|

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

پنج رمان شاهکار به قلم پائولو کوئیلو؛ نگاه نکن همه میگن کیمیاگر و خاص باش تو این جماعت

بعضی از نویسنده ها فراتر از مرز ها و تفاوت ها هستند، آن ها همان نویسندگانی اند که با همه تفاوت ها می توان به آثارشان دلبسته شد مانند کوئیلو

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کمتر کسی است که نام نویسنده مشهور و محبوب برزیلی پائولو کوئیلو را نشنیده باشد، حتا آن هایی که چندان اهل ادبیات و کتاب خواندن هم نیستند باز هم یقینا نام کیمیاگر را شنیده اند، کیمیاگر شاهکار ادبی ای که حقیقتا می تواند زندگی هر کس را دگرگون کند به شرط آن که درک شود، به شرط آن که با پوست و استخوان حس شود. با این اوصاف بعید است که کسی تا به حال نام خالق این اثر را نشنیده باشد.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

کوئیلو خاص می نویسد، خاص تر و ویژه تر از آنکه بتوان آثار او را به ادبیات یک کشور یا یک زبان محدود کرد، کوئیلو متعلق به تمام مردم است با همه فرهنگ ها و همه ادیان و همه زبان ها، هیچ چیز نمی تواند بین او و خواننده فاصله بیاندازد و این شاید بزرگ ترین و البته تاثیر گذار ترین هنر این نویسنده شهیر برزیلی است. با توجه به تمامی این موارد اگر تاکنون با آثار کوئیلو آشنا نشده اید و شاهکار های او را نخوانده اید بهتر است دست به کار شوید و اولین کتاب را به دست بگیرید.

1.برنده تنهاست

اگر پیش از این کیمیاگر را خوانده باشید احتمالا با آغاز برنده تنهاست شوکه خواهید شد چرا که این داستان سبک و سیلقی بسیار متفاوت از کیمیاگر دارد. به گفته خود پائولو کوئیلو این کتاب تصویری است از جهانی که در آن زندگی می کنیم، جهانی مادی که با جلوه های پر رنگ و لعابش ما را به سمت خود می کشد اما قافل از آن که در پس این ظاهر پر زرق و برق چیزی نیست مگر سیاهی.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

2.یازده دقیقه

رمان یازده دقیقه مانند بسیاری دیگر از شاهکار های دنیا مثل به رنگ ارغوان حالت یک دفترچه خاطرات را دارد، که شخصیت اصلی به نوشتن وقایع تلخ و شیرین زندگی سخت خود می پردازد. یازده دقیقه یک شاهکار است، یک شاهکار است برای این که به شما نشان می دهد حتا در بد ترین شرایط هم می توان امیدوار بود، حتا در سخت ترین شرایط هم می شود نشاط را به زندگی آورد و حتا در دردناک ترین لحظات هم می توان احساس خوشبختی کرد.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

3.بریدا

به گزارش شایانیوز، با توجه به این که بریدا اولین اثری است که پائولو کوئیلو بعد از کیمیاگر به رشته تحریر در آورد چندان دور از انتظار نیست که بگوییم کمی بیشتر از باقی آثار او به این شاهکار ادبی شباهت دارد. بریدا داستان دختری ایرلندی است که در پی یادگیری جادو به تمرین های دشوار و متعددی مشغول می شود و در این بین به مسائل عرفانی و اخلاقی نیز می پردازد.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

4.شیطان و دوشیزه پریم

یکی از ویژگی های بارز آثار پائولو کوئیلو این است که به مسائل عمیق و فلسفی می پردازد اما به زبانی ساده و روان که فهم آن را برای هر کسی آسان می دارد. شیطان و دوشیزه پریم نیز همین طور است. کوئیلو به زیبایی هرچه تمام تر مبارزه میان خیر و شر را با هنر قلم خود برای شما زنده می کند. شیطان و دوشیزه پریم روایتگر زندگی یک هفته پر ماجرا و پر تلاطم از زندگی مردمی است که در دهکده ویسکوز زندگی می کنند.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

5.کنار رود پیدرا نشستم و گریه کردم

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، شیطان و دوشیزه پریم و کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم، این سه اثر را غالبا با عنوان سه گانه پائولو کوئیلو معرفی می کنند که کنار رود پیدرا نشستم و گریه کردم آخرین عضو این مجموعه است و مانند دیگر اعضای این سه گانه به جدال میان خیر و شر، زندگی و مرگ و البته عشق می پردازد. این رمان بیشتر از همه به اهمیت تسلیم در برابر عشق و دوست داشتن می پردازد.

آثار پائولو کوئیلو را بشناسیم

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بانو ارسالی در

    ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد هم واقعا عالیه، کلا آثار ایشون خیلی تاثیر گذارن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها