|

کاهش وزن با رژیم دوکان

کاهش وزن راحت و سریع در چهار مرحله با رژیم غذایی دوکان

رژیم دوکان از آن دست رژیم هایی است که به شما کمک می کند تا در مدت زمان کم وزن خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید اما آیا این رژیم مناسب است؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از افراد این روزها به دنبال کاهش وزن خود و لاغری هستند؛ به علاوه امیدوارند تا بتوانند رژیمی را پیدا کنند که سرعت کاهش وزن آنها را افزایش دهد هرچند که کاهش وزن سریع می تواند سخت و چالش برانگیز باشد، رژیم غذایی دوکان از جمله رژیم های لاغری است که ادعا می کند با رعایت آن شما می توانید بدون گرسنگی شاهد کاهش وزن سریع و ماندگار خود باشید.

با این حال بهتر است قبل از آنکه یک رژیم غذایی را آغاز کنید ببینید آیا این رژیم برای شما و سبک زندگیتان مناسب است یا خیر.

The Dukan-Diet

اصول کلی رژیم غذایی دوکان:

رژیم دوکان یک رژیم کاهش وزن با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین است که به چهار مرحله تقسیم می شود، دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله حفظ وزن. مدت زمانی که در هر مرحله می مانید به میزان وزنی که باید کاهش دهید بستگی دارد. به علاوه هر مرحله الگوی غذایی خاص خود را دارد.

مراحل کاهش وزن در درجه اول براساس خوردن غذاهای نامحدود با پروتئین بالا و سبوس جو دوسر اجباری است. مراحل دیگر شامل افزودن سبزیجات غیر نشاسته ای و به دنبال آن مقداری کربوهیدرات و چربی است. سپس، روزهای پروتئین خالص کمتر و کمتری برای حفظ وزن جدید شما وجود خواهد داشت.

DuKan--Diet

کاهش وزن:

طی یک مطالعه نشان داده شد، خانم هایی که رژیم غذایی دوکان را انتخاب کرده اند، روزانه حدود 1000 کالری و 100 گرم پروتئین مصرف نموده اند و توانسته اند طی 8 الی 10 هفته به طور متوسط 15 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

همچنین مطالعات دیگری نیز صورت گرفته است که رژیم هایی از این دست که دارای پروتیئن بالا و کربوهیدرات پایین می باشند، با نرخ متابولیک بالاتر، کاهش هورمون گرسنگی گرلین و افزایش چندین هورمون سیری همراه هستند.

فواید و معایب:

تا به امروز متاسفانه به غیر از کاهش وزن، هیچ مزیتی از رژیم دوکان در متون علمی ثبت نشده است به علاوه از آنجایی که تحقیقات باکیفیت کمی در رابطه با این رژیم صورت گرفته است، معایب آن نیز دقیقا مشخص نمی باشد. با این حال رژیم دوکان هم چربی و هم کربوهیدرات ها را محدود می کند که یک استراتژی مبتنی بر علم نمی باشد همچنین کاهش وزن سریعی که در این رژیم با محدودیت شدید کالری به دست می‌آید، باعث کاهش قابل توجه عضلات نیز می شود.

dukan-diet

نتیجه گیری:

رژیم غذایی دوکان در مطالعات انسانی باکیفیت آزمایش نشده است. این رژیم می تواند باعث کاهش وزن شود، اما همچنین ممکن است متابولیسم شما را کُند کنَد و باعث شود توده عضلانی خود را نیز همراه با توده چربی از دست بدهید.

رژیم دوکان پیچیده است و بسیاری از غذاهای سالم را حذف می کند، به علاوه به دلیل محتوای پروتئینی بالا کمی نگران کننده نیز به نظر می رسد و احتمالا راه حل مناسب و طولانی مدت برای کاهش وزن نمی باشد؛ اما همان طور که قبل تر اشاره کردیم این رژیم طبق ادعای خودش یک رژیم لاغری سریع است.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها