|

زیبا ترین جاده های ایران

عشق ماشینی و دوست داری بزنی به جاده؟ با این پنج جاده یه برنامه سفری تکرار نشدنی بچین

اگه میخوای با ماشین خودت بزنی به دل جاده و یه سفر توپ بری ما بهت چند تا جاده درجه یک معرفی می کنیم که با اونا تازه میفهمی رانندگی یعنی چی!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه دسته خاص و باحالی از افراد هستند که نه تنها عاشق سفر کردنند بلکه می دونند چطور از لحظه لحظه سفرشون باید لذت ببرند، این ها همون هایی هستند که می تونند از سفر های لوکس و گرون با هواپیما و اقامت تو بهترین هتل ها لذت ببرند، از طرفی هم سفر با ماشین شخصی و کمپ کردن تو دل طبیعت براشون لذت بخش و خاطره ساز باشه. حالا اگر شما هم جزو اون دسته از افرادی هستید که از طبیعت و شگفتی های اون متحیر می شید و عاشق ماشین سواری هم هستید ما براتون پیشنهاد های جذابی داریم که این آخر تابستونی قبل از اومدن پاییز حتما به دردتون می خوره.

تنها کاری که باید انجام بدید اینه که وسیله هاتون رو جمع کنید و ماشین و بندازید تو جاده که مقصد ما دقیقا خود همین جاده ها هستند، جاده هایی که می تونیم ازشون به عنوان زیباترین و حیران کننده ترین جاده های ایران نام ببریم، مثل جاده چالوس که آوازه اش برای هیچ کدوم از ما ناآشنا نیست.

1.جاده جنگلی دالخانی

جنگل دالخانی یکی از جذابیت های طبیعی رامسر و استان مازنداران به حساب میاد که تو هر فصل سال زیبایی و جذابیت خاص خودش رو داره و گمان نکنید که سفر در تابستون به خاطر گرمی و شرجی بودن هوا باعث آزار شما میشه. مسافت پایتخت تا جنگل دالخانی حدودا 296 کیلومتر است که نزدیک به 5 ساعت زمان میبره تا شما به اون جا برسید. نکته دیگه ای که باید بهتون بگیم اینه که اگر هم دوست ندارید که چادر بزنید و یا امکانات کافی ندارید چند اقامتگاه بوم گردی در این جنگل تاسیس شده است که می تونه سفر شما رو لذت بخش تر کند.

دالخانی

2.جاده جنگلی عباس آباد

به گزارش شایانیوز، کلاردشدت بدون شک یکی از زیباترین و جذاب ترین شهر های ایران است که طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی دارد اما آن جاده ای که نباید خودتان را از دیدنش محروم کنید، جاده جنگلی عباس آباد است که زیبایی اش باور نکردنی است. اگر می خواهید که از تهران عازم عباس آباد شوید باید مسافتی حدود 180 کیلومتر را طی کنید که نزدیک به 2 ساعت زمان نیاز دارد.

عباس آباد

3.جاده جنگلی اسالم به خلخال

مسلما بعد از جاده چالوس معروف ترین و شهره ترین جاده جنگلی ایران که زیبایی و طبیعت بکرش جادویی است جاده اسالم به خلخال است که حتا اگر تا به حال آنجا سفر نکرده باشید هم درباره آن شنیده اید. جاده ای که از شهر اسالمِ گیلان آغاز می شود و به شهر خلخالِ اردبیل می رسد. هوای خنک این منطقه در تابستان باعث میشه که گزینه ای عالی برای سفر به حساب بیاد حتا اواخر شهریور ماه. اگر از تهران به سمت اسالم حرکت کنید تقریبا با طی کردن 411 کیلومتر طی 5 ساعت به جاده رویایی ای می رسید که هرگز فراموشش نخواهید کرد.

اسالم به خلخال

4.جاده توسکستان

نوبتی هم که باشد نوبت می رسد به گرگان زیبای ایران زمین و جاده توسکستان که از زیباترین و دل فریب ترین جاده هایی است که می توان دید. جاده ای که با طی کردن آن به جنگل توسکستان و درختان سر به فلک کشیده آن خواهید رسید. اگر نام این جاده براتون عجیبه و معنی اون رو نمیدونید باید بگیم که علت این نام گذاری حجم انبوه درختان توسکایی است که در این جنگل ها حضور دارند و هرچه جلو تر می روید جنگل ابوه تر و زیبا تر می شود. برای رسیدن به جنگل های زیبای توسکستان و جاده فریبنده آن از پایتخت باید مسافتی نزدیک به 444 کیلومتر را طی کنید که حدودا به 6 ساعت زمان نیاز دارد، اما باور کنید که ارزشش را دارد.

توسکستان

5.جاده جنگلی ماسال

ماسال همیشه و همیشه یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر است و خود ماسال به قدری زیبا و چشم نواز است که احتمالا نیازی نیست از زیبایی های جاده جنگلی آن بگوییم، فقط کافی است که بدانید جاده آن یکی از بهترین هایی است که می توانید در زندگیتان به چشم ببینید. فاصله بین تهران بزرگ و ماسال 374 کیلومتر محاسبه شده است که نزدیک به 5 ساعت زمان می برد تا به مقصد برسید اما کمتر از این ها نیاز است تا دری از زیبایی های طبیعت به روی شما باز شود.

ماسال

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به هیچ یک از جاده های بالا سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها