|

ترفندای خونگی رفع بوی زهم گوشت گوسفندی؛ اینجوری قیمه و قورمه رو با عطری خفن بزن بر بدن

اینجا قراره ترفند خونگی فع بوی بد گوشت رو یاد بگیرین و از طعم و عطر بی نظیر گوشت در قیمه و قورمه نهایت لذت رو ببرین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خورشت ها جزو اصلی ترین غذای ما ایرانیان به حساب میاد که میشه به جرات گفت پایه اصلی تموم اونا گوشت است. از اونجایی که گوشت گوسفندی محبوبیت زیادی بین مردم داره، روزانه حداقل یک وعده از اون رو میشه تو غذاهای گوناگون دید. اما واقعیتی که وجود داره اینه که نحوه طبخ و پخت اون هم باید اصولی و درست انجام شه تا بشه از طعم فوق العاده اون توی خورشت بهره مند شد.

بسیاری از خانوما با کلی زحمت شروع میکنن به درست کردن خورشت با گوشت و بعد از اتمام پخت اون نمیتونن به قابلمه نزدیک شن. چرا؟ بخاطر بوی زهم وحشتناکی که از گوشت بیرون نرفته و با منتقل شدنش به کل خورشت تمام زحمت های شما رو بر باد داده. اینجا قراره ترفندای خونگی رفع بوی زهم گوشت گوسفندی رو با هم دیگه یاد بگیریم تا غذاتون چه قیمه باشه چه قورمه به خوشمزه ترین شکل ممکن طبخ بشه. با ما همراه باشید:

با معجزه این ترکیب از بوی زهم گوشت خلاص شو!

یکی از روش هایی که برای رفع بوی بد گوشت میتونین ازش کمک بگیرین، استفاده از نمک به همراه نشاسته است. این چاشنی ها رو با نسبت 1 به 2 با هم ترکیب کنین. بعد از این کار لازمه با کمی سرکه مخلوط بشن تا پخش کردن اون روی گوشت آسون تر باشه و سرکه با خاصیت اسیدی بتونه به طور کامل بوی زهم رو از بین ببره.

حالا گوشت رو داخل محلول به دست اومده قرار بدین و خیلی آروم با مالش سعی کنین مواد به خورد گوشت بره. بعد از اینکه کمی گوشت توی این ترکیب موند، حالا گوشت رو آبکش کنین.

sa

از مزه دار کردن گوشت قبل از فریزش غافل نشو!

یکی دیگه از روش هایی که میشه به کمک اون از بوی زهم گوشت خلاص شد، اینه که قبل از فریز کردن گوشت اون رو مزه دار کنین تا در همون قدم اول از شر بوی بدش رها شین و موقع پخت هم به انجام عملیات خاصی نیاز نداشته باشین. بدین منظور پیش از آنکه گوشت گوسفندی رو در فریز بذارین، از 3 الی 4 ساعت قبل اون رو توی ترکیبی از زعفرون و سرکه و پیاز و سیر به همراه برگ بو قرار بدین. حواستون باشه که پیاز و سیر حتما باید رنده بشن و سپس در ترکیب ذکر شده قرار بگیرن.

مزه-دار-کردن-گوشت-گوسفند-7

از حرارت مناسب برای پخت گوشت استفاده کن!

شاید براین باور باشین که تنها روش رها شدن از بوی زهم گوشت گوسفندی استفاده از چاشنی و مواد مختلفه یا اینکه گوشت حتما باید تازه باشه. خب بدون شک تمام این موارد اهمیت دارن، ولی بهتره بدونین حتی شعله ای که شما روی اون گوشت رو میپزین هم در میزان بوی زهم گوشت تاثیرگذاره. واسه همین پیشنهاد میدیم برای پخت گوشت اون رو روی حرارت ملایم بذارین، اما از سریع برداشتن اون خودداری کنین.

عکس_1cvv8rk8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها