|

(ویدئو) طرز تهیه حلیم خونگی کِشدااار؛ یه صبحانه مَشتی که جمعه ها خیلی میچسبه

حلیم یه غذای خوشمزه و مقویه که با گندم، گوشت، پیاز، قلم گوسفندی و یه سری ادویه و چاشنی تهیه میشه که توی روزهای سرد برای صبحانه خیلی میچسبه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلیامون روال زندگیمون به این شکلِ که صبح زود بدون صبحانه از خونه میزنیم بیرون تا دم دمای غروب؛ بنابراین معمولا صبحانه و ناهار رو با هم نمی خوریم. به خاطر همین جمعه ها که همه اعضای خانواده با هم هستند خیلی خوبِ که برای وعده های غذاییمون برنامه داشته باشیم و یه صبحانه ویژه مثل حلیم، املت، عدسی یا خوراک لوبیا بزنیم بر بدن.

توی این مطلب میخوایم بهتون یاد بدیم که چجوری خودتون توی خونه یه حلیم خوشمزه بپزید پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه حلیم خونگی برای 10 نفر

گندم ۱ کیلو (۲۴ ساعت در آب خیس بخوره)

گوشت گوسفندی یا گوساله ۵۰۰ گرم

قلم گوسفندی ۱ تا ۲ عدد

آب برای گندم 4/5 لیتر

پیاز ۱ عدد

برگ بو 1 عدد

چوب دارچین 1 عدد

نمک ۱ قاشق غذاخوری

حلیم

طرز تهیه حلیم

1- گوشت + قلم + پیاز از وسط نصف شده + برگ بو + چوب دارچین + 2 لیتر آب رو داخل قابلمه بریزید منتظر بمونید تا جوش بیاد. جوش که اومد کف روشو بگیرید زیرش رو کم کنید تا بپزه. حدود 2 ساعت بعد که گوشت میپزه از قابلمه خارجش کنید و بذارید کنار.

2- 1 کیلو گندم که از شب قبل خیس خورده بود رو به همراه 4/5 لیتر آب داخل قابلمه بریزید منتظر بمونید تا جوش بیاد. جوش که اومد کف روشو بردارید زیرش رو کم کنید مدام هم بزنید تا گندم بپزه. به گزارش شایانیوز بعد از پخت با استفاده از یه گوشت کوب برقی کاملا پورَش کنید گوشت رو هم ریش ریش کنید نصفش رو به گندم اضافه کنید دوباره با گوشت کوب بزنید یک لیتر از آب گوشت رو هم اضافه کنید و برای آخرین بار با گوشت کوب میکسش کنید. بقیه گوشت رو هم اضافه کنید از این لحظه به بعد 1 ساعت زمان میبره تا با حرارت ملایم خوب جا بیفته. اواخر پخت نمک رو هم اضافه کنید و تمااام.

halim

نکات مهم پخت حلیم

زمان پخت گندم حواستون باشه در ظرف رو نبندید، حرارت همیشه کمترین حالت باشه و مدام باید هم بزنید تا ته نگیره.

گندم پوست کنده اگه خوب میکس بشه نیازی به صاف کردن نداره.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع: پیج اینستاگرام mr.foodx

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها