|

گل هایی که به دیوار میچسبند / با اینا میتونی ورودیه خونتو تبدیل کنی به یه بهشت رویایی

در این مقاله به معرفی یه سری از گل هایی که به دیوار میچسبند پرداختیم که میتونید با داشتن اون ها روی دیوار یه زیبایی منحصر به فرد خلق کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد هستن که دوست دارن دکور خونشون رو با استفاده از یه سری گل و گیاهان زیبا زینت ببخشن و یه جورایی باعث هر چه زیباتر شدن خونشون بشن و در دکوراسیون مدرن هم گل و گیاه جایگاه خاصی پیدا کرده و از اون ها در جاهای مختلف خونه بهره میگیرن حتی در دستشویی و حمام و به همین دلیل خیلی ها به دنبال دونستن این هستن که چه گلی برای دستشویی مناسب است که در مقاله های قبلی در خصوص اون براتون صحبت کردیم که میتونید اون رو بخونید و برای این مکان هم گل مناسب رو پیدا کنید و به زیبایی اون بیفزایید و حالا هم در این مقاله میخواهیم در خصوص گل هایی که به دیوار میچسبند براتون صحبت کنیم.

احتمالا خونه هایی که ویلایی هستن رو دیدین که دیوارهاشون رو با گیاهان رونده پوشوندن و خونشون رو بی نهایت زیبا کردن چرا که هیچ منظره ای قشنگ تر از دیدن یه دیوار سبز و زیبا نیست که این کار رو میتونید با خیال راحت به طبیعت و گل هایی که به دیوار میچسبند بسپارید و برای این منظور نیازی به یه طراح دکوراسیون ندارید و به سادگی و زیبایی هر چه تمام تر میتونید با کمک طبیعت یه زیبایی خاص و منحصر به فرد خلق کنید بنابراین دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم سراغ معرفی چند تا از این زیبارویان که با رشد روزمره شون به دیوار میچسبن و چسبیدنشون با خودشونه و جدا شدنشون با خدا!

گل هایی که به دیوار میچسبند

موچسب از گل هایی که به دیوار میچسبند

این گیاه زیبا و منحصر به فرد از بومی های ژاپن، چین، کره و در کل شرق آسیا به بشمار میره که از قدیم الایام به عنوان یکی از گیاه هایی که به دیوار میچسبه محسوب و کاشته میشه در ایران. برگ های این گیاه توی پاییز تغییر رنگ میده که همین موضوع باعث افزایش هر چه بیشتر زیبایی اون میشه. در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستن رشد این گیاه بسیار بهتره و میتونه تا ارتفاع سی متری و حتی بیشتر هم بخزه و بالا بره. موچسب رو میشه پر شاخه دونست که این شاخه ها مویی هستن و در مقابل کمبود نور مقاوم هست و میتونه در جاهایی که سایه هستن هم رشد کنه که در این صورت برگ های اون روشن تر و در صورتی که در جاهایی که دارای نور زیاد هستن رشد کنه برگ های تیره تر خواهند بود. همچنین این گیاه نسبت به سرما و گرما و تغییرات دمایی هم مقاومت بسیار بالایی از خودش نشون میده.

خاک موچسب باید غنی از مواد غذایی باشه و برای رشد باید تغذیه و کود اون فراهم و کافی باشه و برای این که تقویت بشه برای رشد بیشتر نیاز به کودهای شیمیایی داره.

گل هایی که به دیوار میچسبند

ساعتی از گل هایی که به دیوار میچسبند

گل ساعتی رو میشه از جمله گیاهانی به شمار آوورد که با وجودشون میشه یه دیوار سبز داشت این گیاه بومی آمریکای جنوبیه و بالا رونده هست. برگ های همیشه سبز این گیاه پنج قسمتی هستن و شبیه به عقربه های ساعت. همچنین گل های اون میتونن به رنگ های بنفش و سفید آبی باشن که توی اوایل تابستون باز میشن و توی مناطق متعادل از نظر آب و هوایی مثل قسمت شمالیه کشور ما این گیاه میتونه تا اواخر پاییز گل داشته باشه. شما میتونید از این گیاه برای دیزاین نرده ها، سر در خونتون، آلاچیق ها و سایه بان هاتون استفاده کنید.

این گیاه برای این که گل بده نیاز به نور زیاد و آفتاب کامل داره در غیر این صورت گل نمیده. برگ های اون وی فصل زمستون خشک میشن و در صورتی که ریشه و ساقه ها سالم بمونن توی بهار دوباره سبز میشه. شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه میوه هم میده که خوراکیه و از قضا خیلی هم گرونه.

گل هایی که به دیوار میچسبند

گلیسین از گل هایی که به دیوار میچسبند

گلیسین رو میشه یکی از زیباترین گیاهانی که بالارونده هستن بشمار آوورد که چشم هر بیننده ای رو به خودش خیره میکنه گل های این گیاه شکل درختچه های آویزون هستن که توی اوایل فصل بهار باز میشن قبل از این که برگ ها باز بشن و میتونن در رنگ های مختلف نظیر سفید، بنفش و صورتی باشن. برگ های این گیاه منحصر به فرد شاخه ای هستن و توی پاییز به رنگ های طلایی و زرد تغییر رنگ میدن و میریزن. گلیسین به تکیه گاه نیاز داره و ارتفاعش میتونه تا بیست و پنج متر هم برسه. حدودا و در کمترین حالت به چهار ساعت آفتاب نیاز داره و از نور مستقیم آفتاب لذت میبره. تحمل سرمای خوبی داره و میتونه تا منفی سی درجه مقاومت کنه.

گل هایی که به دیوار میچسبند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها