|

طرز تهیه سالاد الویه / 5 نکته طلایی خوشمزه تر شدنش که عمرا می دونستی

این مطلب در مورد طرز تهیه سالاد الویه است. قطعا همتون بلدید اما اینجا نکاتی رو گفتم که قطعا نمی دونید مثلا اینکه سیب زمینی رو با آب نپزید.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- این مطلب راجع به طرز تهیه سالاد الویه است. درست کردن سالاد الویه اصلا سخت نیست کافیه مواد پختنی مثل مرغ، تخم مرغ و سیب زمینی را بپزید بعد همه مواد رو خرد کنید، بهش سس بزنید و بگذارید داخل یخچال. این کار ها اصلا سخت نیست همه هم بلد هستند اما موقع خوردن که میشه بعضی سالاد الویه ها خیلی خوشمزه هستند اما بعضیا چنگی به دل نمی زنند. گاهی اوقات هم که اوضاع خیلی خراب میشه و سالاد الویه بوی بدی می گیره.

در این مطلب علاوه بر اینکه طرز تهیه سالاد الویه را کامل بهتون توضیح می دیم فوت و فن های خوشمزه تر شدنش رو هم میگیم پس با ما همراه باشید. یکی از مهم ترین نکته ها هنگام درست کردن سالاد الویه نحوه استفاده از تخم مرغ در آن است؛ یک نکته خیلی ریزی در خصوص تخم مرغ وجود داره که اگر ندونید سالادتون بوی بدی می گیرد.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد الویه

سیب زمینی آبپز نیم کیلو

تخم مرغ 2 عدد

سینه مرغ 1 عدد

پیاز 1 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

هویج 2 عدد

ژامبون 50 گرم

کره آب شده 25 گرم

خیارشور 200 گرم

نخودفرنگی 200 گرم

روغن زیتون بدون بو 1 تا 2 قاشق غذاخوری

فلفل سفید 1/2 قاشق چایخوری

سس مایونز به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

آب لیموترش تازه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

همان طور که گفتیم طرز تهیه سالاد الویه رو همه بلد هستند؛ اما چیزی که قراره این مطلب رو نسبت به مطالب دیگه در این خصوص متمایز کنه نکته هایی هست که قراره بهتون بگیم پس بریم که با هم یه سالاد الویه جذاب درست کنیم.

اولین مرحله طرز تهیه سالاد الویه، آماده کردن مرغ

مرغ را با نمک، فلفل، زردچوبه، مقدار کمی آب، قرص استاک و پیاز خرد شده بپزید. اگر استاک مرغ داشتید بهتره که به جای آب و قرص استاک از اون استفاده کنید. اگر نمی دانید استاک چیه و چجوری درست میشه مطلب طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری آن را از دست ندهید.

مرغ سالاد الویه باید شور تر از حد معمول باشد در غیر این صورت مزه مرغ در سالاد گم می شود. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خُردش برود. به این مرحله که رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس مرغ ها را ریش ریش کنید.

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه را حتما با سینه مرغ درست کنید چون رون وقتی میمونه طعم بدی می گیره. بعضیا مقداری از آب مرغ را به سالاد اضافه می کنند شما به هیچ وجه این کار رو نکنید چون آب مرغ یکی از عواملی است که باعث بوی بد سالاد الویه میشه. البته بوی بد سالاد الویه فقط مربوط به مرغ نیست یه عامل دیگه هم هست که در ادامه بهتون میگم.

دومین مرحله طرز تهیه سالاد الویه، چجوری نخود فرنگی های توی سالاد سبز سبز بمونن؟

اگر طرز تهیه سالاد الویه را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که خیلیاشون نخود فرنگی ندارند اما شما حتما بریزید حتی اگر دوست ندارید چرا که مزَش توی سالاد گم میشه. حالا چرا میگم حتما از نخود فرنگی استفاده کنید؟ چون خیلی پر خاصیتِ همین الان توی گوگل سرچ کنید خواص نخود فرنگی خواهید دید که چه خواص بی نظیری داره مخصوصا برای کسایی که به دنبال لاغری هستند.

از طرز تهیه سالاد الویه و اینکه چه کار کنیم تا نخود فرنگی ها سبزِ سبز بمونن دور نشیم. نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و بپزید؛ اما اگر می‌خواهید رنگ سبزش حفظ بشه نخود ها رو بلانچ کنید. لابد می پرسید چجوری؟ بیاین تا بهتون بگم. دیدید گفتم اینجا قرار کلی نکته یاد بگیرید، تازه هنوز به قسمت هیجان انگیزش نرسیدیم.

برای بلانچ کردن نخود فرنگی ها آب را جوش بیارید و کمی نمک بهش اضافه کنید سپس نخود ها را در آب در حال جوش بریزید. چند دقیقه بعد آبکشش کنید حالا به مدت ۲ دقیقه داخل آب یخ که قبلاً آماده کردید قرار دهید تا پخت آن ها متوقف شود. اینجوری نخود فرنگی ها سبز سبز می مانند.

طرز تهیه سالاد الویه

سومین مرحله طرز تهیه سالاد الویه، سیب زمینی رو با آب می پزی؟ دیگه این کار رو نکن

برای اینکه الویه خوشمزه تری داشته باشید سیب زمینی رو با شیر یا با آب و شیر به صورت مساوی بپزید. وقتی سیب زمینی را روی حرارت گذاشتید به میزانی که رویشان را بگیرد شیر یا مخلوط آب و شیر اضافه کنید نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر یا حریره سیر فراموش نشود.

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت بگذارید ولرم شود سپس آن ها را له کنید. حالا کره آب شده، روغن زیتون، نمک، فلفل سفید و مقداری آب لیموی تازه بهش اضافه کنید. کره چسبندگی سیب زمینی را می گیرد و باعث می شود سس کمتری استفاده شود. اگر سیب زمینی داغ باشه سس زیادی جذبش میشه. طرز تهیه سالاد الویه و این همه نکته!!!

طرز تهیه سالاد الویه

چهارمین مرحله طرز تهیه سالاد الویه، مهم ترین مرحله

تخم مرغ ها رو آبپز کنید. موقع آبپز کردن باید حواستون باشه که تخم مرغ ها بیش از حد روی حرارت نمونن چون در این صورت بوی بدی می گیرن. بعد از گذشت 9 دقیقه زرده و سفیده تخم مرغ کاملا سفت می شود پس بیشتر از این نباید روی حرارت بماند.

بوی بد سالاد الویه ممکنِ به خاطر زده تخم مرغ باشه؛ پس بهترین کار اینِ که میزان زرده رو کمتر بریزید. اگر 4 تا تخم مرغ در نظر گرفتید فقط 2 تا رو با زرده اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد الویه

پنجمین مرحله طرز تهیه سالاد الویه، ژامبون هم بزنیم یا همون مرغ کافیه؟

ژامبون طعم خیلی خوبی به سالاد الویه میده اما اضافه کردنش دست خودتونِ؛ اگر میخواین سالادتون کاملا سالم باشه اضافه نکنید اما اگر میخواین خیلی خوشمزه تر بشه بهتره که مقداری ژامبون بهش بزنید.

ژامبون ها را به صورت مربع های ریز خرد کنید هویج ها را هم آبپز کنید بعد به صورت نگینی خرد کنید. هویج نباید 100 درصد بپزه باید تُردی آن حفظ شود. مرغ و ژامبون را به سیب زمینی ها و تخم مرغ اضافه کنید. بهترِ که این مواد را با دست مخلوط کنید. توی این مرحله مقداری سس هم اضافه کنید. بعد خیارشور و باقی مواد را اضافه کنید مجدد مقداری سس بزنید. دیگه خیلی چنگ نزنید در حد مخلوط شدن کافی است.

طرز تهیه سالاد الویه

و در آخر

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم درست کردن سالاد الویه اصلا سخت نیست فقط کافیه نکات مهمی که بهتون گفتیم رو رعایت کنید تا غذایی خوشمزه و خوش طعم داشته باشید. اگر شما هم نکته خاصی در خصوص طرز تهیه سالاد الویه میدونید با ما به اشتراک بگذارید.

بی صبرانه منتظر نظراتتون هستم اگر غذای خاصی مدنظرتون هست توی کامنت ها بهم بگید حتما طرز تهیه و نکاتش رو براتون میذارم. یادتون نره همیشه با عشق آشپزی کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی