|

(ویدئو) طرز تهیه پیتزا مرغ و سبزیجات؛ با یه سس جذاب و خمیر پیتزای خونگی

خیلیا فکر میکنن واسه خوردن پیتزا حتما باید برن رستوران و کلی هزینه کنند در حالی که درست کردن پیتزای خونگی اونقدرها هم سخت نیست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای دنیاست که در ایتالیا متولد شد و امروزه در اقصی نقاط دنیا پرطرفدار می باشد. توی ایران هم از دهه 40 سر و کلَش پیدا شد البته به عنوان یک غذای لوکس و تجملاتی اما با سرعت برق و باد پله های ترقی رو طی کرد و امروزه به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده و ورژن ایرانی هم پیدا کرده مثل پیتزا قورمه سبزی که البته چندان چنگی به دل نمیزنه و بین سنت و مدرنیته گیر کرده.

خیلیا فکر میکنن واسه خوردن پیتزا حتما باید برن رستوران و کلی هزینه کنند در حالی که درست کردن پیتزای خونگی اونقدرها هم سخت نیست فقط کافیه بتونید یه خمیر خوب به اضافه یه سس جذاب واسه روی خمیر درست کنید. توی این مطلب میخوایم طرز تهیه یه پیتزای متفاوت و جذاب یعنی پیتزا مرغ و سبزیجات رو بهتون یاد بدیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه پیتزا مرغ و سبزیجات

نمک 1 قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

آب ولرم ۱ پیمانه

آرد ۳ الی ۴ پیمانه

9520785b-35f9-4a85-b5a4-2599071e8268+(1)

مواد لازم برای تهیه سس پیتزا

شیر ۱ پیمانه

خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری

جعفری خشک ۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

پنیر پارمزان ۱/۳ پیمانه

آرد ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تاپینگ پیتزا

فیله مرغ ۶۰۰ گرم و یا سینه مرغ ۱

بروکلی خرد شده ۵۰۰ گرم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

پاپریکا به میزان لازم

پودر سیر به میزان لازم

پودر پیاز به میزان لازم

آویشن یا زعتر به میزان لازم

پنیر پیتزا به میزان لازم

Mushroom-Broccoli-Pizza_EXPS_MIOPBZ17_14710_D10_13_4b

طرز تهیه پیتزا مرغ و سبزیجات

1- برای درست کردن خمیر پیتزا آب ولرم رو با شکر و خمیر مایه مخلوط کنید بذارید ۱۰ دقیقه بمونه تا عمل بیاد. (دقت کنید خمیر مایه تازه باشه وگرنه عمل نمیاد و خمیرتون پف نمیکنه) (آب هم حتما ولرم باشه منظور از آب ولرم آبیست که گرمِ، ولی دست رو نمی‌سوزونه. اگه آب خیلی داغ باشه خمیر ترش میشه اگر هم سرد باشه خمیر عمل نمی‌یاد).

2- سپس خمیر مایه به عمل اومده رو توی کاسه بریزید بهش نمک، روغن و آرد الک شده رو اضافه کنید و ورز بدید (آرد رو به آرامی اضافه کنید تا جایی که یه خمیر نرم به دست بیاد و در عین حال به دست هم نچسپه، اضافه کردن آرد زیاد باعث سفت شدن خمیر میشه). به گزارش شایانیوز پروسه ورز دادن خمیر ۱۰ دقیقه ای طول میکشه. حالا روی سطح خمیر یه پارچه بکشید و بذارید یه جای تاریک و گرم تا ۱ ساعت استراحت کنه و آماده بشه (من همیشه داخل مایکرووی میذارم هم تاریکه هم گرمتر از بقیه نقاط خونه هستش).

pizza

3- در این فاصله فیله های مرغ رو نگینی خرد کنید بهش ادویه و روغن رو اضافه کنید خوب که با هم مخلوط شدن در ظرف رو بذارید اجازه بدید نیم ساعت بمونه تا مزه دار بشه؛ سپس توی روغن داغ شده با حرارت بالا سرخ کنید طوری که آب نندازه و آبدار بمونه. بروکلی هایی که خرد کردید رو بخارپز کنید یا با کمی آب بذارید بپزه (۵ دقیقه کافیه) آبکش کنید و بذارید کنار.

4- برای آماده کردن سس پیتزا شیر رو به همراه خامه، ادویه ها، پنیر پارمزان و آرد بذارید روی شعله مدام هم بزنید تا کاملا قوام بیاد.

پیتزا

5- حالا خمیرتون که عمل اومده رو توی ظرف مخصوص پیتزا باز کنید روشو با چنگال سوراخ کنید و توی فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کردید بذارید ۵ دقیقه نیم پز بشه. وقتی از فر خارج کردید روی سطحش سس بزنید کمی پنیر پیتزا بریزید و به ترتیب فیله های سرخ شده، بروکلی و در آخر پنیر پیتزا بریزید و بذارید به مدت 20 دقیقه داخل فر بپزه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع: negin.foodstories

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها