|

ترفندای خونگی رفع آفتاب سوختگی؛ با این خوشمزه جات یه پوست نو و جذاب واسه خودت بساز!

اینجا قراره ترفندای خونگی واسه رفع آفتاب سوختگی رو با چند تا ماده غذایی خوشمزه یاد بگیرین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر جزو اون دسته از خانومایی هستین که در کنار میکاپ زیبا و استفاده از لوازم آرایشی متنوع به جذاب بودن پوستتون در حالت عادی هم اهمیت میدین، پس بدونین که یه خانوم همه چی تمام هستین و باید مراقبت از پوستتون رو جدی بگیرین. حساسیت و مشکلات پوستی خصوصا در فصل تابستون به اوج خودش میرسه.

چون تابش نور آفتاب شدید و خشک شدن راه و بیراه اون واقعا خطرات بسیاری رو برای آینده پوست شما به همراه خواهد داشت. از اونجایی که یکی از مشکلات رایج در این فصل آفتاب سوختگیه قصد داریم در روش های محو پوست سوخته خودتون رو با ترفندهای خونگی بهتون یاد بدیم. پس با ما همراه باشید.

1. از معجزه ماست غافل نشو!

ماست یکی از روش های بسیار خوب و خونگیه که برای رفع آفتاب سوختگی باقی مانده بر پوست به شدت توصیه میشه. برای این کار بهترین نوع ماست، ماست های غلیظ همچون ماست چکیده است. اما اگر از دلیل این موضوع میپرسین طبع خنک این ماده غذاییه که باعث اثربخشی مناسب برای رفع آفتاب سوختگی پوست خواهد شد. همچنین در قسمت هایی از پوست که بر اثر اگزما دچار خارش میشن، بهترین راه استفاده از ماست چکیده اس که نتیجه دهی سریع اون ورد زبون همه است.

gg

2. معجزه سرکه سیب برای رفع آفتاب سوختگی!

یکی دیگه از مواردی که برای رفع آفتاب سوختگی به وفور توصیه میشه، استفاده از سرکه سیبه. واسه دیدن نتیجه این ماده خوشمزه و پرخاصیت می بایست یه قاشق چای خوری از سرکه سیبُ روی بخش هایی از پوستتون که به سوختگی دچار شده، بمالین. درواقع خیس شدن پوستتون با سرکه سیب باعث تجدید حیات رنگدانه های پوستتون خواهد شد و با برگشت ph پوست آب موردنیاز پوستتون رو باز میگردونه.

gf

3. با چای کیسه ای بر آفتاب سوختگی غلبه کن!

یکی دیگه از مواردی که در زمینه رفع آفتاب سوختگی حسابی معجزه میکنه، بی تردید چای کیسه ای خواهد بود. چای از زمان قدیم برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی به کار میرفت. به همین دلیل توصیه می کنیم حساسیتی که تابش بسیار نور آفتاب روی پوست شما ایجاد کرده رو با بهره گیری از چای کیسه ای به سادگی از بین ببرین و ترمیم هر چه سریعتر پوستتون رو با این کار رقم بزنید.

jfj

4. کپسول های ویتامین E رو امتحان کن!

شاید با آفتاب سوختگی تنها تصور بر این خواهید داشت که رنگ پوستتون تیره میشه در حالی که اینطور نیس. برخی از آفتاب سوختگی ها برای افراد دردهایی رو ایجاد میکنه که اصلا قابل تحمل نیست. دلیل این اتفاق اشعه فرابنفشیه که خورشید با تابش اون روی پوست شما رادیکال های آزاد تولید کرده.

این رادیکال ها باعث از بین بردن و آسیب زدن  به مولکول های سالم پوست میشه و دردهای خطرناکی رو پدید میاره. برای رفع این مشکل بهتره از ویتامین E غافل نشید. این ویتامین مانع از انجام عمل خطرناک رادیکال های آزاد میشه و برای دیدن اثرش میتونین هم به صورت موضعی و هم به شکل خوراکی ازش بهره مند شید.

fj

5. شیرینی عسل دوای درد آفتاب سوختگی!

اما در کنار تمام این مواردی که تاکنون بیان شد نباید از معجزه خلقت که عسل نام داره غافل شد. این معجزه طبیعت که طرفدارای زیادی داره و طعم شیرینش یادآور خاطرات فوق العاده ای برای انسانه، دارای خواص خارق العاده ایه که یکی از اونا رفع آفتاب سوختگیه. برای این کار تنها کافیه مقداری از عسلُ مثل پماد روی بخش های آفتاب سوخته پوستتون قرار بدین و خلق پوست زیبا و جدیدی رو برای خود شاهد باشید.

ggf

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها