|

طرز تهیه چیپس خانگی

دوست داری خودت تو خونه حرفه ای چیپس درست کنی و حالشو ببری؟ فوت کوزه گریش اینه که میگم!

اگه عشق چیپسی و دلت راه و بی راه هوس این خوراکی خوش رنگ و خوش قیافه رو میکنه یاد بگیر خودت تو خونه درستش کنی که خیلی سالم تره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در بین تمامی تنقلاتی که وجود دارند چیپس ها یکی از محبوب ترین اون ها به حساب میان شاید دلیلش اینه که اساس چیپس از سیب زمینی است و هر خوراکی ای که درش سیب زمینی باشه بین مردم به محبوبیت میرسه و این رسما معجزه این ماده غذایی به حساب میاد. با این همه خیلی از افراد هستند که به نظرشون چیپس خیلی ضرر داره و نباید خریداری بهش چون افزودنی داره و یا این که از روغن های مونده برای تهیه اون ها استفاده میشه اما اگر این طوره خب شما می تویند خودتون تو خونه این خوراکی خوش طعم و وسوسه کننده رو درست کنید و نگران موارد این چنینی هم نباشید. حالا اگر قبلا این کار رو امتحان کردید اما چیپس هاتون نمیشن اونی که باید بشند با ما همراه باشید تا ما فوت و فنش رو بهتون بگیم.

طرز تهیه چیپس خانگی

مواد اولیه لازم برای چیپس:

سیب زمینی

نمک

فلفل قرمز

روغن

میزان مواد اولیه رو ذکر نکردیم تا هر میزان که خودتون تمایل دارید آماده کنید.

طرز تهیه چیپس خانگی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، احتمالا خودتون هم حدس میزنید که درست کردن چیپس خیلی کرار سختی نیست بیشتر زمان بره و این که به یکی دو تا فوت و فن احتیاج داره تا این که چیپس هاتون به تردی و جذابی چیپس های بسته ای بشند و شبیه به سیب زمینی سرخ کرده نازک نباشند.

در قدم اول ابتدا بعد از شستن سیب زمینی ها و پوست کندنشون اون ها رو تا جای ممکن خیلی نازک حلقه حلقه می کنیم اگر چاقویی که انقدر تیز باشه ندارید می تونید از پوست کن برای برش دادن سیب زمینی ها استفاده کنید. در قدم بعدی پس از برش دادن سیب زمینی ها برای حدودا 2 دقیقه اون ها رو داخل ترکیب آب جوش و نمک میندازیم تا قل بخورند و بعد از این که سیب زمینی ها رو از آب جوش خارج کردیم بلافاصله میریزمشون توی یک ظرف آب یخ، منظور از یخ اینه که قشنگ تکه های یخ توی اون آب وجود داشته باشه.

بعد از گذشت حدودا یک دقیقه سیب زمینی ها رو از داخل آب سرد خارج می کنیم و روی یک دستمال پارچه ای تمیز ه از قبل پهنش کردیم می چینیم تا آب اضافشون گرفته بشه و کاملا خشک بشند. بعد از خشک شدن سیب زمینی ها در این مرحله تابه مورد نظرمون رو با حجم قابل توجهی روغن پر میکنیم و پس از این که روغن داغ شد سیب زمینی ها رو توی روغن سرخ می کنیم. به محض این که چیپس ها رو از داخل روغن در آوردید تا داغه بهش فلفل قرمز و کمی نمک بزنید و هم بزنید تا فلفل ها و نمک ها کاملا با سیب زمینی ها ترکیب بشند. نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که اگر دوست دارید هر ادویه دیگه ای به جای فلفل قرمز استفاده کنید باید تا زمانی که چیپس ها داغ داغ هستند این کار رو بکنید. برای مثال می تویند به جای فلفل قرمز از پودر سیر و پودر پنیر چدار استفاده کنید.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این چیپس های خوشمزه نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها