|

بهترین رمان های ادبیات روسیه

پنج رمان روسی که خون را در رگهایتان منجمد می کنند؛ از عشق های پرشور تا جنگ هایی ملتهب

اگر به دنبال خواندن چند اثر خوب و تاثیر گذار هستید که شما را در خود غرق کنند قطعا باید سری به شاهمار های ادبی روس بیاندازید که متحیر می شوید

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در سطح ادبیات بین الملل بعضی از کشور ها در یک سری از زمینه های ادبی حرف های بیشتری برای گفتن دارند برای مثال امریکا در بحث رمان و داستان بلند به خصوص در قرن بیست یکی از غول های ادبیات به حساب می آید و یا آلمان از اون دست کشور هایی است که در بحث خلق آثار فلسفی و تاثیر گذار ادبیات غنی و مستحکمی دارد. یکی دیگر از کشور هایی که ید بیضایی در خلق شاهکار های ادبی به ویژه رمان دارد روسیه است. روسیه ادبیاتی غنی و بسیار ماندگار دارد که مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل آن هم نویسندگان برجسته و هنرمندی نظیر چخوف است که از او با عنوان پدر داستان کوتاه نویسی یاد می شود.

روسیه

باید اعتراف کنیم که داستان های روسی نسبت به بسیاری دیگر از رمان ها و روایت ها کمی سنگین هستند و ممکن است در ابتدا چندان جذاب و گیرا به نظر نرسند اما کافی است با سبک ادبی و نام های روسی خو بگیرید تا دیگر نتوانید از آن ها دل بکنید. در ادامه ما به شما پنج مورد از قوی ترین و بی نظیر ترین رمان های ادبیات روسیه را معرفی می کنیم که با خواندن هر یک از اون ها غرق در لذت خواهید شد اگر چه حقیقتا پنج عدد کوچکی برای بهترین های ادبیات روسیه است.

1.آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

اگر از خواندن داستان های عاشقانه و اتفاقات پر فراز و نشیب لذت می برید، اگر با یک پایان بندی دور از انتظار به وجد می آیید آنا کارنینا قطعا یکی از بهترین هایی است که باید بخوانید. آنا کارنینا داستان یک عشق افلاطونی یا عجیب و غریب نیست بلکه روایتی از مسائل خانوادگی، عشق، انتقام، آرزو و حتا جامعه است. " خانواده های خوشبخت همه مثل هم هستند، اما خانواده های بدبخت هر کدام بدبختی خاص خودشان را دارند." همین جمله که البته معروف ترین جمله رمان آنا کارنینا نیز به حساب می آید برای معرفی این شاهکار و متقاعد کردن شما برای خواندن آن کافی است.

آنا کارنینا

2.مرشد و مارگاریتا اثر میخائیل بولگاکف

مرشد و مارگاریتا رمانی که از عناصر فلسفی، عاشقانه و جادویی لب ریز شده است، یکی از بهترین های ادبیات روسیه به حساب می آید که در ابتدا ممکن است به نظر برسد که تنها به توضیح و تفسیر حجم عظیمی از اتفاقات و مسائل پرداخته است اما کمی بردباری کافی است تا دریابید که هیچ موضوعی و هیچ اتفاقی در این رمان بی ربط و نا به جا نیست.

مرشد و مارگاریتا

3.دوئل اثر آنتوان چخوف

به گزارش شایانیوز، بعضی از نویسندگان در خلق اثار تامل برانگیز مهارت باور نکردنی ای دارند و چخوف، نویسنده زنده یاد و زنده نام روسی یکی از همین نویسنده هاست و دوئل یکی از شاهکار های او می باشد که شما را به تامل در روابط انسانی وا می دارد. دوئل نمایشگر آشفتگی روحی مردمانی است که انسانیت برای آن ها کمرنگ شده است.

دوئل

4.جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

اگر شاهکار بودن صرفا یک کتاب بود قطعا آن کتاب جنگ و صلح بود. جنگ و صلحِ لئو تولستوی از آن کتاب هایی است که امکان ندارد کسی در دنیا نام آن را نشنیده باشد حتا اگر آن را نخوانده باشد هم آن را می شناسد. جنگ و صلح به خاطر حجم بلند و بالایش ممکن است در ابتدا کمی ترسناک و خسته کننده باشد اما به محض آن که خواند این اثر را شروع کردید به قدری در آن غرق می شوید که دیگر متوجه ورق خوردن صفحات نخواهید شد.

جنگ و صلح

5.جنایات و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی

شاید با خودتان فکر کنید مگر ممکن است کسی بر حسب اتفاق قاتل شود؟ و یا حتا بیشتر از آن ممکن است برایتان سوال شود که مگر ممکن است داستان یک قتل، روایتی فلسفی و عمیق داشته باشد؟ اگر پاسختان به این سوال ها منفی است به خاطر این است که مطمئنا جنایات و مکافات را هنوز نخوانده اید، شاهکاری که به باور بسیاری از منتقدان بهترین اثر داستا یوفسکی و یکی از قوی ترین و شاهکار ترین آثار قرن نوزدهم می باشد.

جنایات و مکافات

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها