|

چطور روتین مراقبت پوستی داشته باشیم؟

چطور از پوست خود مراقبت کنیم؟ برای شما که به دنبال پوستی سالم و زیبا هستید

A Guide to Taking Care of Your Skin

پوست سالم و زیبا و محافظت از آن مسئله ایست که ذهن ما را به خود مشغول میکند و ما به دنبال بهترین راه برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن پوستی سالم و درخشان و محافظت از آن مسئله ایست که دائما ذهن همه ی ما را به خودش مشغول می کند و ما همیشه به دنبال بهترین راه برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود هستیم. به همین ترتیب ما تصمیم گرفته ایم تا چند نکته ی مهم در رابطه با نحوه ی مراقبت از پوست و داشتن یک روتین پوستی روزانه را با شما به اشتراک بگذاریم.

نوع پوست شما مهم است

آنچه که خیلی مهم است این است که نوع پوست خود را بشناسید، ممکن است شما به نظرتان برسد که پوستی چرب، خشک، نرمال و یا حساس دارید اما واقعا آنچه به نظرتان می رسد درست است و شما پوست خود را می شناسید؟ این که شما نوع پوست خودتان را بشناسید خیلی مهم است برای اینکه هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حسابی به کمک شما می آید و یا زمان هایی که تصمیم می گیرید از ترفند ها و راهکار های اینترنتی برای مراقبت یا درمان پوست خود استفاده کنید، در حقیقت استفاده از محصول نامناسب و یا درمان نا به جا می تواند وضعیت پوستی شما را وخیم کند و یا حتا باعث بروز برخی از مشکلات پوستی شود.

چطور روتین مراقبت پوستی داشته باشیم

روتین روزانه مراقبت از پوست داشته باشید

مهم نیست که نوع پوست شما چیست در هر حال یک روتین مراقبتی به شما کمک می کند تا سلامت کلی پوستتان را حفظ کنید و مشکلات خاصی نظیر آکنه، جوش، جای زخم و لکه های تیره را بهبود بخشید. یک برنامه روزانه مراقبت از پوست دارای چهار مرحله می باشد که شما می توانید یک بار در صبح و یک بار در شب یا تنها یک بار آن هم قبل از خواب انجام دهید

1.پاکسازی:

برای انتخاب شوینده باید توجه داشته باشید که شوینده ی مورد نظر شما با نوع پوست شما هم خوانی داشته باشد. به علاوه توجه داشته باشید بهتر است از شوینده ای استفاده نمایید که پس از استفاده باعث بروز احساس کشیدگی بر روی صورت شما نشود. اگر پوست خشکی دارید و آرایش هم نمی کنید سعی کنید بیشتر از دو بار در روز صورت خود را نشویید.

2.سرم:

به گزارش شایانیوز، یک سرمِ حاوی ویتامین C، یا فاکتورهای رشد و یا پپتید ها در صبح پیش از استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. برای استفاده در شب نیز بهتر است از سرم های حاوی رتینول یا رتینوئید های تجویزی استافده نمایید.

3.مرطوب کننده:

همه ی انواع پوستی نیازمند استفاده از مرطوب کننده هستند اما اگر شما دارای پوست چرب هستید مهم است از مرطوب کننده هایی استفاده نمایید که سبک و ترجیحا مبتنی بر ژل و غیر کومودوژن باشند تا باعث مسدود شدن پوست صورت شما نگردد. این در حالی است که افراد با پوست خشک بهتر است از محصولات مبتنی بر کرم استفاده نمایند.

چطور روتین مراقبت پوستی داشته باشیم

4.ضد آفتاب:

تحت هیچ شرایطی نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 آن هم 15 دقیقه قبل از خروج از خانه از مهم ترین کارهای مراقبتی است که باید انجام دهید، دلیل آن هم این است که اصولا مدتی طول می کشد تا کرم های ضد آفتاب به پوست شما بنشینند و خواص محافظتی آن ها فعال شود.

از درمان های خانگی خودسر استفاده نکنید

بسیاری از مردم هستند که به طرز شگفتی آوری برای درمان مشکلات پوستی خود مانند جوش و لکه های پوستی به سراغ آبلیمو و خمیر دندان می روند. یا برخی دیگر معتقدند که هیچ چیزی مانند جوش شیرین نمی تواند باعث زیبایی پوست شما شود.؛ اما باور کنید که این دست از درمان ها نه تنها نتیجه ای قطعی و ثابت ندارند بلکه ممکن است حتا باعث بروز مشکلات پوستی طولانی مدت نیز بشوند چراکه می توانند به سطح پوست شما آسیب برسانند.

در حقیقت درست است که این مواد طبیعی و مقرون به صرفه به نظر می رسند اما برای پوست شما فرموله نشده اند و حتا اگر عوارض جانبی نشان ندهند ممکن است در طولانی مدت باعث بروز آسیب شوند.

چند نکته ی ساده مراقبتی برای تمامی انواع پوست

رعایت چند نکته ی ساده می تواند به طرز باور نکردنی در روند مراقبتی پوست شما تاثیر گذار باشد ابدا هم اهمیتی ندارد شما از چه نوع پوستی برخوردار هستید. این نکات عبارتند از:

  • هیدراته بمانید ( اگر نیم توانید به قدر کافی آب بنوشید، نوشیدنی های آبرسان قوی را جایگزین کنید )
  • روبالشتی خود را حداقل هفته ای یکبار عوض کنید
  • استفاده از کرم ضد آفتاب 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل را فراموش نکنید
  • پیش از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حتما تست حساسیت را انجام دهید

چطور روتین مراقبت پوستی داشته باشیم

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها