|

با سیب زمینی چه ساید دیشی بپزم؟

طرز تهیه سیب زمینی او گراتن؛ یعنی خوشمزگیِ این ساید دیش قراره دیوونَت کنه هاااا

اگه دنبال این می گردی که سفرت تکمیل تکمیل باشه و پر شه از خوشمزه جاتی که انتخاب کردن بینشون سخته بی برو برگرد باید یه گراتن توپ داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خانوم ها و آقایون خوش سلیقه ای که دوست دارند همیشه سفرشون تکمیل باشه و میزی بچینند که هیچ چیزی سرش کم نیاد خوب میدونند که در کنار غذاهای گوشتی و سوپی و حالا هر چیزی که درست می کنند یه غذای ساده و جذاب دیگه هم لازمه که بهش میگیم ساید دیش و معمولا هم از مواد نشاسته ای درست میشه مثل سیب زمینی. خب طبیعیه که هر سفره و میزی که یک خوراک سیب زمینی دار داشته باشه تبدیل میشه به جذاب ترین سفره چون سیب زمینی ها به طرز باور نکردنی ای خوشمزه و پر طرفدار هستند.

برای درست کردن ساید دیش شما گزینه های مختلفی دارید اما ما می خوایم یکی از درجه یک ترین اون ها رو به شما معرفی کنیم که نه تنها عاشقش خواهید شد بلکه می تونه رسما برای شما یه یک اعتیاد تبدیل بشه. این ساید دیش خوشمزه و دلبر که تا این حد تعریفیه اسمش سیب زمینی او گراتن است پس با ما هرماه باشید تا طرز تهیه اش رو با شما به اشتراک بگذاریم که دست کم برای یکبار هم که شده درستش کنید و ازش لذت ببرید.

طرز تهیه سیب زمینی  او گراتن

مواد لازم برای 4 نفر:

سیب زمینی متوسط: 4 عدد ( بهتره که از سیب زمینی زنگارگون استفاده کنید اما اگر نه از هر سیب زمینی که در دسترس داشتید استفاده کنید. )

پیاز متوسط: 1 عدد

کره: 3 قاشق غذاخوری

آرد همه منظوره: 3 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: به مقدار لازم

نمک: نصف قاشق چایخوری

شیر: 2 فنجان

پنیر چدار رنده شده: 1 فنجان و نصفی

طرز تهیه سیب زمینی  او گراتن

آماده سازی:

 به گزارش شایانیوز، در قدم اول هنگام تهیه مواد اولیه سیب زمینی ها رو بسیار نازک برش بدید و پیاز ها رو هم حلقه حلقه کنید سپس برید سراغ مراحل طبخ ساید دیش جذابتون.

در این مرحله کف ظرف مورد نظر رو که تصمیم دارید داخل فر قرار بدید کمی کره بمالید و بعد نیمی از سیب زمینی ها رو کف ظرف بچینید سپس مقداری نمک و فلفل به اون ها بپاشید و بعد حلقه های پیاز رو روی اون ها قرار دهید سپس باقی مانده سیب زمینی ها رو هم مجددا روی مواد قرار بدید و دوباره به آن ها کمی نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد کره رو داخل یک قابلمه متوسط روی حرارت ذوب کنید و از طرف دیگه آرد و مقداری نمک رو کم کم با هم مخلوط کنید و سپس به کره ها اضافه نمایید و شروع کنید به همزدن، این کار رو مدام انجام بدید تا زمانی که احساس کنید آرد شما پخته، این کار تقریبا یک دقیقه زمان میبره، بعد شیر رو به تدریج به باقی مواد اضافه کنید، تقریبا در هر مرحله یک چهارم فنجان شیر به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک دست ترکیب بشند و آرد شما گوله نشود. این کار تقریبا 3 الی 5 دقیقه زمان میبره و نهایتا شما یک ماده غلیظ خواهید داشت، سپس تمام پنیر رو به یک باره به موادتون اضافه کنید و همچنان بزنید تا کاملا ذوب بشه.

در مرحله بعد سس رو روی سیب زمینی ها بریزید و روی ظرف رو با فویل آلومینیومی بپوشانید و در فراز قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد برای حدودا 1 تا 1 و نیم ساعت  قرار بدید تا سیب زمینی ها نرم بشند و سس حالت حباب دار شود.

طرز تهیه سیب زمینی  او گراتن

او گراتن دلبر و جذاب شما آماده است امیدواریم که از این ساید دیش لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی