|

تنکابن کجا بریم؟

آخر هفته ای بزن به جاده و برو شهسوار؛ شمال شمال که میگن فقط چالوس و ماسوله نیستا

اگر برای سفر باز هم می خوای بری شمال لااقل این بار به جای مقصد های تکراریت یه سر برو شهسوار که زیباییش آدم رو دیوونه می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها برای ساکنین پایتخت و البرز هیچ مقصدی مثل شمال نمیتونه جذاب و وسوسه کننده باشه اما نکته این جاست که تا کی می خواید به مقصد های تکراری و همیشگی خودتون بچسبید؛ حتا اگر دوست ندارید آخر هفته یا تعطیلاتتون رو به شهر های دور سفر کنید شمال زیبای ایران زمین خودش به تنهایی کلی شهر و مقصد درجه یک داره که برای طرفدار های محیط زیست و طبیعت مثل بهشت برین میمونه. آبان ماه که نیمه پاییزه اگر چه هوا در شهر های شمالی سرده و ممکنه سفر رو کمی براتون سخت کنه اما پاییز فصل رنگ هاست رنگ هایی که شاید تو هیچ فصل دیگه ای شاهدش نباشید پس یا این اوصاف اگر قصد سفر به یکی از شهر های شمالی رو در هفته های پیش رو دارید پیشنهاد ما به شما شهسوار است.

طبیعت زیبای تنکابن

همون طور که می دونید شهسوار یا همون تنکابن در استان مازندران قرار داره و یکی از شهرهای قدمت دار ایران به حساب میاد پس در ادامه با ما همراه باشید تا ما چند تا از طبیعت های ناب و بسیار جذاب شهسوار رو به شما معرفی کنیم که اگر تا به حال آن ها را از نزدیک ندیده اید الان بهترین موقعیت است.

شهسوار کجا بریم؟

به گزارش شایانیوز، شهسوار هم مثل باقی شهر های استان مازنداران به قدری جاذبه های طبیعی دیدنی داره که اصلا ذکر کردن نام همه اون ها در گنجایش این مطلب نیست به هیمن خاطر هم ما فقط چند تا از جذاب ترین هاش رو به شما معرفی کنیم.

1.چشمه آب گرم فلکده

یکسری از شهر ها مثل سرعین به چشمه های آب گرمشون معروفند اما کمتر کسی می دونه که شهسوار هم یکی از بهترین چشمه های آب گرم رو داره که فقط زیبا نیست و دارای خواص درمانی می باشد. جالبه بدونید که آب گرم فلکده بر خلاف خیلی از چشمه های آب گرم گوگرد نداره و برای همین هم قابل شرب است.

چشمه آب گرم فلکده

2.جنگل دو هزار و سه هزار

جاده جنگلی دو هزار و سه هزار یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی نه تنها در شهسوار بلکه در کل استان مازندران به حساب می آید. درختنان هیرکانی تناور و چشمه ها و آبشار های خروشان زیبایی این جنگل ها و این جاده ها را ده برابر کرده اند به حدی که حقیقتا دل کندن از آن جا کار دشواری است.

جنگل دو هزار و سه هزار

3.غار آبی دانیال

غار آبی دانیال پدیده ای طبیعی و دیدین است گه در شرق شهسوار واقع شده درون غار آبی گوارا و زلال جریان داره که شما رو محود خودش خواهد کرد به علاوه درون غار به لطف ستون ها و قندیل های آهکی چنان منظره ای ایجاد شده که به محض قدم گذاشتن درون غار توجه هر گردشگری رو به خودش جلب می کنه.

غار آبی دانیال

شهسوار کجا اقامت کنیم؟

مطمئنا برای اون دسته از افرادی که عاشق شب مانی هستند هیچی مثل کمپ کردن در دل طبیعت زیبا و سحر آمیز شهسوار لذت بخش نخواهد بود اما اون دسته از افرادی که خیلی عادت به خوابیدن در چادر و کمپ کردن ندارند قطعا از وجود اقامتگاه های بوم گردی متعدد و همین طور هتل های مجهز خوش حال خواهند شد. برای یک شب اسکان در یک اقامتگاه بوم گردی خوب و زیبا شما به بودجه حدودا 4,000,000 ریالی احتیاج دارید، البته بسته به اقامتگاهی که انتخاب می کنید این هزینه می تونه بیشتر و یا کمتر بشه.

پل چشمه کیله

پل چشمه کیله

از تهران تا شهسوار چقدر راه است؟

برای سفر به شهسوار از مبدا پایتخت شما باید مسافتی حدود 203 کیلومتر رو طی کنید که تقریبا 4 ساعت زمان می بره. برای طی کردن این مسیر شما می تونید از اتومبیل شخصی خودتون و یا اتوبوس استفاده کنید. هزینه یک بلیت اتوبوس VIP از تهران به شهسوار حدودا 1,300,000 ریال برای شما محاسبه خواهد شد.

طبیعت تنکان

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به شهسوار سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها