|

آنچه باید در رابطه با کرم های ضد آفتاب بدانیم

هشدااار؛ هفت اشتباهی که هنگام استفاده از ضد آفتاب مرتکب آن می شویم!

7 Sunscreen Mistakes That Hurt Your Skin

حتا بهترین و گران ترین کرم های ضد آفتاب دنیا نیز هم زمانی که به درستی مصرف نشوند نمی توانند به خوبی از پوست شما محافظت و مراقبت نمایند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سالم نگه داشتن پوست و مراقبت از آن یکی از اصلی ترین مسئله هایی است که همه ی ما مدام با آن درگیر هستیم. کرم ضد آفتاب یکی از سالم ترین محصولاتی است که هر یک از ما می تواند برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید به سراغ آن برود. به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA)  یک کرم ضد آفتاب خوب با مسدود کننده های قوی UVA و UVB می تواند مانع از سوختن پوست شما شود، همچنین ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری را به حداقل برساند و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

اما موضوع این جاست که حتا بهترین و گران ترین کرم های ضد آفتاب نیز زمانی که به درستی مصرف نشوند نمی توانند به خوبی از پوست شما محافظت نمایند؛ بنابراین مهم است که به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید. به همین خاطر ما در ادامه هفت اشتباهی را اکثر افراد هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب مرتکب آن می شوند به شما معرفی می کنیم تا با اجتناب از آن ها بتوانید بیشتر مراقب سلامت پوستتان باشید.

هشدااار؛ هفت اشتباهی که هنگام استفاده از ضد آفتاب مرتکب آن می شویم!

1.در زمان مناسب از کرم ها استفاده نمی کنید

بسیاری از افراد زمان نامناسبی را برای استعمال کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود انتخاب می کنندو متخصصان بر این باورند که شما باید حداقل بیست دقیقه قبل از ترک خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چراکه مدت زیادی طول می کشد تا پوست شما مواد محافظ موجود در آن را جذب کند.

2.به مقدار کافی از کرم را بر پوست خود نمی مالید

برای بهره مندی از محافظت کامل SPF محاسبه شده برای هر کرم ضد آفتاب، فقط مقدار کمی استفاده نمی تواند پاسخگو باشد و شما باید با دست و دلبازی از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. بیشتر افراد معمولا مقدار مناسب را بر روی پوست خود نمی مالند و به هیمن دلیل هم نمی توانند از محافظت کامل برخرودار شوند.

3.مناطق مهم را فراموش می کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی نقاط بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرند بسیار مهم است و جالب است بدانید که بیشتر افراد فراموش می کنند که تمامی نقاط را به کرم آغشته کنند. برای مثال اکثر افراد فراموش می کنند و یا حتا نمی دانند که پلک آن ها هم نیاز دارد تا بوسیله ی کرم ضد آفتاب محافظت شود.

لب ها یکی دیگر از مناطقی هستند که اغلب فراموش می شوند و اتفاقا که بسیار هم مستعد آسیب می باشند چراکه ملانین زیادی ندارند. به همین خاطر خوب است که از بالم لب یا رژ لب هایی که SPF15 و یا بالاتر دارند استفاده نمایید.

هشدااار؛ هفت اشتباهی که هنگام استفاده از ضد آفتاب مرتکب آن می شویم!

4.ضد آفتاب خود را تمدید نمی کنید

جالب است بدانید که علی رغم تاکید بیش از اندازه ی پزشکان و متخصصان اکثر افراد به قدر کافی کرم ضد آفتاب خود را تمدید نمی کنند در حالی که این مسئله یکی از مهمترین موضوع هایی است که باید به آن پایبند باشید. به خاطر داشته باشید که باید کرم ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یکبار تمیدید کنید، البته اگر برای زمان طولانی در معرض مسقیم نور خورشید هستید و یا به شدت عرق می کنید و یا شنا می کنید باید زمان تمدید خود را نزدیک تر کنید.

5.در صورت نبودن نور خورشید ضد آفتاب را فراموش می کنید

باید توجه داشته باشید که حتا زمانی که خورشید دیده نمی شود و هوا کاملا ابری است 80 درصد از اشعه ماورا بنفش هنوز به پوست شما برخورد می کند. بنابراین خیلی مهم است که شما در هر هوایی از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

6.تاریخ انقضا کرم را نادیده می گیرید

شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد، بسیاری از افراد تاریخ انقضا درج شده بر روی بسته بندی را نادیده می گیرند اما مهم است توجه داشته باشید که در صورت به اتمام رسیدن زمان مصرف آن کرم دیگر نمی تواند محافظت کامل را به شما ارائه دهد.

هشدااار؛ هفت اشتباهی که هنگام استفاده از ضد آفتاب مرتکب آن می شویم!

7.کرم را به قدر کافی پخش نمی کنید

درست است که ابتدایی به نظر می رسد اما بسیاری از افراد همین نکته ی ساده و ابتدایی را رعایت نمی کنند به همین خاطر هم معمولا کرم به قدر کافی بر روی صورت آن ها پخش نمی شود و تمامی نواحی را پوشش نمی دهد. برخی از اسپری های ضد آفتاب استفاده می کنند این دسته از افراد احتمال بیشتری دارد که با این مشکل رو به رو شوند.

شما کاربران شایانیوز تا به حال کدام یک از این اشتباهات را مرتکب شده اید؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها