|

چطور کتلت بادمجان بپزم؟

طرز تهیه کتلت بادمجان به سبک و سیاق ایتالیایی‌ها؛ خارجکی اما با ذائقه ایرانی بپز

برای تنوع هم که شده به جای کوکو سبزی و شامی و این خوراک ها برو سراغ یه کتلت تازه که لنگش تو هیچ خونه و رستورانی پیدا نمیشه، کتلت بادمجان.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها اساسا به غذاهای نونی علاقه ویژه ای داریم و اگرچه که ممکنه غالب وعده های نهارمون یا برنج همراه باشند اما برای شام یا روز هایی که میخوایم وعده سبک رو مصرف کنیم همیشه غذاهای خوشمزه و جذاب نونی انتخاب بهتری هستند، حالا فکرش رو بکنید که اگر این غذای جذاب به سبک و سیاق ایتالیایی ها درست بشه اما متناسب با ذایقه ما ایرانی ها چقدر ممکنه خوشمزه و وسوسه کننده باشه و شما چقدر میتونید در برابر خوردن همچین غذایی مقاومت کنید. 

کتلت گوشت چرخ‌کرده، کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی و کلی کوکوی دیگه در فرهنگ ما ایرانی ها وجود داره که همشون هم الحق و الانصاف خیلی خوشمزه هستند اما کتلت بادمجونی که به سبک ایتالیایی درست بشه طعم و مزه متفاوتی با باقی غذاهای نونی ما داره پس در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای جذاب رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

مواد لازم برای کتلت بادمجون ایتالیایی:

بادمجان: ۴ عدد متوسط

تخم مرغ: ۳ عدد

جعفری: ۱ دسته کوچک

پنیر پارمیزان: ۵۰ گرم

پودر سیر: ۱/۴ قاشق چایخوری

پودر سوخاری ۱/۲ پیمانه

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

آماده سازی: 

به گزارش شایانیوز، در قدم اول بادمجان ها رو پوست میکنیم و یا به صورت مکعبی خرد میکنیم و یا به صورت حلقه ای برش می‌زنیم. سپس در یک ظرف دو پیمانه آب و یک قاشق چایخوری نمک میریزیم و با هم مخلوطشون میکنیم و بعد بادمجان های خرد شده رو داخل مخلوط آب نمک میریزیم و برای حدودا ده دقیقه به همون حالت رهاش میکنیم تا بادمجان ها کاملا طعم دار و نمکی بشند و بعد اون ها رو از داخل ظرف خارج میکنیم و زیر آب سرد میگیریم و نهایتا بادمجان ها رو داخل آبکش قرار میدیم تا آب اضافی ای که داره ازش خارج بشه.

در این مرحله یک تابه مناسب رو روی حرارت قرار میدیم و کفش رو به قدر کافی روغن میریزیم و زمانی که روغن داخل شد بادمجان ها رو داخل تابه میریزیم تا زمانی که نرم و سرخ بشند. وقتی که رنگ بادمجان ها تغییر کردند و سرخ شدند اون ها رو از داخل روغن خارج میکنیم و کنار می‌گذاریم تا کمی خنک شوند. پس از این مرحله مجددا با مجله ها رو به همراه نمک، فلفل، پودر سیر، پودر سوخاری، پنیر پارمزان و تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف میریزیم و مواد رو باهم خوب ترکیب میکنیم. اگر موقع ترکیب کردن مواد با مراعات رفتار کنید شکل بادمجان ها بهم نمیخوره اما اگر به شدند و یا از ریخت افتادند بهتره که اون ها رو کاملا له کنید و به شکل ماده ای یک دست در بیارید. سپس مجددا نابه روی حرارت قرار بدید و کمی روغن بریزید و زمانی که روغن داغ شد از مایع کتلت داخل تابه بریزید و سرخ کنید زمانی که یک طرف اون ها سرخ شد کتلت ها رو برگردانید تا طرف دیگه هم روی حرارت خوب سرخ بشه.

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

کتلت های شما آماده هستند امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای جذاب لذت ببرید و تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها