|

چرا بخور خوب است؟

بخور میانبری برای سلامت و زیبایی پوست اما نه برای همه؛ آیا بخور برای شما خوب است؟

داشتن پوستی درخشان و براق آرزوی هر خانوم و آقای خوش سلیقه و حواس جمع است و بخور یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به آن است اما نه برای همه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مراقبت از پوست برای همه خانوم ها و آقایون اهیمت داره اما شاید بهتره بگیم که برای خانوم ها اهمیت بیشتری داره و به همین خاطر هم همیشه به دنبال راه هایی هستند که بتونند زیبایی و سلامتی پوست خودشون رو حفظ کنند. برای این کار خانوم ها غالبا نه تنها از محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع استفاده می کنند بلکه حتا به رژیم غذایی مناسب و البته درمان ها و راهکار های خونگی هم توجه دارند.

یکی از تاثیرگذار ترین درمان های خانگی که برای سلامت و زیبایی پوست استفاده میشه بخور دادن است که از زمان های خیلی قبل تا حالا همیشه خانوم ها ازش استفاده می کردند اما شاید شما تا به حال صورت خودتون رو بخور نداده باشید و به این کار اعتقادی هم نداشته باشید، در این صورت حتما به خوندن ادامه بدید تا ما بهتون بگیم که چرا باید این کار رو باید به روتین مراقبتی خودتون اضافه کنید و چه تاثیراتی بر سلامتی شما داره؛ به علاوه یه نکته خیلی مهمه که اگه از دستش بدی ممکنه برات گرون تموم شه.

چرا بخور خوب است؟

1.بخور پاک کننده پوست

برای تمیر کردن پوست هیچ چیزی مثل بخور جواب گو نیست. بخور دادن پوست باعث میشه که منافذ بسته باز بشند و آلودگی هایی که درون منافذ قرار گرفتند بیرون بیان و به این ترتیب پوست شما تمیز و درخشان تر میشه، به علاوه این که اگر پوست شما دانه سر  سیاه دارد هم، این دانه ها به کمک بخور به راحتی از روی پوست برداشته میشند.

2.بخور بهبود دهنده گردش خون

بخور باعث افزایش تعریق می شود و به این ترتیب رگ های خونی شما رو باز تر می کنه که در نتیجه آن گردش خون در زیر پوست شما بهبود پیدا می کنه. بهبود گردش خونی باعث میشه که تولید کلاژن و الاستین در پوست شما افزایش پیدا کنه و در نتیجه اون پوست شما سفت تر و جوان تر دیده خواهد شد.

3.بخور از بین برنده پوست های مرده

همون طور که قبل تر اشاره کردیم بخور باعث باز شدن منافذ پوستی میشه اما نکته ای که بهش اشاره نکردیم اینه که علاوه بر آلودگی ها با پاک کردن باکتری ها و سلول های مرده پوستی باعث جلوگیری از جوش و آکنه هم می شود.

چرا بخور خوب است؟

4.بخور پاکسازی کننده پوست

متعادل بودن سطح چربی پوست مسئله بسیار مهمی است چراکه اگر چربی پوست شما تنظیم و متعادل نباشد بستر عالی ای برای رشد باکتری ها فراهم می شود که به این ترتیب امکان بروز جوش و آکنه نیز مهیا می شود. بخور دادن صورت با تمیز کردن چربی های اضافی پوست شما رو پاک سازی می کند.

5.بخور مرطوب کننده پوست

به گزارش شایانیوز، واضح ترین و بدیهی ترین تاثیری که بخور می تونه بر پوست شما داشته باشه اینه که باعث مرطوب شدن آن میشود و به این ترتیب تولید چربی پوست را کنترل می کند و نهایتا از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

6.بخور مکمل محصولات مراقبتی پوست

این که شما از راهکار های ساده و طبیعی مانند بخور برای بهبود وضعیت پوستی خود استفاده کنید به معنای این نیست که نباید به سراغ محصولات مراقبتی برید، اتفاقا جالبه بدونید که چنانچه بخور باعث میشه نفوذ پذیری پوست شما افزایش پیدا کنه، مواد موضعی یعنی همان محصولات بهداشتی و مراقبتی هم بهتر جذب پوست می شوند.

چرا بخور خوب است؟

نکته مهم

در رابطه با بخور یک نکته بسیار مهم وجود داره که نباید از دست بدید، اون هم اینه که بخور برای بهبود سلامت پوست عالی است اگر پوست حساسی نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که بخور باعث تحریک پوست های حساس می شود و به همین ترتیب هم ممکن است باعث احتمال افزایش جوش و آکنه را افزایش دهد و باعث خشکی پوست شود. به طور کلی اگر پوست حساسی دارید بهتر است که خیلی به سراغ بخور نروید چون عواقب منفی آن بیشتر از مزایای آن است.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها