|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن کابینت؛ اینجوری عین آب خوردن هر لکه چربی دیدی رو محو کن

اینجا قراره اصول صحیح رفع لکه های چربی از کابینت رو یاد بگیرین و آشپزخونه خود رو همچون نگینی در خانه درخشان کنید.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- همونطور که میدونین آشپزخونه در هر خونه ای، قلب اون خونه به حساب میاد و توجه به تمام وسایل و ابزارهایی که اونجا استفاده میشه و تلاش برای تمیز کردن اونا به روش اصولی میتونه زیبایی و درخشندگی بی نظیری رو برای فضای درونی خونتون رقم بزنه. یکی از این وسایلی که تو آشپرخونه خیلی به کار میاد و طراحی های مختلف اون میتونه جذابیت های متفاوتی رو برای خونه پدید بیاره، کابینت به حساب میاد.

اما این دکور زیبا و خیلی ارزشمند ممکنه در طول روز به وفور با لکه های مختلف خصوصا لکه های چربی جذابیت خودش رو از دست بده. به همین دلیل هم قصد داریم شما رو با ترفندای خونگی برای تمیز کردن لکه چربی از روی کابینت آشنا کنیم.

cleaning-refaced-cabinets

این ترکیب خفن رو بزن تنگِ لکه چربی ببین چی میشه!

یکی از روش هایی که برای از بین بردن لکه روغن از روی کابینت توصیه میشه، استفاده از جوش شیرین است. همونطور که میدونین جوش شیرین یکی از مواد پاک کننده بسیار قویه و کمتر جایی هست که سخن از تمیز کردن به میون بیاد و صحبتی از جوش شیرین نباشه.

بدین منظور کافیه کمی آب رو به همراه مقداری جوش شیرین مخلوط کنین و زمانی که  این ترکیب رو ساختین مقداری آبلیمو هم بهش اضافه کنین. حالا ترکیب به دست اومده رو توی افشانه ای بریزین و با اسپری کردن اون روی قسمت هایی که لکه چربی به چشم میاد، ظاهر جذاب کابینت هاتون رو بهش برگردونین.

Fixing-Smelly-Cabinets-1

از ترکیب سرکه و آب واسه لکه چربی کابینت غافل نشیا!

اگه لکه روغن روی سطح کابینت امانتون رو بریده و هر روز هم داره بیشتر از قبل خودش رو نشون میده، بهتره همیشه مقداری سرکه رو کنار خودتون داشته باشین. برای دیدن معجزه این ماده اسیدی و خفن کافیه مقداری از اون رو با آب گرم ترکیب کنین. حالا یه دستمال مرطوب بردارین و 20 دقیقه توی مایکروویو قرارش بدین.

در این مرحله واسه اینکه گرمای دستمال دستتون رو اذیت نکنه، با یک دستکش ظرفشویی ترکیب رو اسپری کنین روی قسمت موردنظر و سپس با دستمال اون رو پاک کنین تا ببینین این ترکیب ساده چطوری یه کابینت تر و تمیز عین دسته گل بهتون تقدیم میکنه.

How-Clean-up-Kitchen-After-Cockroach-Treatment-1024x576

واسه رفع لکه چربی کابینت آمونیاک رو بچِسب!

شاید تابحال فقط و فقط اسم آمونیاک رو تو آزمایش های شیمیایی شنیده باشین، ولی جالبه بدونین ترکیب اون با آب میتونه یه خمیر خیلی خفن درست کنه که خوراک از بین بردن لکه های چربی از روی کابینته.

برای این کار همونطور که گفتیم مقداری از آمونیاک رو با آب مخلوط کنید و زمانی که تبدیل شد به خمیر به آرومی با استفاده از یک مسواک یا برسی که خیلی زبر نباشه، روی لکه های چربی کابینت بکشید. البته دقت داشته باشین که نباید از آمونیاک به میزان زیاد استفاه کرد و همچنین از ترکیب اون با ماده سفید کننده بپرهیزین.

sdchc

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها