|

از بوی زهم ماهی دل و رودت به هم میریزه؛ بیا تا بگمت چطوری ماهی با عطر دلبرانه باید ساخت

اینجا قراره ترفندای رفع بوی زهم ماهی رو با ادویه ها و مواد ساده دم دستی یاد بگیرین تا از این به بعد ماهی بشه وعده غذایی همیشگیتون!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در کنار گوشت و مرغ، غذاهای دریایی همواره طرفدارای خاص خودشون رو دارن و میشه با مدل های پخت متفاوت از اونا یه وعده غذایی بی نظیر و سرشار از خاصیت ساخت. در این میون خیلی از خانومای خونه دار به دلیل بوی زهم غذاهای دریایی از طبخ اونا فرار میکنن و ترجیح میدن به سراغ غذاهای آسون تر برن.

اما بهتره بدونین از بین بردن بوی زهم ماهی اونقدرا هم که فکر میکنین سخت نیست و با چند تا مواد دم دستی و ساده میشه از شر بوی بدش خلاص شد. در این مقاله قصد داریم ترفندای از رفع بوی زهم ماهی رو یاد بگیریم تا وعده غذایی خوشمزه و جذاب دریایی بشه پایه اصلی غذاهاتون.

hgt

1. ترکیب خفن ادویه ها برای رفع بوی زهم ماهی!

اولین ترفندی که برای رهایی از بوی بد ماهی بهتون پیشنهاد میدیم اینه که یه ترکیب خفن از ادویه جات و چاشنی های مختلف درست کنین. برای این کار نشاسته ذرت، نمک به همراه مقداری زردچوبه رو ترکیب کنین و ماهی رو یک ساعت توش قرار بدین. پس از گذشت مدت زمان مذکور ماهی ها رو با آب بشورین و شروع به پختن یا سرخ کردنش کنین. با این روش دیگه خبری از بوی زهم ماهی نخواهد بود و میتونین یه وعده غذایی سالم و جذاب رو برای ناهارتون رقم بزنین.

ماهی با ادویه

2. به کمک شیر به بوی بد ماهی غلبه کن!

اگه میخواین از بوی زهم ماهی خلاص شین، بهترین راه اینه که ماهی رو توی شیر بخوابونین. البته به این دلیل که شیر یه کم سلیقه ایه و هر کسی نمیپسنده که ماهی رو باهاش در کنار هم ببینه، میتونین از روش های دیگه کمک بگیرین. ولی اگه ماهی یا هر غذای دریایی دیگه رو توی شیر قرار بدین و بعد از آبکشی بپزیدش، در کنار طعم و عطر خوبی که میگیره، یه گوشت ترد و جذابی هم خواهید داشت که صدقه سر شیر به وجود اومده.

ماهی با شیر

3. با استفاده از نمک بوی زهم ماهی رو محو کن!

شاید قرارگیری نمک و ماهی روش نمک سود کردن که در قدیم خیلی ازش استفاده میشد رو برای شما زنده کنه. ولی بهتره بدونین از نمک میتونین برای رهایی از بوی بد ماهی هم استفاده کنین که فوق العاده کاربردی و جذابه. بدین منظور کمی نمک رو روی پوست ماهی بمالید و این کار رو تا چند ثانیه انجام بدین و بعدش بذارین پنج دقیقه ماهی توی نمک بمونه و سپس ماهی رو آبکشی کرده و سراغ طبخش برین. اینطوری دیگه خبری از بوی بد ماهی نخواهد بود.

ماهی با نمک

4. اینجوری از سرما و بوی بد ماهی خلاص شو!

همونطور که میدونین ماهی طبع سردی داره و برای اینکه از این طبعش رها شد، خیلیا باادویه های مختلفی ماهی رو طبخ میکنن. بی شک بهترین راه برای رهایی از بوی زهم ماهی در کنار طبع سردش، استفاده از زنجبیله. زنجبیل جزو ادویه جاتیه که میشه به کمکش علاوه بر از بین بردن بوی زهم ماهی و رهایی از سرمای درونی اون، به راحتی یه طعم فوق العاده رای ماهی خلق کرد.

برای این کار کافیه زنجبیل خشک رو در ابعاد کوچک خرد کنین و ماهی ها رو به مدت نیم ساعت توی اون قرار بدین. بعد از نیم ساعت ماهی رو بپزین و از طعم و عطر بی نظیرش لذت ببرین.

ماهی با زنجبیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی