|

انواع استایل پاییزه سنتی

جدیدترین استایل های مانتو سنتی؛ اگه از مانتوهای پاییزه چرم و رسمی خسته شدی سنتی بپوش

مانتو سنتی

در هر منطقه از ایران، فرهنگی حاکم است و بانوان ایرانی در گذشته مطابق با شرع و فرهنگ محل زندگی شان سبکی از لباس محلی و سنتی را خلق کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- در هر منطقه از ایران، فرهنگی حاکم است و بانوان ایرانی در گذشته مطابق با شرع و فرهنگ محل زندگی شان سبکی از لباس محلی و سنتی را خلق کرده اند.  لباس های سنتی خانم ها از تنوع گسترده ای در طرح، نقش، پارچه و نوع دوخت بهرمند هستند و جالب است بدانید در دهه های گذشته و در راستای تلاش برای تنوع بخشی به پوشش روزانه بانوان ایرانی، زیبایی های لباس های محلی بانوان این سرزمین با طراحی مانتو های معمول همراه شده و مانتو سنتی را خلق کرده اند. همانطور که می دانید مانتو به شکل امروزی طول عمر طولانی ای در کشورمان ندارد، تقریبا می توان گفت کمتر از یک قرن است که بانوان سرزمین ما این سبک از پوشش را به تن دارند. در نتیجه لباس یا مانتوی سنتی یکی از لباس هایی است که از دیرباز تا امروز همراه همیشگی ما بوده است.

در طراحی و دوخت مانتو سنتی دخترانه و زنانه معمولا از پارچه های گلدار، چهارخانه، گلدوزی شده، سوزن دوزی شده و با طرح و نقش اصیل ایرانی استفاده می شود و همین موضوع جذابیت این مدل از مانتوها رو چند برابر کرده است. در ادامه این مقاله با چندتا از استایل های پاییزه سنتی بیشتر آشنا خواهید شد.

مانتو سنتی

مانتو سنتی

لباس سنتی؛ کی گفته نمیشه با لباس سنتی شیک پوش بود

لباس های محلی و سنتی از ابتدایی ترین سبک های پوشش هر قوم و یا قبیله ای هستند که معمولا با الهام گرفتن از  فرهنگ و سبک زندگی آن مردمان طراحی و تولید می شدند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی از این لباس ها اینقدر جذاب و زیبا هستند که حتی امروزه هم ما شاهد استفاده روزمره بعضی از خانم ها از این نوع لباس ها در شهر یا محل سکونتشان هستیم. این سبک از پوشش سنتی معمولا دارای آیتم های ست است که به همراه آیتم اصلی پوشیده می شوند، برای مثال شلوار و یا اکسسوری های ست با مانتو وجود دارد که باید باهم استفاده شوند.

مانتو سنتی

مانتو سنتی

مانتو سنتی جلو بسته؛ استایلی جذاب و راحت

اگر شما هم به مانتو سنتی علاقه مند هستید و تمایل دارید از این مانتو های اصیل و خوش رنگ در استایل روزمره یا استایل رسمی خود استفاده کنید بهتون پیشنهاد می کنیم نوع جلو بسته آن را خریداری کنید. مانتو های جلوبسته و بلند معمولا برای فصل های تابستان و گرم استفاده می شوند زیرا شما می توانید آنها را به تنهایی بپوشید و از استایل سبک و مینیمال خود لذت ببرید. نکته مهمی که هنگام استفاده از این مانتوها در استایل باید مورد توجه قرار گیرد این است که از شال یا اکسسوری های ساده استفاده شود، زیرا این مدل از مانتوها معمولا خودشان دارای طرح های شلوغ و رنگی رنگی هستند.

مانتو سنتی

مانتو سنتی

مانتو سنتی پاییزه؛ با استایل رنگیت به پاییز روح بده

مانتو یکی از پرکاربردترین عناصر پوشش بانوان ایرانی است و انتخاب مانتو های سنتی گام موثری در جهت بازیابی سنت و هویت گمشده ایرانی در میان مدل‌ های رنگارنگ بازار است. یکی از پر طرفدارترین مدل های مانتو پاییزه هم نیز مانتو سنتی و یا مخمل است؛ این مانتوها معمولا دارای طرح های سنتی و شلوغ بوده و از پارچ های پشمی یا مخملی تهیه می شوند. مانتوهای پاییزه سنتی معولا دارای استایل کتی و رسمی هستند به همین خاطر هنگامی که با شلوار های جین و دنیم ضخیم پوشیده می شوند ترکیب بسیار زیبا و جذابی در استایل شما ایجاد می کنند.

مانتو سنتی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها