|

کارتوفل سالاد چیست؟!

طرز تهیه سالاد سیب زمینی؛ بیا ببین سالاد آلمانی چه می‌کنه با دل ها خوشمزه لعنتی

اگه دوست دارید که خاص و ویژه باشید و غذایی بگذارید رو میزتون که تا حالا هیچ کس نگذاشته راه کارش کارتوفل سالاد یا سالاد سیب زمینی است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگه صفحه آشپزی ما رو دنبال کرده باشید قطعا تا الان یادگرفتید که چطور با سیب زمینی که به نظر خیلی ساده و بی فایده میاد غذاها و پیش غذاهای دلبر و ویژه درست کنید، مثل سیب زمینی پنیری و نان سیب‌زمینی تابه ای و رول سیب زمینی. جذابیت سیب زمینی به اینه که شما چه گیاهخوار باشید چه همه چیز خوار بی برو و برگرد میتونید با سیب زمینی یه وعده غذای دلپذیر و دلچسب درست کنید.

حالا امروز می خوایم بهتون طرز تهیه یه سالاد فرنگی، به اسم کارتوفل سالاد یا سالاد سیب زمینی رو یاد بدیم که بیش اصلیش سیب زمینی است و به قدری خوشمزه و گیراست که درست مثل سالاد الویه می‌تونه خودش وعده اصلی شام یا حتا نهار شما باشه.

ویژگی جذاب این سالاد اینه که درست کردنش واقعا کاری نداره و تو سه سوت آماده میشه نیازی به مواد اولیه خاصی هم نداره و مواد مورد نیازش تقریباً تو هر خونه ای پیدا میشه.

طرز تهیه کارتوفل سالاد

مواد لازم برای سالاد سیب‌زمینی:

سیب زمینی آب پز

سوسیس پخته شده

چند قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه

مقداری روغن زیتون

پیازچه

خیار شور

نمک

 فلفل

شوید

سس مایونز 

مقداری ماست (در صورت تمایل)

طرز تهیه کارتوفل سالاد

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول برای درست کردن کارتوفل سالاد باید بریم سراغ سیب زمینی ها و اون ها رو بپزیم و بعد پوست بکنیم و خردشون کنیم اگر دوست دارید میتونید اون ها رو نگینی خرد کنید اگر هم نه می تواند حلقه ای خودشون کنید‌.

در مرحله دوم سوسیس ها رو داخل کمی آب میپذیم و بعد حلقه ای خردشون میکنیم. سپس میریم سراغ خیار شور ها و اون ها رو هم حلقه حلقه خرد میکنیم، البته اگر سیب زمینی هاتون رو نگینی میکنید بهتره که خیار شور هاتون رو هم نگینی خرد کنید. بعد پیازچه ها رو ریز خرد کنید و نهایتا همه مواد رو با هم داخل یک ظرف بریزید و با هم مخلوطشون کنید. کمی سس مایونز، شوید خشک، نمک، فلفل و روغن زیتون رو هم به باقی مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط بشند، سعی کنید این کار رو ولی خیلی آروم انجام بدید تا سیب زمینی هاتون از قیافه نیوفته.

اگر دوست دارید میتونید به جای شوید خشک از شوید تازه هم استفاده کنید. در رابطه با ماست هم همون طور که گفتیم یک گزینه انتخابی است، اگر دوست دارید که سالاد تون پر سس باشه به همراه مایونز حتما کمی ماست هم به مواد اضافه کنید اما اگر از سس زیادی خوشتون نمیاد همون مقدار مایونزی که اضافه میکنید کافیه. نکته دیگه هم این که تربچه و گوجه گیلاسی از مواد دیگه ای هستند که اگر دوست دارید میتونید به سالاد تون اضافه کنید و به جاش سوسیس رو حذف کنید تا سالاد تون کاملا گیاهی بشه.

کاربران عزیز ما برای مواد اولیه مقدار بهتون ندادیم به خاطر این که کاملا به سلیقه و البته حجمی که مد نظر شماست برمیگرده. 

طرز تهیه کارتوفل سالاد

امیدواریم که شما کاربران عزیز از طعم و مزه این سالاد خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها