداره  یا اینکه خیلی خیلی سخت پیدا میشه. اما در عوض شما میتونید با راه حلی دیگر و به شدت کارساز، به اونچه که دلتون میخواد برسید. فقط کافیه تا کمی از مبلغی که دارید رو کنار بزارید به جهت بازسازی خونه. اینجوری که بگردین و خونه ای که  به خواسته های شما نزدیکه بخرین، بعد با مبلغی نه چندان زیاد شروع به بازسازیش کنید.

مثلا در این مطلب قراره مهون خونه یک زوج جوان بشیم که خونه ای 60 متری دارن  دقیقا به همین روند پیش رفتن و خونشون رو خودشون با دل و دست خودشون شبیه به اون چیزی که میخواستن کردن. بریم با هم یه تور خونه گردی ریز داشته باشیم و ببینیم چطور این خونه به این خوشگلی با وجود فضای کم به چنین خونه با صفای تبدیل شده.

a-1-1024x683

داستان بازسازی دکوراسیون خانه 60 متری

خانوم خونه بر این نظره که این خونه در ابتدا تنها مزیتی که داشته پنجره های بزرگی بوده که نسبت به ابعاد خونه متناسب و پر نور بودن. شاید باورش سخت باشه اما این خونه در ابتدا کوچیکتر از اینی که هست به نظر میومده! چرا که آشپزخونه ای کوچیک با رنگ کابینت تیره، با کانتری که در جلو داشت، قطعا فضا رو کوچیکتر نشون میداده و این زوج نمیتونستن هیچ جوره این خونه رو اونجوری دلباز ببینن. به همین دلیل اولین کاری که انجام دادن کانتر و گچبری های قدیمیش رو برداشتن و میز غذاخوری رو برای تفکیک فضای آشپزخانه و سالن قرار دادن تا اینجوری هم سالن و خانه دلبازتر به نظر برسن و هم اینکه فضاها به صورتی نرم تفکیک بشن.

خانوم خونه میگه از اونجایی که آشپزخونه ما کوچیک بود، برای داشتن فضای کاربردی بیشتر و جا دادن لباسشویی، ماکروفر و یخچال، دیوار سرویس بهداشتی رو عقب‌ تر بردیم.

a-3-1024x683

ستون مزاحم خونه رو چیکار کردن؟

یکی از مشکلات و چالش هایی که این زوج تو این خونه داشتن، وجود یک ستون اضافه بود که که از آشپزخون میگذشت و ابتدا سعی بر این داشتند تا ستون رو بردارن اما بعد فهمیدن که این ستون اصلیه و قابل برداشت نیست، بعد از کلی فکر کردن یه ایده جذاب به نظرشون رسید و از این ستون به عنوان یه کابینت قدی و گنجه طور استفاده کردند.اونها از این فرصت استفاده کرده و یک کابینت قدی از سقف تا زمین پشتش تعبیه کردن که مثل گنجه، اکثر لوازم آشپزخونه رو درش جای دادن و لباسشویی رو داخل این قسمت گذاشتن که خب به نوعی یک فضای لاندری مجزا ساختن. 

البته که فضای سینک رو هم جابجا کردن و به زیر پنجره انتقال داده که یه منظره زیبای سبز هم روبروشونه و تهویه توسط نور طبیعی، موقع ظرف شستن وجود داره.

a-4-1024x683

رنگ و لعاب مبلمان و دیوار چطور انتخاب شد؟

این زوج اومدن و برای دیوار ها از کاغذ دیواری رنگ خنثی استفاده کردن و برای مبلمان نیز همینطور، تا فضا شلوغ نشه و امکان تغییرات و اضافه کردن اکسسوری هم باشه. اینجوری خونه خسته کننده هم نمیشه.

b-5-1024x751

این زوج شیفته مصالح چوبی هستند و به همین دلیل هم تا جایی که جا داشته از لوازم چوبی استفاده کردند. منتهی با توجه به ابعاد خونه، تصمیم گرفتن که برای میز جلو مبلی و غذاخوریشون از شیشه استفاده کنن تا حجم صلب چوب، فضاشون رو کوچیکتر از این نشون نده و با استفاده از شیشه‌ ها و آینه، خونه رو دلبازتر نشون بدن. خانوم خونه میگه سعی کردیم در انتخاب مصالح رنگ‌ های روشن رو استفاده کنیم تا فضا برامون دلگیر نشه.

b-7-1024x680

واسه خونه به این کوچیکی چجوری وسیله گرفتن؟

این زوج میگن بیشتر وسایل رو با توجه به ابعاد خونه دادن ساخته و باقی وسایل ریز رو از بازار تهیه کردن. خانوم خونه میگه داخل سالن یه تراس کوچیک داشتیم که خب با توجه به جانمایی مبلمان و جایی که قرار داشت، مناسب رفت و آمد نبوده. به همین دلیل با دیواری آجری جلوی تراس رو بستیم تا محیط جذابتر باشه، ولی از طرفی هم به جهت از دست ندادن نور و فصای تراس، درب تراس رو از اتاق باز کردیم به این صورت که یک قسمت از دیوار اتاق ر‌و برداشتیم و رو به‌ روی تراس باز کردیم.

a-7-scaled

b-3-1024x680

a-8-1024x711

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها