|

پاک کننده های طبیعی آرایش

دیگه انقدر پول میسلارواتر نده؛ آرایشتو با این هفت پاک کننده طبیعیِ تو خونت تمیز کن

Natural cleansers to get rid of makeup: 8 alternative makeup removers that actually work!

اگه به پوست خودتون اهمیت میدید، پاک کردن آرایش قبل از خواب باید یکی از اولویت هاتون باشه. حالا ما بهتون می گیم که چه پاک کننده هایی بهترینن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از مهم ترین اقداماتی که هر خانمی قبل از خواب باید انجام بده اینه که حتما آرایشش رو پاک کنه چراکه اگر شما بدون پاک کردن آرایش به رختخواب برید، مواد آرایشی باعث مسدود شدن منافذ پوستی شما میشند و نتیجه ی اون هم بروز جوش و آکنه، و سایر مشکلات پوستی خواهد بود. به این ترتیب پاک کردن آرایش برای اینکه پوستتون بتونه نفس بکشه خیلی امر مهمیه؛ اما اگر دوست دارید که پوستی درخشان و زیبا داشته باشید و کمتر هم از پاک کننده های آرایشی که کلی مواد شیمیایی در خودشون دارند استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد میدیم که حتما پاک کننده های طبیعی آرایشی رو امتحان کنید.

در ادامه ما به شما چند مورد از پاک کننده های آرایش رو میگیم که به پوست شما آسیب نمی رسونند و در عین حال به خوبی هم آرایش شما رو پاک می کنند، به علاوه هر یک از این مواد طبیعی به خودی خود هم برای سلامت و درخشش پوست شما مفید هستند.

هفت پاک کننده ی طبیعی آرایش:

1.شیر

مطمئنا همه ی شما از خواص زیبایی و سلامتی شیر، که کم هم نیستند اطلاع دارید اما شاید نمی دونستید که شیر می تونه به عنوان یک پاک کننده ی آرایشی هم مورد استفاده قرار بگیره.شیر علاوه بر مواد آرایشی، آلودگی ها رو نیز از سطح پوست شما پاک می کنه، به علاوه باعث تغذیه پوست و تقویت کلاژن ها نیز می شود در عین حال پوست شما رو صاف و درخشان می کنه. استفاده از شیر به عنوان پاک کننده باعث آبرسانی به پوست خشک و تسکین پوست تحریک شده میشه که نکته ی بسیار حائز اهمیتیه. اگر دوست دارید که شیر رو به عنوان یک پاک کننده ی آرایشی استفاده کنید فقط کافیه که یک پد آرایشی رو به شیر آغشته کنید و اجازه بدید که 15 دقیقه بمونه بعد با آب خنک صورتتون رو بشویید.

پاک کننده آرایشی، شیر

2.گلاب

شاید باور کردنش براتون سخت باشه اما گلاب یک معجزه ی واقعیه که به عنوان پاک کننده هم خیلی عالی عمل می کنه، تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که گلاب رو روی پنبه بریزید و بعد به آرومی صورت و گردن خودتون رو با اون تمییز کنید. علاوه بر مواد آرایشی گلاب به از بین چربی و آلودگی انباشته شده در منافذ مسدود شده ی پوست شما هم کمک می کنه و با رایحه ی فوق العاده ای که داره به پوست شما احساس طراوت و شادابی میده.

پاک کننده آرایشی، گلاب

3.ماست

ماست علاوه بر اینکه فوق العاده خوش مزه است برای زیبایی و سلامت پوست هم بی نظیره، نه تنها پوست شما رو تمییز می کنه بلکه به مرور باعث کاهش لکه های پوستی هم میشه. اسید لاکتیک موجود در ماست به از بین رفتن پوست های مرده و سفت شدن منافذ پوست کمک می کنه. حالا اگر دوست دارید که این بار از ماست به عنوان پاک کننده استفاده کنید باید یه تیکه پنبه رو به ماست آغشته کنید و بعد به کل صورتتون بمالید، بعد از تقریبا 30 دقیقه می تویند صورت خودتون رو بشویید.

پاک کننده ارایشی، ماست

4.خیار

مطمئنا همه ی شما تا حالا بار ها از خواص زیبایی خیار شنیدید، خب خیلی عجیب نیست چون که خیار یکی از محبوب ترین مواد طبیعیِ مراقبتی پوست به حساب میاد که به کاهش تورم و پف کردگی صورت به دلیل احتباس آب کمک میکنه. برای استفاده از این میوه ی خوش طعم و بو باید کمی از اون رو رنده کنید و به آرومی روی تمام سطح پوستتون بمالید و بعد از حدود 20 دقیقه هم می تویند خیار ها رو بشویید. اگر دوست دارید می تونید کمی شیر هم به یه مقدار از خیار ها اضافه کنید و روی لب هاتون بمالید تا لب های خوشگل تر و صورتی تری داشته باشید.

پاک کننده آرایشی، خیار

5.عسل و جوش شیرین

عسل به خاطر خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد برای سلامت پوست خیلی مفیده و تاثیر گذاره، جوش شیرین هم جزو لایه بردار های طبیعی خیلی خوب به حساب میاد. برای استفاده از ترکیب عسل و جوش شیرین به عنوان پاک کننده شما باید مقداری عسل رو با کمی جوش شیرین مخلوط کنید و به آرومی روی صورتتون ماساژ بدید و بعد از 5 الی 10 دقیقه هم اون رو بشویید. مخلوط عسل و جوش شیرین می تونه تمام آرایش و آلودگی های سطح پوست شما رو به خوبی پاک کنه.

پاک کننده آرایشی، عسل و جوش شیرین

6.موز

هرچی از خواص موز بگیم کم گفتیم، در کنار تمام خواص بی نظیر سلامتی که این میوه ی گرمسیری داره برای پوست هم بسیار مفید و تاثیر گذاره. از اونجایی که موز سرشار از ویتامین C و E است، به درخشش و صافی پوست شما حسابی کمک می کنه. یه موز رسیده رو له کنید و وقتی به شکل خمیر در اومد روی صورت خودتون بمالید و بعد از 5 دقیقه با یک دستمال پارچه ای که کمی با آب گرم، تَر شده، صورتتون رو پاک کنید. نه تنها آرایش شما کاملا پاک میشه بلکه پوستتون هم نرم و تازه میشه.

پاک کننده آرایشی، موز

7.ژل آلوئه ورا

مطمئنا هیچ کس نیست که تا به حال در رابطه با خواص زیبایی و درمانی آلوئه ورا نشنیده باشه، اما شاید نمی دونستید که می تونید از ژلِ این گیاه اعجاب انگیر به عنوان یک پاک کننده ی قوی و عالی هم استفاده کنید. ژل آلوئه ورا غنی از اسید آمینه و آنتی اکسیدان است که اون رو به یک پاک کننده ی بسیار باکیفیت تبدیل می کنند. می تونید ژل رو به صورت مستقیم به روی پوستتون بمالید یا از پنبه برای این کار استفاده کنید، نهایتا هم بعد از 20 دقیقه صورتتون رو بشویید و خشک کنید.

پاک کننده آرایشی، ژل آلوئه ورا

همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم تمام این مواد طبیعی درجه یک علاوه بر اینکه می تونند آرایش شما رو به خوبی پاک کنند خواص زیبایی و سلامتی بی نظیر دیگه ای هم با خودشون به همراه دارند که می تونند به سلامت و زیبایی پوست صورت شما کمک کنند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها