|

پوست روشن و درخشان

هفت ماسک خانگی برای داشتن پوستی روشن و درخشان

How to lighten skin tone?

داشتن پوست روشن و درخشان می تواند زیبایی شما را دوچندان کند ما در اینجا 7 ماسک خانگی را معرفی می کنیم که پوستی زیبا و شفاف به شما می بخشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن پوست روشن و درخشان می تواند زیبایی شما را دو چندان کند. اما همان طور که می دانید عوامل زیادی وجود دارد که می تواند پوست هر انسان را از حالت طبیعی خارج کند و باعث کدری آن شود مانند آلودگی و یا انتخاب نام مناسب سبک زندگی. در هر حال داشتن پوستی درخشان و روشن، آرزویی است که بسیاری از خانم ها در سر می پرورانند. ما در اینجا قصد داریم تا چند راه کار ساده و خانگی را به شما معرفی کنیم که نه تنها هزینه گزافی را، نسبت به لوازم آرایشی، برای شما به همراه نخواهد داشت بلکه بدون ضرر نیز می باشند.

هفت ماسک خانگی برای داشتن پوستی روشن:

1.لایه برداری با روغن نارگیل

برای خلاص شدن از شر تجمع پوست مرده بهتر است هر روز پوست خود را لایه برداری کنید. با ترکیب 2 قاشق چایخوری پودر برنج با کمی روغن نارگیل می توانید یک لایه بردار طبیعی و خانگی درست کنید. کافی است این ترکیب را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید کمی بماند، خواهید دید که چگونه تیرگی پوست شما را کاهش می دهد.

Exfoliate your skin

2.ماسک پرتقالی

استفاده از ماسک پوست پرتقال شما را متعجب خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست پرتقال تازه را خرد کنید و داخل یک ظرف شیر سرد بریزید تا خمیر شود و سپس آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. بهتر است یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید تا پوستی روشن و طبیعی داشته باشید.

Use orange peel mask

3.سفید کننده طبیعی با پوست لیمو

برای تهیه این ماسک بی نظیر باید 2 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، 1 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب نمایید و خمیر حاصل شده را بر روی صورت خود بمالید تا پوستی درخشان را به شما هدیه دهد.

Natural bleach face pack

4.ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا حقیقا یک گیاه معجزه آسا و عجیب و غریب است که همیشه کاربرد دارد. 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک پد پنبه ای آغشته به شیر سرد آن را پاک کنید، سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک رنگ و حالت ارتجاعی پوست شما را افزایش می دهد. باور کنید که حالا ترکیبی اعجاب انگیز را در اختیار دارید.

Aloe vera fairness treatment

5.ماسک خیاری

برای روشن‌تر کردن رنگ پوست، می‌توانید با مخلوط کردن برش‌های خیار پوست کنده با پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک ماسک صورت خیار بی نظیر درست کنید. این ماسک گیاهی را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. برای داشتن پوستی درخشان و رنگ پوست روشن تر، آن را بشویید و به آرامی خشک کنید.

نکته:

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که صندل دسته ای از چوب های درختان خوشبوی صندل سفید می باشد که چوب‌ هایی سنگین، زرد و دانه‌ریز هستند و برخلاف بسیاری از چوب‌های معطر دیگر، عطر خود را برای دهه ‌ها حفظ می‌کنند.

Cucumber fairness face pack

6.تونر های طبیعی

برای اینکه یک تونر طبیعی بسازید، باید مقدار مساوی سرکه سیب و گلاب را با هم مخلوط کنید. سپس یک پد پنبه ای را به محلول آغشته کنید و صورت خود را با آن پاک کنید و پس از 2 دقیقه آبکشی کنید. این کار ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را نرم می کند و رنگ چهره تان را درخشان می نماید.

Use a natural toner

7.ماسک تخم مرغ

سفیده تخم مرغ روی پوست شما معجزه می کند! تخم مرغ دارای خواص اعجاب انگیزی است که می تواند منافذ پوست را کوچک کند و پوست شما را سفت نماید، همچنین می تواند رنگ پوست شما را نیز روشن کند. برای تهیه ماسک تخم مرغِ سفید کننده پوست، 2 قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت و 1 سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. کسانی که پوست مستعد آکنه دارند می توانند برای نتیجه بهتر آب لیمو را نیز به این ترکیب اضافه نمایند.

Skin whitening egg mask

به خاطر داشته باشید که علاوه بر این ماسک ها داشتن یک روتین مراقبتی مناسب، رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیح نیز در سلامت و زیبایی پوست شما تاثیر به سزایی دارند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها