|

با سیب زمینی غذا چی درست کنم؟

با سیب زمینی به غذایی بپز که خوشمزگیش هوووش از سرت ببره؛ اینجوری خاص و متفات میزبان باش

Brunch Potato Casserole recipe

اگه شما هم مثل خیلی از آدم ها شیفته سیب مینی هستید براتون یه دستور پخت ویژه واستثنایی داریم که خوشمزگیش هوش از سر آدم می بره.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- سیب زمینی برای همه ما جایگاه ویژه ای داره، مهم نیست که کجای دنیا زندگی میکنید یا چه نوع ذائقه غذایی ای دارید به هر حال مطمئنا از خوردن یه وعده سیب زمینی تنوری یا سرخ کرده غرق در لذت میشید. اساسا سیب زمینی به قدری محبوب دل هاست که باعث میشه وقتی بیس اصلی یک غذا قرار میگیره به اون غذا به طرز ویژه ای نگاه کرد و با اشتیاق بیشتری برای امتحان کردنش پیش قدم شد؛ به همین خاطر هم هرچه قدر شما دستور پخت متفاوت برای انواع و اقسام غذاها با سیب زمینی داشته باشید باز هم کمه و همیشه جا برای امتحان کردن یک تست جدید هست.

در ادامه با ما همراه باشید تا ما طرز تهیه یک سیب زمینی ویژه و فوق العاده رو با شما به اشتراک بگذاریم که با اولین قاشقی که امتحان کنید چشم هاتون مثل کارتون ها قلبی شکل خواهد شد.

طرز تهیه سیب زمینی ویژه

مواد لازم برای سیب زمینی ویژه:

سیب زمینی: 1/5 کیلو

پنیر فرآوری شده: نیم کیلو

سس مایونز: 2 فنجان

پیاز ریز خرد شده: 1 عدد

بیکن خرد شده: نیم کیلو

اگر دوست دارید می تونید مقداری هم سبزی معطر یا سیر به مواد اولیه اضافه کنید؛ و  نکته دیگه این که می تونید جای پنیر فرآوری شده رو با پنیر موزارلا هم عوض کنید، هر دو این موارد به سلیقه شخصی شما برمیگردد.

طرز تهیه سیب زمینی ویژه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، مثل اکثر وقت هایی که با فر سر و کار داریم در قدم اول میریم سراغ فر و اون رو روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم می کنیم تا گرم بشه. حالا میریم سراغ سیب زمینی ها و اون ها رو بعد از پوست کندن و خرد کردن داخل یک تابه بزرگ میریزیم و بهشون آب اضافه می کنیم. به قدری آب میریزیم که کاملا روی سیب زمینی ها رو بگیره. تابه رو روی حرارت قرار میدیم تا آب جوش بیاد و منتظر می میونیم تا سیب زمینی ها در آب جوش کاملا بپزند و نرم بشند.

در مرحله بعد، پس از این که سیب زمینی ها پخته شدند اون ها رو آبکش می کنیم و به یک کاسه بزرگ انتقال میدیم و درحالی که هنوز داغ هستند پنیر ها رو اضافه میکنیم به آرومی شروع می کنیم به هم زدن تا پنیر ها آب بنشد، اما باید حواستون باشه که سیب زمینی ها له نشند.

در یک کاسه دیگه سس مایونز، پیاز ها و بیکن ها رو با هم مخلوط میکنیم و بعد از این که خوب با هم مخلوط شدند به آرومی اون ها رو یه کاسه سیب زمینی ها اضافه میکنیم و مجددا به آرومی که سیب زمینی ها له نشند مواد رو با هم مخلوط می کنیم. نهایتا سیب زمینی ها رو داخل یک ظرف مناسب فر می ریزیم و اجازه میدیم که برای حدودا مدت 50 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده بپزند.

طرز تهیه سیب زمینی ویژه

سیب زمینی های جذاب و ویژه شما آماده اند امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این خوشمزه لذیذ و دوست داشتنی لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها