|

فرم دادن خامه قنادی واسه تزئین کیک تولد؛ بریم واسه خوشگل کردن کیک اسفنجیه جذابمون

کیک تولد

برای فرم دادن خامه ابتدا باید با سرعت متوسط همزن حدود 3 تا 4 دقیقه هم بزنید تا یکدست بشه بعد سرعت همزنُ زیاد کنید و با سرعت بالا هم بزنید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تولد بدون کیک اصلا معنی نداره؛ در واقع این خوشمزهِ جذاب و خوشگل پایه اصلی همه تولدها است حالا چه یه تولد ساده خونوادگی باشه چه یه دوره همی بزرگ و مجلل. از دو سه سال پیش به خاطر کرونا و این روزها هم به خاطر گرونی ها خیلیا آستینا رو بالا زدن و خودشون برای تولد عزیزانشون کیک درست میکنن. به همین خاطر ما هم توی مطلب قبلی طرز تهیه کیک اسفنجی رو براتون گذاشتیم. کیک اسفنجی به عنوان یه کیک پایه برای تهیه انواع کیک های مناسبتی مورد استفاده قرار میگیره.

درست کردن کیک اسفنجی به خودی خود کار سختی نیست اما چیزی که درست کردن کیک تولد و انواع کیک های مناسبتی رو سخت میکنه تزئینشِ که خب مسلما خیلی خیلی مهمِ. همه دلشون میخواد برای تولدشون یه کیک خوشمزه و البته فوق العاده خوشگل و جذاب داشته باشن. پس درست کردن یه کیک اسفنجی عالی بدون یه تزئین خوب خیلی به کارتون نمی یاد. به همین خاطر توی این مطلب میخوایم طریقه فرم دادن خامه رو بهتون یاد بدیم.

اگه قرار باشه کیک تولد درست کنید حالا با هر طرح و مدلی که باشه حتما به خامه احتیاج دارید اگه نتونید خامه رو درست فرم بدید همه زحماتتون هدر میره چون بعد از یه تایم کوتاهی خامه شل میشه در نتیجه ظاهر کیکتون بد میشه. علاوه بر این توی مزه هم خیلی تاثیر میزاره بنابراین فرم دادن خامه مهم ترین بخش تزئین کیکِ پس خیلی مهمِ که طریقه صحیح فرم دادنُ یاد بگیرید تا یه کیک تولد خوشمزه و خوشگل داشته باشید.

کیک تولد

طریقه فرم دادن خامه قنادی

به گزارش شایانیوز اولین قدم برای تزئین کیک، خرید خامه شیرین شدَس که باید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. همیشه وقتی خامه رو می خرید بسته به نیازتون توی بسته‌های یک کیلویی یا نیم کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندیش کنید تا وقتی که خواستید ازش استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز از فریزر خارج کنید.

برای شروع کار خامه یخ زده رو از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدید تا یخ‌زدایی شه و حالت بستنی پیدا کنه. معمولا باید نیم ساعت قبل از شروع کار خامه رو از فریزر خارج کنید تا موقع فرم دادن، کمی نرم شده باشه. خامه اصلا نباید دارای تکه‌های یخ باشه چون قسمت‌های یخ زده در جریان فرم‌دهی آب میشن در نتیجه خامه‌ باکیفیتی نخواهید داشت یخ داشتن خامه موقع فرم دادن یکی از مواردیه که باعث میشه خامه شل بشه و دیگه خوب فرم نگیره.

خامه فرم گرفته

برای فرم دادن خامه ابتدا باید با سرعت متوسط همزن حدود سه تا چهار دقیقه هم بزنید تا یکدست بشه بعد سرعت همزنُ زیاد کنید و با سرعت بالا هم بزنید. خیلیا میپرسن خامه رو چند دقیقه باید بزنیم تا فرم بگیره؟ در پاسخ به سوال این دوستان باید بگیم که لطفا توی آشپزی و شیرینی پزی دنبال متر و اندازه و زمانبندی نباشید بهترین آشپزها و قناد ها و حتی مامان های خودمون که کلی غذا و کیک خوشمزه برامون درست میکنن خیلی درگیر اندازه و پیمانه و تایم نیستن. حالا بیاین با دلیل بهتون بگیم که چرا نباید درگیر اندازه ها و زمان بندی ها باشید.

معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته میشه که اونُ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دونید، توی قنادی مهم‌تر از زمان‌بندی ابزاری است که در اختیار دارید. بریم تا با یه مثال بیشتر توضیح بدیم. فرض کنید شما طبق زمان بندی میخواین عمل کنید پس برای فرم دادن خامه اونُ 15 دقیقه هم میزنید اما هیچ توجهی به همزنتون ندارید حالا ممکنِ همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشه مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل میشه متفاوتِ. ممکنِ با همزن متوسط تو ۱۵ دقیقه خامه آماده شه؛ اما همون نتیجه با یه همزن قوی توی 10 دقیقه به دست بیاد. حالا اگه شما قدرت همزنتون ندونید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه رو هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌یاد، خامه فرم گرفته نیست.

کیک تولد

خب حالا بریم با همدیگه خامه رو فرم بدیم

خامه ای که از قبل از فریزر خارج کردید و  کمی نرم شدَه رو داخل کاسه بریزید همزنُ روی دور متوسط قرار بدید وقتی یکدست شد، روی دور تند قرارش بدید و هم بزنید. وسط کار یک بار همزنُ خاموش کنید و خامه رو با لیسک آروم به صورت دورانی هم بزنید و زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شه. برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه رو در ظرف حاوی یخ قرار بدید و بعد با همزن هم بزنید.

خامه فرم گرفته

نشانه های خامه فرم گرفته

خامه وقتی زده شده نیست، براقِ؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کنه، کم‌کم رنگش مات میشه. علاوه‌ بر مات شدن یکی دیگه از نشونه‌های خامه فرم گرفته اینِ که رد پره‌های همزن روش می‌افته وقتی سر همزنُ از داخل ظرف خامه بیرون می‌یارید، باید خامه داخلش گیر کرده باشه. وقتی خامه فرم گرفته باشه اگه ظرف برعکس کنید خامه ها بیرون نمی ریزن. وقتی خامه فرم میگیره تکه هاش شروع به پرتاب شدن میکنن.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

کیک تولد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی