|

چطور بورک ترکی بپزیم؟!

طرز تهیه بورک پنیری که یه حس و حال استانبولی خفن بهت میده؛ طعمش بهشتی و معرکه است

اگر شما هم عاشق استانبول هستید باید بلد باشید که چطور تو خونه بورک درست کنید اما اگر بلد نیستید اشکالی ندارد طرز تهیه اش رو ما بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم مثل خیلی دیگه از ایرانی ها تا حالا کلی فیلم و سریال ترکی دیدید و با فرهنگ و سنت اون ها آشنایی دارید و شاید این وسط مسطا همیشه به غذاها و خوراکی هایی که می‌خورند هم توجه کرده بوده باشید خب به نظر شما به جز باقلوا اسم چه غذای دیگه ای به وفور در برنامه های تلویزیونی ترکیه شنیده میشه؟ بله بورک. بورک بدون شک یکی از محبوب ترین‌ خوراک های ترکیه به حساب میاد که اتفاقا طعم بسیار عالی ای داره و کلی آدم رو وسوسه می‌کنه.

حالا سوال مهم تر این جاست که آیا شما تا به حال بورک خوردید؟! یا آیا تا به حال خودتون تو خونه این غذای اصیل و خوشمزه رو درست کردید؟! خب اگر پاسختون به هر یک از سوال های بالا منفیه حتما در ادامه ما رو همراهی کنید که یه دستور پخت ساده و درجه یک از بورک پنیری برای شما آماده کردیم که میتونید باهاش خودتون یه سرآشپز حرفه ای ترک بشید.

طرز تهیه بورک پنیری

مواد لازم برای بورک پنیری:

نان یوفکا: ۴ عدد

جعفری یا گشنیز خرد شده: ۱ پیمانه

پنیر لر ترکی: ۱ بسته 

نمک و فلفل: به مقدار لازم

( دوستان توجه داشته باشید که میتونید به جای پنیر تورکی از پنیر فتا هم استفاده کنید اما بهتره اگه از پنیر فتا استفاده میکنید یا نمک رو حذف کنید یا مقدار اون رو خیلی کاهش بدید. )

مواد لازم برای رومال بورک:

تخم مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: نصف لیوان

ماست: ۱ لیوان

شیر یا آب: ۳/۴ لیوان

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه بورک پنیری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول پنیر و گشنیز رو داخل یک کاسه میریزیم و نمک و فلفل رو به اون ها اضافه میکنیم و شروع میکنیم به هم زدن تا مواد یک دست شوند. 

در این مرحله در یک کاسه جدا تخم مرغ ، روغن مایع، شیر و ماست رو باهم ترکیب میکنیم و هم میزنیم تا کاملا یکدست شوند و بعد این ظرف رو هم کنار می‌گذاریم و میریم سراغ سینی فر یا قالب مورد نظرمون که قراره داخل فر قرار بگیره و کف اون رو چرب میکنیم.

در مرحله بعد نان یوفکا رو اگر دایره ایست به دو نیم میکنیم و اگر مثلثی است به همون شکل روی میز قرار میدیم و مقداری از مایع رومال رو روی نون میریزیم و با فرچه در تمام سطح نون پخش خمیر می‌کنیم سپس از ترکیب پنیر و جعفری نیز روی نون میریزیم و مجددا اون رو در تمام سطح پخش میکنیم. بعد از این که تمام مواد به خوبی پخش شدند نون رو خیلی یواش رول میکنیم و از سمت داخل قالب به شکل حلزونی شروع میکنیم به چیدن و این کار رو به همین شکل ادامه میدیم تا ظرف پر بشه و نهایتا روی اون رو به دلخواه کنجد یا سیاه دانه می‌ریزیم.

فر رو از قبل روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد میگذاریم تا در این مرحله کاملا گرم شده باشه و بعد ظرف رو داخل اون قرار میدیم و تا زمانی که احساس کنیم روی بورک ها طلایی رنگ شده.

طرز تهیه بورک پنیری

بورک های لذیذ و دلچسب شما آماده اند امیدوارم که از طعم و مزه این بورک ها لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید‌.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها