|

طرز تهیه سیب چیپسی

با سیب و جو دو سر یه دسر پاییزی درست کن که انگشتاتم بخوری باهاش؛ خرچ خرچ صدا میده

APPLE CRISPS RECIPES

اگه دنبال یه دسر وسوسه کننده می گردی که تا چند ساعت راحت نگهت داره هیچی مثل سیب چیپسی نمی تونه واست جواب باشه؛ یه بار امتحان کنی عاشقش میشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دسر ها وعده های خوشمزه ای هستند که البته برای ما ایرانی ها فقط دسر نیستند یا به عبارتی بهتره بگیم عصرونه هم به حساب میان و خیلی هم ازشون استقبال میشه. حالا خوردن دسر یا عصرونه تو پاییز و زمستون که شب ها بلند و طولانی هستند لذت دیگه ای داره. به همین خاطر هم ما می خوایم یه دسر سوپر جذاب رو بهتون معرفی کنیم که شبیه هیچ یک از دسر هایی که تا الان معرفی کردیم نیست. پس اصلا دنبال کیک و پای میوه ای و این جور چیز ها نباشید.

دسر دوست داشتنی و دلبر ما اسمش سیب چیپسی است اما کلی بند و بساط داره و این طوری نیست که فقط با یه میوه سر و کار داشته باشید بلکه مکمل  اصلی اون جو دو سر است که اگر چه کالری بالایی داره اما خیلی گیراست به علاوه این که طعم خوبی هم داره و نهایتا یک دسر سالم رو به شما میده. حالا اون هایی که عاشق دسر های خنک هستند و یا دلشون یه مزه خاص تر میخواد می تونند سیب چیپسی رو با بستنی هم سرو کنند که به نوبه خودش خیلی جذاب و خوش طعم میشه.

طرز تهیه سیب چیپسی

مواد لازم سیب چیپسی برای 12 نفر:

سیب پوست کنده و ورقه ورقه شده ی بدون هسته: 10 فنجان

شکر سفید: 1 پیمانه (اگر از دسر های خیلی شیرین خوشتون نمیاد می تونید مقدار شکر رو کمی کمتر در نظر بگیرید)

آرد همه منظوره: 1 قاشق غذا خوری

آرد همه منظوره : 1 فنجان

(چون در دو مرحله به آرد همه منظوره احتیاج داریم میزان هر مرحله رو جدا نوشتیم که در تقسیم بندی به مشکل بر نخورید.)

آب: نصف پیمانه

دارچین آسیاب شده یا همان پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری

جو دو سر: 1 فنجان

شکر قهوه ای: 1 فنجان

بیکینگ پودر: یک چهارم قاشق چایخوری

جوش شیرین: یک چهارم قاشق چایخوری

کره ذوب شده: نصف فنجان

طرز تهیه سیب چیپسی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای درست کردن این دسر چون باید اون رو داخل فر بگذاریم بهتره که در قدم اول فر رو روشن کنیم و دمای اون رو روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم که فر خوب گرم بشه و بعد بریم سراغ آماده کردن دسر.

در مرحله اول سیب ها رو که از قبل پوست کنده، هسته هاشون رو در آوردیم  و به ورقه های خیلی کوچک برش زدیم کف ظرف مرود نظرمون می چینیم. شکر سفید، 1 قاشق آرد و دارچین رو در یک ظرف دیگه با هم مخلوط می کنیم و بعد روی سیب ها می پاشیم و بعد هم آب رو روی تمام سیب ها به طور مساوی پخش می کنیم.

در مرحله بعدی جو دو سر  رو به همراه 1 فنجان آرد، شکر قهوه ای، بیکینگ پودر و جوش شیرین در یک کاسه بزرگ باهم مخلوط می کنیم و هم میزنیم تا کاملا یکی بشند سپس کره ذوب شده رو هم به اون ها اضافه می کنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا مواد نرم بشند و وقتی که به قدر کافی نرم شدند اون ها رو روی سیب ها پخش می کنیم.

در آخرین مرحله ظرفمون رو داخل فر که تا الان دیگه کاملا گرم شده برای حدودا 45 دقیقه قرار میدیم تا روی مواد خوب قهوه ای طلایی بشه و در لبه های ظرف که سیب ها قرار گرفتند حباب های بسیار کوچک ایجاد شود.

طرز تهیه سیب چیپسی

دسر خوشمزه شما آماده است، اگر دوست دارید می تونید اون رو به همراه بستنی و یا کمی کارامل سرو کنید. امیدواریم که شما کاربارن شایانیوز از طعم  و مزه این دسر وسوسه کننده لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی