|

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

از بین بردن جای جوش و آکنه برات کابوس شده؟ بیا که چندتا ترفند ساده گفتم باورت نمیشه

داشتن پوستی زیبا و درخشان آرزوی اکثر خانم ها و حتا آقایان است حالا این بار چند راه جدید را برای درمان پوست خود استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از خانم ها و حتا آقایون با معضلی به نام جوش و آکنه و حتا بد تر از آن جای آن ها دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راهکار هایی هستند که بتوانند از شر آن ها خلاص شوند، درمان هایی موثر و غالبا سریع که سلامت و زیبایی پوست را بر می گرداند. در قدم اول باید این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که در بحث پوست و مو اگر یک درمان و یک ترفند برای عده ای از افراد جواب می دهد لزوما به معنای آن نیست که شما هم از آن جواب خواهید گرفت پس در ابتدا باید خیلی مراقب باشید و در استفاده از یک روش زیاده روی نکنید.

مسئله این جاست که داشتن پوست خوب و سالم به معنای دست یافتن به زیبایی ای طبیعی است که برای همه خانم ها و آقایان مسئله مهمی است؛ درست است که یا کمک لوازم آرایش می توان زیبایی ای بی حد را به دست آورد اما هیچ زیبایی ای به اندازه نوع طبیعیش جذاب نیست. از طرف دیگر در رابطه با مسئله درمان جوش و آکنه یک موضوعی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که به هنگام درمان از پخش و انتقال عفونت و باکتری جلوگیری کنید و باعث گسترش آن ها و نهایتا بروز آکنه های جدید نشوید.

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

در ادامه ما به شما چهار روش ساده را معرفی می کنیم تا به کمک آن ها از شر التهاب های پوستی خود خلاص شوید؛ اما فراموش نکنید همان طور که گفتیم بهتر است در ابتدا کمی مراعات کنید تا این درمان ها تاثیر معکوسی برای پوست شما نداشته باشند.

1.روغن درخت چای

اگر فقط یک ماده طبیعی وجود داشته باشد که دشمن واقعی جوش و آکنه است آن روغن درخت چای می باشد که جوش های ملتهب، سر سیاه و همچنین جوش های سر سفید را کاهش می دهد. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده اند روغن درخت چای تاثیری مشابه بنزوئین پروکسید بر روی پوست دارد، البته بدون پوسته پوسته شدن صورت، تحریک و قرمزی؛ به همین خاطر هم این روغن برای کسانی که پوستچربی دارند انتخاب بسیار خوبی است.

حالا سوال مهم اینجاست که چطور باید از این روغن برای درمان موثر استفاده کرد؟ اولین نکته مهم این است که شما توجه داشته باشید غلظت روغنتان بیش تر از 15 درصد نباشد و اگر این طور است حتما آن را با آب رقیق کنید و سپس روی محل جوش ها و آکنه های خود بمالید. بهتر است این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

2.سرکه سیب

سرکه سیب از آن دست مواد های ضروری است که باید در آشپزخانه هر خانه ای وجود داشته باشد مخصوصا برای آن هایی که به دنبال راهی برای دستیابی به پوست صاف و بدون آکنه دارند. سرکه سیب با سم زدایی بدن و از بین بردن باکتری ها پوستی شفاف و بی عیب را به شما هدیه می دهد. فرقی نمی کند که شما آن را صبح ها به صورت ناشتا بنوشید و یا به صورت موضعی بر روی پوستتان استفاده کنید چون در هر حال سرکه سیب سرشار از فواید سلامتی است، برای مثال شما می تواننید از آن به عنوان یک تونر طبیعی برای متعادل کردن سطح PH پوست خود استفاده کنید.

و اما اگر تصمیم دارید که از این ماده به صورت موضعی استفاده نمایید فقط کافی است یک گوله پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و مستقیما به روی آکنه و جوش خود بمالید؛ اما حواستان باشد که در صورت استفاده موضعی بر روی زخم های باز خود نزنید.

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

3.آسپرین

شاید دیدن نام آسپرین در این لیست برایتان کمی عجیب باشد چرا که از آن معمولا برای کاهش درد و سردرد استفاده می شود اما جلب است بدانید که استفاده موضعی از آن نیز می تواند باعث کاهش تورم ناشی از آکنه و جوش شود. آسپرین دارای سطح بالایی از اسید سالیسیلیک است که یکی از محبوب ترین روش های دفع جوش است.

برای استفاده موضعی از این دارو باید یک قرص را له کنید و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید و سپس آن را روی نواحی دارای آکنه بمالید و اجازه بدید حدود 5 الی 10 دقیقه بماند وبعد هم بشورید.

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

4.لایه برداری

لایه برداری منظم کلید اصلیِ خلاص شدن تز شر جوش و آکنه است چرا که به باز شدن منافذ پوستی، تمیز کردن عمیق پوست، کاهش چربی پوست، حذف آلودگی و سلول های مرده پوست کمک می کند. برای همین هم خوب است که هفته ای دوبار صورت خود را لایه برداری کنید.

چطور پوستی صاف داشته باشیم؟

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی