|

نمیدونی دلیل بوی بد دهن چیه و چطور میشه از شرش خلاص شد؟ با این ترفندا نفست بوی گل میده

بوی بد دهان یکی از ناراحت کننده و مشمئز کننده ترین بوهاست که میشه اقدام به رفع سریع اون با یه سری از ترفندهای خونگی و کم هزینه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بوی بد دهان یکی از بدترین مشکلاتی هست که برای هر فردی ممکن هست پیش بیاد، حالا این که دهن خودت بو بده یه کاری میکنی ولی وقتی دهن طرف مقابلت بو بده در حد مرگ معذب میشی و روت هم نمیشه که چیزی بگی و فقط مجبوری که تحمل کنی که از کابوس دیدن هم بدتره! بوی بد دهان میتونه به خاطره علت های مختلفی به وجود بیاد مثل: مصرف دخانیات مخصوصا سیگار و قلیون، خوردن بعضی از غذاها خصوصا غذاهای دارای سیر و پیاز، خشکی دهن که میتونه به خاطر مصرف غذاهای اسیدی و یا به علت وجود یه بیماری خاص باشه، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان خصوصا موقعی که ارتودنسی دارید، وجود عفونت در دهان، بیماری های مربوط به دهان و گلو، گرفتن رژیم های نامناسب و مصرف برخی مصرف برخی از دارو. برای از بین بردن بوی بد دهن ترفندها و راهکارهای زیادی هست که خب برخی ها جواب میدن و برخی ها خیر ولی نکته ای که وجود داره این هستش که این موضوع قطع به یقین روی اعتماد به نفس هر کسی تاثیر منفی خواهد داشت.

برای جلوگیری و رفع بوی بد دهان از لحاظ پزشکی این ترفندها توصیه میشه: استفاده از خمیردندون و دهانشویه، درمان کردن بیماری های مربوط به لثه و دندون، مسواک زدن زبان، رفع خشکی دهان و مراجعه منظم برای چکاپ. اما در کنار این موارد یه سری از ترفند های خونگی هم برای رفع سریع بوی بد دهان وجود داره که به نوبه ی خودشون میتونن توی خلاصی شما از این بوی مشمئز کننده کمکتون کنن، میدونید که مراجعه به پزشک و رفع ریشه ای این مشکل در اولویت هست ولی امتحان کردن این راهکارها هم ضرر نداره و اگر مشکل جدی نباشه و وجود بیماری خاصی هم در میون نباشه میتونید از این راه ها پاسخ بگیرید، پس با ما همراه باشید تا این راهکارهای ساده رو یاد بگیرید.

بو

از بین بردن بوی بد دهن با جعفری

استفاده از جعفری میتونه یه درمان خونگی خوب و راحت برای این مشکل باشه. رایحه تازه ای که این سبزی داره به همراه کلروفیل بالای اون میتونه اثر خوشبو کنندگی از خودش به جا بذاره. تحقیقات نشون داده که جعفری میتونه به طور شگفت انگیزی ترکیبات ناپاک گوگرد رو محو کنه. برای استفاده از این سبزی برای رفع بوی دهان، برگ های تازه این سبزی رو بعد از هر وعده غذایی بجوید همچنین میتونید مکمل غذایی جعفری هم تهیه و مصرف کنید.

بو545

مصرف ماست برای از بین بردن بوی بد دهن

ماست دارای باکتری های سالم (لاکتوباسیلوس) هستش که این باکتری های سالم میتونن به مبارزه با باکتری های بد در بخش های مختلف بدن مثل روده ها کمک کنن. تحقیقات نشون داده که ماست ممکنه به کاهش بوی بد دهان هم کمک کنه. طبق یه گزارش بعد از 6 هفته خوردن ماست، 80 درصد از افراد مورد آزمایش موفق به از بین بردن بوی بد دهانشون شدن. پروبیوتیک های داخل ماست در کم کردن شدت بوی بد دهان موثر عمل میکنن. برای استفاده از ماست جهت از بین بردن بوی بد دهان، گافیه که حداقل یه وعده در روز ماست فاقد چربی و ساده میل کنین.

بو46464

مصرف پرتقال برای از بین بردن بوی بد دهن

پرتقال علاوه بر این که یه میوه سالم هستش باعث حفظ بهداشت و سلامت دندون ها هم میشه. خیلی از افراد به علت این که بزاق کافی جهت شستشوی باکتری های بدبو تولید نمی کنن دچار بوی بد دهان میشن. بررسی ها حاکی از این هست که ویتامین C به افزایش تولید میزان بزاق کمک می کنه که همین موضوع میتونه به از بین بردن بوی دهان کمک موثری بکنه. پرتقال حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین هست، بنابراین رفع بوی بد رو با خیال راحت بهش بسپارید.

بو64464

مصرف رازیانه برای از بین بردن بوی بد دهان

از قدیم الایام تا الان، مردم از دونه های رازیانه و رازیانه تازه جهت خوشبو کردن نفس استفاده میکردن. در قسمت هایی از هند، دونه‌ های رازیانه بوداده هنوز هم به‌ عنوان خوشبوکننده‌ ی دهان و جهت تمیز کردن نفس بعد از خوردن شام استفاده میشه. این دونه ها طعم شیرینی دارن و شامل اسانس های معطری هستن که بوی تازه و خوشی به نفس می بخشه. دونه‌های رازیانه و رازیانه تازه رو برای استفاده در این زمینه میتونید به ‌شکل ساده، برشته و همچنین مخلوط با شکر مصرف کنین.

بو+56

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها