|

رفع چربی اضافه موها

چطور از شر موهای چرب خلاص شویم تا ظاهری زیباتر و آراسته تر داشته باشیم؟!

7 ways to get rid of greasy hair

موهای چرب و به هم چسبیده می توانند ظاهر آراسته ی شما را بهم بریزند و مراقبت از آنها نیز خسته کننده می باشد. اما راهکار حل این مشکل چیست؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- موهای چرب و به هم چسبیده به راحتی می توانند ظاهر آراسته ی شما را بهم بریزند و یا حتا باعث شوند که احساس بدی نسبت به ظاهر خود داشته باشید درست همان تاثیری که یک پوست چرب و پر از آکنه می تواند بر روی اعتماد به نفس شما بگذارد. همه ی ما دوست داریم که همیشه موهایی سالم و زیبا و پوستی درخشان و صاف داشته باشیم.

به همین ترتیب ما تصمیم گرفته ایم که عواملی را که منجر به چرب شدن موها می شوند و کارهایی را که می توان برای رفع این مشکل انجام داد با شما به اشتراک بگذاریم. به طور کلی باید بدانید که چند تغییر جزئی در روند مراقبتی شما می تواند علاوه بر حفظ سلامت موهایتان، درخشش طبیعی و بدون چربی را به موهای شما هدیه دهد.

celebrity-skincare-2

هفت راهکار برای اجتناب از موی چرب:

1.به اندازه و به موقع موهایتان را بشویید

متاسفانه باید به شما بگوییم که برای از بین بردن چربی مو اولین و موثر ترین راه شستن آن است. پس اگر موهای خیلی چربی دارید شاید مجبور باشید که هر روز آنها را بشویید اما این را هم فراموش نکنید که شستن زیاد موها، به ویژه بیشتر از یک بار در روز، به خودی خود می تواند منجر به چرب شدن موهایتان شود.

به علاوه بهتر است هنگام انتخاب شامپو توجه داشته باشید که شامپوی انتخابی شما مناسب برای موهای چرب باشد. این محصولات برای تمیز کردن پوست سر و مو، بدون افزودن رطوبت اضافی طراحی شده اند.

2.با موهایتان به آرامی رفتار کنید

هنگام شستن موهایتان، حتما توجه داشته باشید که پوست سرتان نیز به خوبی شسته شود اما این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید. ماساژ دادنِ سخت و محکم باعث می شود که پوست سرتان تحریک شد و سبوم بیشتری تولید کند که منجر به چربی مو می شود. قبل از خارج شدن از حمام نیز مطمئن شوید که به خوبی موهایتان را آب کشیده اید و هیچگونه شامپو یا نرم کننده ای بین موهایتان باقی نمانده است؛ چرا که آنها می توانند لایه ای روی موهای شما ایجاد کنند که نهایتا منجر به احساس چربی در موهای شما خواهد شد.

3.نرم کننده را فراموش نکنید

نرم کننده علاوه به اینکه از گره خودرن موهای شما جلوگیری می کند، کمک می کند تا رطوبت نیز به موهای شما برگردد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست سر شما به نرم کننده احتیاجی ندارد و نباید آنها را به کف سر خود بزنید، در عوض ساقه های مویتان را با نرم کننده ماساژ دهید.

C4pbY1eXAAEIQIb

4.با موهای خود بازی نکنید

سعی کنید موهای خود را بیش از حد نیاز برس نزنید و یا مدام با آنها بازی نکنید. شانه زدن مکرر موها می تواند غدد شما را تحریک کند تا سبوم بیشتری تولید کنند. از طرفی دیگر دست زدن به موهایتان نه تنها می تواند به حرکت سبوم بیشتر در فولیکول ها کمک کند، بلکه می تواند روغن دست های شما را نیز به موهایتان اضافه کند.

5.از محصولات جذب کننده روغن استفاده نمایید

اگر می خواهید کمی زمان برای خودتان بخرید تا دیرتر به حمام بروید خوب است که از شامپوهای خشک یا پودر جذب کننده ی روغن استفاده نمایید. این محصولات برای جذب روغن های اضافی، پوشاندن بو و اضافه کردن حجم اضافی ساخته شده اند.

6.شامپوهای شفاف کننده یا دتاکس استفاده کنید

با گذشت زمان برخی از محصولات ممکن است باعث شوند که یک لایه ی اضافی روی موهای شما ایجاد شود حتا اگر آن را شسته باشید و این امر نیز می تواند منجر به احساس چربی در موهای شما شود. به همین خاطر خوب است که هر از چند گاهی برای مثال ماهی یک بار از شامپوهای شفاف کننده یا دتاکس استفاده نمایید. این شامپو ها برای از بین بردن هرگونه تجمع یا لایه ای از موهای شما ساخته شده اند؛ و کمک می کنند تا بقایای محصولات حالت دهنده یا سایر محصولات نظیر نرم کننده ها از بین برود.

7.از محصولات با رطوبت بالا خودداری کنید

اگر موهای شما در حال حاضر روغن اضافی تولید می کند، استفاده از یک محصول حالت دهنده مبتنی بر روغن برای شما بهترین ایده نیست. درست است که حفظ رطوبت موها برای سلامت آنها خیلی مهم است اما موهای چرب رطوبت خود را به راحتی از دست نمی دهند.

elle_russia_may2015_6

علت چربی موها چیست؟

روغن های موجود در موها از غدد چربی متصل به هر فولیکول مو نشئت می گیرند. این غدد ماده ای روغنی به نام سبوم را تولید می کنند که به سمت فولیکول های مو حرکت می کند تا پوست سر و تمام مو را مرطوب کند. هنگامی که این غدد به طور طبیعی کار نمی کنند می توانند سرانجام منجر به برخی مشکلات برای پوست و موی شما شوند. به عنوان مثال، آکنه زمانی ایجاد می شود که بدن چربی اضافی تولید می کند و باعث می شود سلول های مرده پوست به هم بچسبند و منافذ را مسدود کنند.

از طرفی دیگر اختلال در عملکرد این غدد می تواند مشکلاتی ماننده شوره سر را نیز به همراه داشته باشد. با این اوصاف بهتر است در اولین قدم راهکار های مراقبتی و درمان های ساده ی خانگی را برای داشتن موی سالم، زیبا و براق امتحان کنید و در صورتی که به نتیجه ی مطلوب دست نیافتید می توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها