|

خوشمزه ترین ها با سیب زمینی

طرز تهیه یه غذای دلبر با سیب زمینی؛ اونم تو سه سوت بی دردسر و کار اضافی

اگه دنبال یه خوراکی همه پسندی که هر کی دید ابداز دهنش راه بیوفته و چشماش قلبی بشه باید بری تو انواع و اقسام سیب زمینی سرخ کرده اونم با پنیر.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تا حالا شده دلتون بخواد یه پیش غذا یا خوراکی ای بگذارید روی میزتون که امکان نداشته باشه کسی از طعم مزه اش خوشش نیاد و همه به به و چه چهشون برای اون خوراک بلند شه؟! خب مسلما این جور وقت ها باید برید سراغ یک غذای خوش طعم و لذیذ که مواد اولیه اش به مزاج غالب افراد خوش بیاد؛ خب چی بهتر از سیب زمینی؟! هیچ چیزی به اندازه سیب‌زمینی نمی تونه دلبر و همه پسند باشه، از نان تابه ای سیب زمینی گرفته تا رول سیب زمینی و سیب زمینی پنیری همه و همه غذاها و پیش غذا های محبوبی هستند که می تونید باهاشون سفره خودتون رو رنگی کنید.

از اونجایی که سیب زمینی آنقدر محبوب و دوست داشتنی است و غذاهایی که بیس اصلیشون رو تشکیل میده انقدر پرطرفدار هستند ما می خوایم که در ادامه طرز تهیه یه خوراک جذاب و خوشمزه دیگه با سیب زمینی رو در اختیار شما قرار بدیم که قطعا عاشق این یکی هم خواهید شد.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مواد لازم:

سیب زمینی کوچک: ۱ کیلو

جعفری ریز خرد شده: ۱ الی ۲ عدد

پیازچه: ۳ عدد

سیر: ۲ حبه 

پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ۱ و نیم قاشق چایخوری

پاپریکا: ۱ و نیم قاشق چایخوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار دلخواه

پنیر چدار رنده شده: به مقدار دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول سیب‌زمینی ها رو پوست میکنیم و بعد میندازیمشون داخل آب نمک تا بجوشند و نر بشند، منتها باید حواستون باشه که بیش از اندازه نجوشند چون که وا میرن.

در مرحله بعد توی یک تابه جدا، کره و روغن زیتون میریزیم و وقتی داغ شد سیر های رنده شده رو بهشون اضافه میکنیم و تفت میدیم. پس از اون ادویه ها رو به شیر ها اضافه میکنیم و همچنان تفت میدیم.

در این مرحله سیب زمینی هی آب پر شده رو به باقی مواد اضافه میکنیم و خیلی آروم شروع میکنیم به هم زدن تا همه سیب زمینی ها خوب به ادویه ها آغشته بشند. بعد از این مرحله روی سیب زمینی ها جعفری و پیازچه رو که کاملا خردشون کردیم میریزیم و در آخر هم پنیر چدار رو اضافه میکنیم.

اینم یه دستور متفاوت و جذاب دیگه از سیب زمینی پنیری، خوراکی که هم می تونه یه پیش غذای جذاب باشه هم می‌تونه یه وعده غذای لذیذ و دلبر باشه که انگشت هات رو هم باهاش می‌خوری.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

امیدوارم که شما کاربران شایانیوز از این وعده لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی